2.219 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Køkkenbord + katte = nitte ! Køkkenbord + katte = nitte !
Hejsa,
Vi har fået 2 kattekillinger i hjemmet.
Hvordan får vi dem til at lade være med at gå på spisebordet og køkkenbordet?
De hopper mange gange op i løbet af en dag - selvom vi siger NEJ og bærer dem ned eller puffer dem ned fra bordet. Men lige lidt hjælper det.
Nogen der har et godt råd? For jeg er ikke så vild med katterøv på mit bord.
Tak :o)
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Men ja, ellers en vandforstøver... Den holder bare ik hvis de skal være lige så dygtige som Nynne til at komme i bad
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men dine killinger skal i hvert fald have alternativer til køkkenbordet, altså nogle høje steder de må være. Såsom reol, vindueskarme osv. og selvfølgelig et højt kradsetræ.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
godt jeg ikke er kat hos dig
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Jeg bruger en vandforstøver samtidig med et bestemt nej,når de hopper op på bordet.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
nov 2006
Er gladfor jeg ikke er kat hos dig.
nov 2006
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Vil ikke sige folk er nærtagene.. men de tænker på kattens velbefindende, og hvis man ikke ved man gør skade på katten så kan man jo ikke rigtig gøre for det.. jeg er også blevet opdraget med at tage katten i nakkeskindet når den har været uartig.. men jeg dog lært at det er en no go *ss*...
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 23
Jannie Glerup G -> Cheer up, det kunne ske for en hver.
Til jer andre - tror altså ikke hun gør det så barskt som det lyder til :o)
Jeg prøver at få fat i en forstøverflaske i morgen.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 97 Svar: 1.339
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg havde også den opfattelse på et tidspunkt at mine katte ikke måtte være på køkkenbordet, men jeg kunne se de alligevel var deroppe når jeg ikke var hjemme. Nu må de gerne være der blot ikke når jeg laver mad.
Jeg tørrer bare bordet grundigt inden jeg gå igang med madlavningen.
MHT. at tage en kat i nakkeskindet mener jeg det er meget forkert. Det er en forkert opfattelse at moderen tager killingerne i skindet. Den tager fat rundt om hele nakken. Desuden vejer en lille killing ikke nær så meget som en voksen kat.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Du forslår Mikkel at tage katten i nakken holde den ned og sig fy, så den forstår at det er ham der bestemmer! Og at det gør kattemor!
Katte er soletæredyr, selv om de kan leve i grupper. Dvs at de ikke ser på ejeren som flokkens leder, sådan som en hund. Katten forstår øjeblikkelig smerte, men det er dig og ikke bordet den associere smerten med.
Dernæst opdrager dyr hinanden via hvæs, kropssprog og afvisning ved en uønsket adfærd.
Når kattemor tager sin killinger "i nakken" løfter hun dem faktisk i halsen. Vi kan skade en kats halshviveler , muskler og væv ved at ruske i dens nakke.
Dyr har en formidabel evne til at tilgive os mennesker det vi gør ved dem - måske fordi de er afhængige af os som ressurce.
En hund kan man blidt holde nede som du beskriver og få den til at lystre men en hund er også skruet mentalt helt anderledes sammen end en kat.
Til dig Mikkel.
Som alle de andre allerede har sagt: Forsæt med det du gør. Kattene skal nok lære at holde sig ned......når altså du er hjemme til at se det!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
For det første tager hun den IKKE i nakkeskindet, men rundt om nakken, og for det andet gør hun det for at få den til at forholde sig helt roligt, mens hun bærer den.
Hvis man løfter eller trækker en voksen kat (eller hund) i nakkeskindet, kan man risikere at løsne skindet fra underhuden, og det giver indre blødninger.
Med hensyn til vandforstøve,r så ville jeg foruden vand også komme lidt sulfo eller rodalon i og så kun bruge den til at give køkkenbordet et par pift, når du skal bruge det
Køkkenbord + katte = nitte !