2.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Køkkenbord + katte = nitte ! Køkkenbord + katte = nitte !

Hejsa,

Vi har fået 2 kattekillinger i hjemmet.

Hvordan får vi dem til at lade være med at gå på spisebordet og køkkenbordet?

De hopper mange gange op i løbet af en dag - selvom vi siger NEJ og bærer dem ned eller puffer dem ned fra bordet. Men lige lidt hjælper det.

Nogen der har et godt råd? For jeg er ikke så vild med katterøv på mit bord.

Tak :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køkkenbord + katte = nitte !
  • #1   30. jan 2008 en vandpistol kan være god at bruge, har jeg hørt

• #2   30. jan 2008 Bliv ved at puffe dem ned... det tager tid... vi bøvler stadig med Nynne...

Men ja, ellers en vandforstøver... Den holder bare ik hvis de skal være lige så dygtige som Nynne til at komme i bad smiley

• #3   30. jan 2008 Tja, jeg er uden erfaring, for jeg tørrer bare katterøv af køkkenbordet, inden jeg laver mad smiley
    Men dine killinger skal i hvert fald have alternativer til køkkenbordet, altså nogle høje steder de må være. Såsom reol, vindueskarme osv. og selvfølgelig et højt kradsetræ.

• #4   30. jan 2008 og tager hende i nakkesindet og holder hende nede og siger føøøj

godt jeg ikke er kat hos dig

• #5   30. jan 2008 Er bestemt heller ikke tilhænger af,at tage kattene i nakkeskindet !!!!! Hmmmmmmmmmmmmmmmm

Jeg bruger en vandforstøver samtidig med et bestemt nej,når de hopper op på bordet.

• #6   30. jan 2008 Jannie: Synes også den lyder lidt voldsomt

• #7   30. jan 2008 Ja,det gør mormis i nogle få uger i killingers første uger.Men så ændrer det sig altså også bare...det er direkte skadeligt det du gør !!

Er gladfor jeg ikke er kat hos dig.

• #8   30. jan 2008 Det er dig som er nærtagende....mange prøver at hjælpe i din tråd og så giver vi et råd og vupti svarene paser ikke ind i dit kram...ergo,vi er nærtagende.....smutter fra den tråd her og så gør hvad du synes er bedst.

• #9   30. jan 2008 Jannie... Hvis jeg husker ret så tager moderen dem ikke nakkeskindet men i halsen... og grunden til man ikke må tage en kat i nakkeskindet er fordi den får blå mærker af det..
    Vil ikke sige folk er nærtagene.. men de tænker på kattens velbefindende, og hvis man ikke ved man gør skade på katten så kan man jo ikke rigtig gøre for det.. jeg er også blevet opdraget med at tage katten i nakkeskindet når den har været uartig.. men jeg dog lært at det er en no go *ss*...

• #10   30. jan 2008 Tak for gode råd :o)

Jannie Glerup G -> Cheer up, det kunne ske for en hver.

Til jer andre - tror altså ikke hun gør det så barskt som det lyder til :o)

Jeg prøver at få fat i en forstøverflaske i morgen.

• #11   30. jan 2008 De skal da have lov til at være der....bare flyt dem når du skal lave mad og gør rent inden

• #12   30. jan 2008 Vil altså heller ikke have mine katte på borderne og slet ikke køkkenbordet, alle andre steder må de være, men der er grænse så kan jeg få dem opdraget til at det er fy fy at gå på bordet gør jeg det... heldigvis går de af sig selv aldrig på køkkenbordet, men spisebordet er de på så snart jeg er ude af huset.

• #13   30. jan 2008 Der er ikke andet at gøre end at være konsekvent og tage dem ned når de hopper op. Jeg er bare ikke sikker på de alligevel respekterer det når I ikke er hjemme.

Jeg havde også den opfattelse på et tidspunkt at mine katte ikke måtte være på køkkenbordet, men jeg kunne se de alligevel var deroppe når jeg ikke var hjemme. Nu må de gerne være der blot ikke når jeg laver mad.

Jeg tørrer bare bordet grundigt inden jeg gå igang med madlavningen.

MHT. at tage en kat i nakkeskindet mener jeg det er meget forkert. Det er en forkert opfattelse at moderen tager killingerne i skindet. Den tager fat rundt om hele nakken. Desuden vejer en lille killing ikke nær så meget som en voksen kat.

• #14   30. jan 2008 Jannie Glerup G.

Du forslår Mikkel at tage katten i nakken holde den ned og sig fy, så den forstår at det er ham der bestemmer! Og at det gør kattemor!

Katte er soletæredyr, selv om de kan leve i grupper. Dvs at de ikke ser på ejeren som flokkens leder, sådan som en hund. Katten forstår øjeblikkelig smerte, men det er dig og ikke bordet den associere smerten med.

Dernæst opdrager dyr hinanden via hvæs, kropssprog og afvisning ved en uønsket adfærd.

Når kattemor tager sin killinger "i nakken" løfter hun dem faktisk i halsen. Vi kan skade en kats halshviveler , muskler og væv ved at ruske i dens nakke.

Dyr har en formidabel evne til at tilgive os mennesker det vi gør ved dem - måske fordi de er afhængige af os som ressurce.

En hund kan man blidt holde nede som du beskriver og få den til at lystre men en hund er også skruet mentalt helt anderledes sammen end en kat.

Til dig Mikkel.

Som alle de andre allerede har sagt: Forsæt med det du gør. Kattene skal nok lære at holde sig ned......når altså du er hjemme til at se det!

• #15   31. jan 2008 Det er en udbredt misforståelse, at en missemor opdrager sin killing ved at tage den i nakkeskindet.
    For det første tager hun den IKKE i nakkeskindet, men rundt om nakken, og for det andet gør hun det for at få den til at forholde sig helt roligt, mens hun bærer den.

Hvis man løfter eller trækker en voksen kat (eller hund) i nakkeskindet, kan man risikere at løsne skindet fra underhuden, og det giver indre blødninger.

Med hensyn til vandforstøve,r så ville jeg foruden vand også komme lidt sulfo eller rodalon i og så kun bruge den til at give køkkenbordet et par pift, når du skal bruge det smiley

Kommentér på:
Køkkenbord + katte = nitte !

Annonce