11.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

katte på køkkenbord og spisebordet katte på køkkenbord og spisebordet

Hjælp mig, jeg er ved at gå ud af mit gode skin !!
mine katte BLIVER VED med at hoppe og på køkkenbordet og spisebordet, og jeg synes det er mega belastende og ulækkert !

hvordan for jeg dem til at stoppe ??
jeg har prøvet med en forstøver med vand i, og de er skide ligeglade ..

jeg tør ikke bruge det der "gå væk kat" for han kun hørt dårlige ting :(((

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katte på køkkenbord og spisebordet
  • #1   31. okt 2012 Jeg lytter lige med her.. Jeg har en, der også nægter at lade sig opdrage på.

• #2   31. okt 2012 Er ved at ha lære Holly at hun ikke skal gå på sofabordet, men køkkenbordet kan jeg sq ik.. Hun ligger sig op i vinduet 5min efter jeg er gået ud, og går først ned, når jeg åbner døren.

Og hun er bare blevet taget ned af bordet, og kan jeg se det på hende, så får jeg kontakt med hende inden..

• #3   31. okt 2012 Nogle katte lærer det aldrig, jeg har haft held med at sige (i et bestemt tonefald) Nej, lige i øjeblikket når de er ved at hoppe op eller lige før de sætter af, de forstyrre katte, og den glemmer hvad den var ved at gøre, når det er sagt, så er jeg også velvidende at de fra tid til anden opholder sig både på spisebord og køkkenbord, når jeg ikke ser det, men de ved godt de ikke må smiley

Men må lige spørge dig, har du givet dem muligheder for at komme op i højden, så som et gulv til loft kardsetræ og har de adgang til vindueskarmene??

• #4   31. okt 2012 Er du konsekvent med at få dem ned HVER GANG ? Jeg har en "forbudt lyd" til hver af mine katte, så de ved hvornår det er dem jeg snakker til smiley Meget smart. Så råber jeg den lyd når de gør det de ikke må, også hopper de ned.

Kan dog jo selvfølgelig ikke styre dem om natten, der ved jeg de gør det..

• #5   31. okt 2012 de har højt kredse træ, og tre vinduekarme de må være i (plus at vi er ved at lave en hylde oppe over en af vindueskarmene)
    kan man ikke spraye noget på så de ikke vil der op ?

• #6   31. okt 2012 og mine hopper ikke ned af at jeg hverken råber eller er bestemt, jeg skal rejse mig, og puffe dem ned smiley

• #7   31. okt 2012 det er ikke når jeg laver mad de hopper der op, det er på alle andre tidspunkter .
    og som skrevet før, så er der andre alternativer .

• #8   31. okt 2012 Råberi hjælper sjældent, og nu er det ikke noget en kat lærer fra den ene dag til den anden, men jeg gætter på at grunden til at du er nød til at rejse dig, er at du ikke har været konsekvent fra starten, så det må du arbejde på..
    Hvor gamle er de katte du prøver at lærer at de ikke må hoppe op på bordene??

• #9   31. okt 2012 Klap i hænderne virker også her som et tegn på noget man ikke må smiley

• #10   31. okt 2012 tro mig, jeg har været konsekvent ! jeg klapper og larmer, sprøjter med vand, distrahere dem inden de gør det, ALT

• #11   31. okt 2012 Er det alle jeres katte der er problemet eller bare de 2 fra i år???

• #12   31. okt 2012 4 ud af 6

• #13   31. okt 2012 Ok jeg har læst en metode jeg måske ikke helt er fan af, som er at placere noget ufarligt der larmer ved den bordkant de hyppigst springer op på, f.eks sølvpapir.
    Balancen er vel at finde noget der ikke forskrækker dem for meget.

Ellers når du ser dem på bordet så tag dem ned uden så meget som se på dem, nogen gange er det vores negative opmærksomhed de higer efter, og så er det bedst at ignorere dem. Det hjælper når man har gjort det 100 gange smiley

Hvid du har brugt det dér med at sige nej og klappe tilpas mange gange uden de har reageret, så mister det sin værdi for katten, og så kan det være hip som hap om du siger det eller ej.

• #14   31. okt 2012 Bordet skal jo alligevel vaskes af inden det bruges.. Der er jo både fluer og edderkoppe efterladenskaber på det..

• #15   31. okt 2012 Jeg er enig med Beltane

• #16   31. okt 2012 Tja, her må katten gerne vare på kxøkkenbordet. Dels tørrer jeg altid før jeg går igang med at lave mad, og dels putter jeg aldrig mad direkte på køkkenbordet, men på et skærebræt eller en tallerken. Hvis jeg laver mad bliver han forvist til den del af bordet der er ved vinduet, og så har jeg pladsen mellen vask og komfur. Det virker fint her. smiley
    Og han sidder altid med om aftenen og hjælper med at vaske op, og da vi er færdig med det kedelige tager han et lille bad og leger med vand og vandhane. Win win. smiley

• #17   31. okt 2012 ja bordet skal tørres af, men jeg vil ikk ha det går der på ! katte i MIT hjem høre ikke til på borderne ! smiley
    man lader heller ikke sin hund gå rundt på køkkenbordet ??

• #18   31. okt 2012 Så er det nok kun tålmodighed og konsekvens der kan hjælpe. Måske sølvpapir rundt kanten og et stykke ind? De fleste katte synes det er ret ubehaglig at gå på.

• #19   31. okt 2012 Jeg vil principielt heller ikke have det, men man skal vælge sine kampe og sørge for at vinde dem man tager. Det er mindre stressende for både mig og kattene at tørre et bord af, frem for at bruge en masse tid og energi på den slags.

• #20   31. okt 2012 Hvis hunden gad hoppe derop måtte den godt her smiley Og ja jeg er en af de skøre der endda lader hamster og tamrotter løbe der også (dog ikke samtidigt)

Et bord kan vaskes.. Mine katte er en del af min familie, og resten af min familie (som jeg ikke bor med) må skam også gerne gå på køkkenbordet hvis de ville *g*

Jeg står også på det når jeg skal åbne en af de øverste vinduer smiley

• #21   31. okt 2012 Ja sådan er vi så forskellige, mine dyr skal heller ikke være på bordene når jeg ser det, det er et levn fra min barndommen hvor min farbrors puddelhund sad på spisebordet da vi skulle spise frokost, engang jeg var på ferie hos dem, da mistede jeg squ apetitten af at se kræet sidde der med dillerbørge fremme og og nærmest æde maden ud af munden på mig, det kommer aldrig til at ske i mit hjem..

Jeg hiver jo heller ikke babs og nutte frem under spisningen og sidder med røven bar.. smiley

• #22   31. okt 2012 Ja held og lykke med det - jeg har også opgivet. Jeg synes nu ikke katteopdragelse er så svært - de havde opdraget mig hurtigt smiley

• #23   31. okt 2012 Haidi - Jeg har haft babsen fremme, da jeg ammede smiley Men nej mens jeg spiser behøver de ikke være på bordet, men derfra og så til de er der uden for spisetid er noget andet..

• #24   31. okt 2012 Er det, for hvordan kan du være sikker på dyrene forstår at de ikke må være der når der er mad på bordet og godt må når der ikke er??

• #25   31. okt 2012 Heidi - Nemt, man vifter dem ned eller siger ah ah når man ser de gør tegn til at hoppe op..

Jeg har endnu ikke oplevet et dyr hoppe uden at tage sigte smiley

• #26   31. okt 2012 Næh det er jo nemt når du ser det men hvis du står med ryggen til et øjeblik, så tager det jo ikke mange sekunder for en kat eller andet dyr lige at hoppe op og slikke din mad i sig, man kan jo nemt være uopmærksom et lille øjeblik, når man laver mad eller spiser, pga. barn, toilet, telefon, dørklokke, gæster eller lign.

Men det er ikke noget vi skal diskutere, du gør som du vil i dit hjem og vi andre gør som vi vil i vores hjem smiley

• #27   31. okt 2012 Være konsekvent og smid køkkenbordet og spisebordet ud, så er du ude over dit problem smiley

• #28   31. okt 2012 Jeg står aldrig med ryggen til maden jeg skal til at spise.. Det kan man ikke når man har katte eller småbørn..

Gæster kan vel også vifte med arme og åbne deres mund? Selv min datter på 3 år har lært at sige ah ah når kattene hopper op mens vi spiser..

• #29   31. okt 2012 Joh det kan man faktisk godt når man har lært sine katte ikke at gå på bordet smiley smiley

• #30   31. okt 2012 Vi har udover vores to katte, også to små viltre chihuahuaer. Så her er det helt legalt, at kattene benytter køkkenbordet som genvej. Eller lige bruger det som "helle", når hundene er for vilde. Vi har en høj rengøringsstandard herhjemme (mener vi selv). Og rengør bordet flere gange dagligt. Når man har flere husdyr/kæledyr, kan man ski ikke være så sart. Hundene holder sig dog på gulvet ;o)

profilbillede
  • #32   31. okt 2012 Enig Felis.
    Jeg kan også stille mad på bordet uden at kattene går op og tager noget, jeg har flere gange præsteret at ligge kød til optøning på køkkenbordet og kørt hjemmefra i en times tid ellere mere og intet var rørt på bordet (ja jeg ved godt man ikke bør optø mad ved stuetemperatur, men det kan være en nødvendighed her i huset)

• #34   1. nov 2012 Luk døren til køkkenet.

Vi har prøvet at lære vores katte at blive nede af bordene i rigtig mange år nu, men det er som om, at de ikke rigtig gider lytte smiley

Hver gang vi vender ryggen til dem, eller der er mørkt i et rum, så gør de det alligevel.

Og ved du hvad?

Vi har overlevet indtil nu.

Bakterier og det hele.

Alle mand.

Det er alligevel heeelt utroligt.

• #38   1. nov 2012 Jahh Lone J, hvis du læser mit indlæg fra igår kl 17.20, så er det jo netop det jeg skriver, at de ikke er der når jeg ser det.
    Ordret skriver jeg:
    <i>så er jeg også velvidende at de fra tid til anden opholder sig både på spisebord og køkkenbord, når jeg ikke ser det, men de ved godt de ikke må</i>

• #40   1. nov 2012 Ja det er det Lone, og jeg ved godt, der er nogen der påstår det, men jeg tvivler på at med mindre katten ikke er i rummet når den er alene, at nogen kan sige sig fuldstændig fri for at katten fra tid til anden lige tjekker bordet smiley
    Jeg kan i hvertfald sige så meget at jeg kan jævnligt se både kattehår og poter på mine borde, men det ændre ikke ved at jeg aldrig har oplevet det, når der er mad på bordet og jeg er tilstede..
    Faktisk kan jeg fortælle at jeg engang vi havde fået pølser til aften, havde glemt at der var en pølse tilbage på panden, var faldet i søvn på sofaen og næmest søvndruken tumlet i seng, først næste dag da jeg stod op opdagede jeg den glemte pølse på panden, min kat havde ikke været på bordet i løbet af natten og stjæle den, til trods for rig mulighed, da var jeg faktisk meget stolt af min kat smiley
    Og som jeg også skrev tidliger kan jeg have kød stå til optøning på køkkenbordet, når jeg ikke er hjemme uden at det bliver stjålet..

• #42   1. nov 2012 Hehe Lone vi har nogle dygtige katte, der får den mad de behøver, så derfor ingen behov for at stjæle smiley smiley

• #51   1. nov 2012 Min lejlighed (ungdomsbolig) er på 25 m2 så min kat må gerne gå på mit stuebord, men jeg er ikke særlig glad for at have hende på hverken køkkenbord eller spisebord smiley Hvis hun gør det når jeg ikke ser det kan jeg jo ikke gøre noget ved det, men hvis jeg ser det får jeg hende ned smiley Hvis hun dog begynder at skubbe ting på gulvet fra stuebordet SÅ får hun dog en irettesættelse smiley

• #63   1. nov 2012 Hvis vores katte ikke kan spæne på de 6-7 meter vores gang er på så ved jeg dæleme ikke hvad de gør smiley
    Men jeg er nok for ung til at forstå det..

<i>(4*6 = 24) </i>

• #66   1. nov 2012 Jeg er enig med Felis forstået på den måde at det ikke er optimalt for katten med 25 kvm. Det vil altid være bedre for katten at have mere plads. Men derfra og til at sige at den direkte lider, det tror jeg ikke, hvis man ellers har sørget for klatremuligheder, liggehylder, gemmesteder osv.
    Det er også rigtigt at der er mange på 55 der ikke ved mere end en på 22, det handler jo om hvorvidt man har gidet sætte sig ind i tingene, ligesom fx Felis har og om hvorvidt man vil eller kan lære.

• #68   1. nov 2012 Nej man behøver bestemt ikke altid være enige og vi snakker altid ud fra egne erfaringer og den indlæring man har fået. Og somme tider overser man måske nyere forskning osv.
    Vi er alle forskellige, heldigvis. smiley Det ser jeg ikke som noget negativt. Jeg er absolut heller ikke enig i at en kat kun kan være lykkelig og leve optimalt hvis den er udekat. Og jeg har erfaring med begge dele.

• #73   1. nov 2012

Felis:
    Du tror du ved bedre end alle andre og er nedladende.. ikke lige en personstype jeg finder særlig 'likeable' og pålidelig
    Er så enig i denne påstand,hvis andre tillader sig at ha en anden enig ,bliver Felis modbydelig, dømmende ,Tråden handler godt nok ikke om denne person,men er efterhånden træt af tonen Felis ligger for dagen,
    Tror vi taler om en ensom vred dame smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #74   1. nov 2012 <b>Så tror jeg vi skal tilbage til trådens emne og holde en sober tone uden person fnidder. Tak</b>

• Janne.*

#81   1. nov 2012 <b>Jeg må venligst bede endnu engang om at holde jer til trådens emne ellers bliver tråden slettet prompte.</b>

• #85   1. nov 2012 Godt du lige mindede mig om emnet Otto, jeg havde næsten glemt det smiley

derudover er jeg meget enig.

• #91   1. nov 2012 det vil vi sørme også helst være fri for. Men når det løber af sporet, sproget bliver mindre pænt eller der kommer personfnidder ind i trådene er det desværre nødvendigt. Heldigvis er de fleste gode til at holde selvjustist. smiley
    Husk på at der dagligt kommer nye brugere til, som kan blive forskrækkede over en sådan debat og oveni måske også går glip af oprigtige gode råd.

• #94   2. nov 2012 Felis - Eftersom du ikke kan se det aner du jo ikke om de hopper op på bordet når du ikke er der smiley

• Janne.*

#96   2. nov 2012 <b>Jeg må bede jer om at respekterer trådstarters MiniMakker`s emne, som lyder:</b>

<i>""Hjælp mig, jeg er ved at gå ud af mit gode skin !!

hvordan for jeg dem til at stoppe ??""</i>

<b>MiniMakker`s tråd skal ikke ødelægges af en dårlig tone og af nogen som ikke kan holde sig til trådens emne, det er sørgeligt at det er kommet så vidt.</b>

• #97   2. nov 2012 Jamen, for at let og elegant hoppe tilbage op på køkkenbordet så var det Herhjemme aldrig på tale om at katten ikke skulle ha lov at være på bordet. Fordi der er køkkenbord længs den væg der har vinduer - og dem skal katten jo have lov at kigge ud af, jagte fluer i etc.
    Vi har et par steder hvor han ikke må være, og det har han jo fundet ud af, ligesom at den ene længe af køkkenbordet er 'ulovligt' hvis jeg står der og fedter med madlavning.
    smiley

• #98   8. nov 2012 Hold da op en masse ballade mit indlæg fik skabt smiley men Felis/andre interesserede kan læse mit "forumemne" eller hvad det hedder "nyindflyttet" - hvor jeg beskriver HVORFOR min kat har 25 m2.. Men tilbage til emnet: jeg havde en dag hvor Jessie blev ved med at lægge sig op på mine kogeplader (de var ikke tændte!) fordi der strømmer varme op fra mit køleskab - og tre gange skulle jeg have hende ned derudefra efter hun havde fundet det nye hyggested før hun forstod at det ikke var tilladt og har ikke set hende der siden smiley nu gemmer hun sig under den varme dyne i stedet smiley

Kommentér på:
katte på køkkenbord og spisebordet

Annonce