524 visninger
|
Oprettet:
Mille gør mig bange :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Jeg ved det lyder dumt, men jeg begynder at blive lidt bange for Mille
Mille er blevet underlig på det sidste
Hun hopper ikke længere kun på gæster, men nu går det også ud over mig :(..
Det er næsten umuligt at få hende til ar give slip når hun først har fået fat.. Hun bider rigtig hårdt og angriber bare man bvæger sig en lille smule..
Jeg leger med hende dagligt..
Hun er 9 måneder gammel..
Jeg håber i har nogle gode råd
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 22
MEN med det sagt, så ville jeg tage hende til dyrlægen og få hende givet et check. Stor ændring i adfærd er unormalt for en kat og der kan derfor være noget der gør ondt fysisk eller psykisk på hende. å hende til dyrlægen og når du bestiller tide, så gør opmærksom på hvad det drejer sig om.
Du må aldrig være bange for dit dyr, og det virker som om du er godt på vej til at lade det ske.
Konstanterer dyrlægen at der ikke er noget i vejen, så tag forbi en legetøjsforretning og køb dig....
EN VANDPISTOL
Hver gang hun hopper på, sp brug den! Give hende et ordentligt sprøjt lige i hovedet. Jeg ved det lyder barskt, men du må aldrig slå din kat da hun så mister respkten for dig, Vandpistolen er indirekte straf da hun kan e du ikke rører hende men hun bliver alilgevel afledt fra sin uvane.
Når der kommer gæster (eller du selv) kommer ind af døren fra arbejde el besøg. Så skal du ignorere hende uanset hvor meget hun gør sig til elelr spiller op. Angriber hun dig så giv hende med det samme et ordentligt srpøjt med pistolen!
Det virker for mig som en farlig uvane hun har lagt sig til, men den adfærd kan stoppes.
***** MEN få hende chekket af en dyrlæge først sådan at dy er sikker på der ikke er noget fysiologisk eller psykiologisk i vejen med hende****
Mine katte havde det med at fare i totterne på hinanden i letter magtkampe, men pelsen fløjj alliegvel også når de legede vildt så den ene væltede dit og den anden dat. Dette er nu afrettet ved at de - bare der hører vandpistolen - stopper med deres bandit streger.
Håber du finder en løsning og får hende afrettet, det kan lade sig gøre. Du skal så lave masser af tillidsøvelser også. Da hun jo klart fornemmer at du ikke har tillid til hende, reagerer hun yderligere.
Få fat i nogle af hendes yndligsgodbidder, og så håndfodr hende, mens du kæler med hende, så i får en god kontakt igen. Tag godbidderne med i sofaen og når hun kommer op og vil snakke så giv hende en eller 2 mens du snakker og kæler med hende.
Lav øvelser på gulvet med hende hvor du lærer hende at sidde "sit" eller giv pote. Det er ikke svært - det er samme princip som med hunde. Så bliver hun udfordret mentalt, men der vil også opstå en helt ny tillid imellem jer, da du stadig viser hende på den *fede* måde at du er floklederen. Husk at have tålmodighed. Hvergang hun laver antræk til at gøre noget af øvelsen rigtig skal hun roses og have godbid. F.eks high 5 - hun løfter den ene pote fra gulvet men ikke helt op - giv hende godbid - osv osv osv.
Det tillids afbræk der er opstået skal du have bygget op igen, det er virkelig vigtigt - både for dig men bestemt også for din kat.
held og lykke med det
gabby
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
mange mange tak for dit svar..
jeg kan helt klart bruge dine svar til en masse..
jeg vil ringe til dyrelægen med det samme..
vi har allerede en vandpistol som hun i starten var bange for, men nu leger hun med vandet i stedet for.. hun er rigtig glad for vand..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Så er jeg sikker på, du får mange ting at vide, du nok ikke var klar over.
(link fjernet)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
(link fjernet)
"Anskaffelse af en ekstra kat i ca. samme alders- og vægtklasse vil ofte klare problemet (det er faktisk et af de få adfærdsproblemer, der kan løses på denne måde!)"
Men gør som sagt dig selv (og katten) den tjeneste at læse hele artiklen.
Mille gør mig bange :(