{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

aflivning eller. {{forumTopicSubject}}

jeg ha før haft skrevet hrinde.. ang min kat pissede rundt omkring og blev rådet til at gå til dyrlæge.. .. hun var til dyrlæge i fredags.. og fik alm sundhedstjek.. og alt var okay.. savnede godt nok at de lavede et større tjek på hende.. men såen er det.. hun kommer hjem og er stadig meget agressiv overfor både kæresten og jeg.. vi havde besøg af en adfæreds terapeaut igår.. hun fortalte at hun var en meget sensitiv kat og meget stresset.. og at hun ikke følte sig hjemme, hvor hun er... vi snakkede om forskellige ting og kom frem til at det krævede meget vilje fra os begge og vinde hendes tillid igen, som er blevet brudt på en eller anden måde.. vi besluttede og lukke hende ud.. det går til dels godt uden for.. så hun har fået lov til at bo i bryggers med mad, vand og alle hendes ting.. så hun ikke er i resten af huset mere.. og derude, kan hun gå ind og ud.. adfærds damen, sagde at jeg sku lægge de sidste uger bag mig og trække en streg i sandet og viske tavlen ren.. jeg vil ikke sige at jeg er bange for hende.. men hun gør mig ikke tryg mere.. er nok mest bange for at hun ryger tilbage i sit "hade-humør" til os... men bare tanken om at sku aflive hende.. bryder jeg fuldstændig sammen smiley spørgsmål.. skal jeg lave et hus til hende i vores skur, så hun bor derover istedet for i bryggers eller lade hende aflive..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning eller.
  • #1   6. apr 2009 adfærds damen ku godt forstå, hvis vi valgte og aflive hende.. men uden for er hun den søde gamle kat.. som vi savner.. men hun bliver aldrig den samme kat jeg havde, som sov i arm med mig.. og som var ved mig, når jeg var syg.. hun er også mit første dyr, jeg selv har opdraget.. og er helt knust.. bare ved at skrive det her... tror mindst at jeg har brugt en rulle toilet papir.. smiley og jeg ved ikke om jeg kan affinde mig med at hun aldrig bliver den kat igen..

  • #2   6. apr 2009 Kunne det ikke være du skulle finde et nyt hjem til hende måske?? det kunne jo være hun fik det bedere hos nogle andre???

  • #3   6. apr 2009 Det kan godt være at adfærden skyldes stress. Men pludselig stress, hvor katten både bliver urenlig og aggressiv, opstår jo ikke unden grund! Hvis der ikke er en oplagt grund til det, så vil jeg da tro at katten kan fejle noget. Og det vil da være synd at aflive en kat, hvis problemet kunne løses med den rette behandling.

    Aggression kan skyldes smerter, så et almindeligt sundhedstjek synes jeg ikke er nok til at udelukke, at hun fejler noget. Jeg ville i hvert fald få tjekket urinprøve og hendes tænder.

    Hvordan og i hvilke situationer er hun aggressiv?
    Hun er vel neutraliseret?...


  • #4   6. apr 2009 uden for er hun så sød, og følger mig overalt og går tur med mig..hun vil meget gerne med ind i huset igen.. men hun vender på en tallerken og bliver meget sur og aggresiv.. hende adfærds damen sagde at hun manglede et sted, hvor hun ku føle at det var hendes sted, hvor hun ku slappe af og sove trygt.. hun snakkede også om at der måske sku tages en blodprøve.. og se om der var noget..

    maria F: jeg tør ikke sende hende videre til andre.. for tror hun er blevet stresset af og blive flyttet så meget..


  • #5   6. apr 2009 Jeg synes godt nok også det lyder meget mærkeligt, det må godt nok være hårdt! Kan slet ikek forestille mig hvis en af mine katte pludselig blev sådan... Det må ikke være rart

  • #6   6. apr 2009 ja det er meget hårdt.. er lidt lost smiley

  • #7   6. apr 2009 Jeg ville nok prøve at finde hende et nyt hjem ... Det hjalp vores dejlige Triton ...

  • #8   6. apr 2009 Jeg kan ikke huske din tidligere tråd, så vær sød at fortælle lidt mere om hende!
    Er hun alenekat?
    Har hun før været sammen med andre katte?
    Hvor gammel er hun?
    Hvor gammel var hun, da hun blev taget fra sin mor?
    Hvor længe har du selv haft hende?
    Er hun neutraliseret?
    Får hun p-piller?
    Hvor står hendes bakke i forhold til mad og vand?


  • #9   6. apr 2009 det hele startede med at hun gik til angrib på min kæreste pga han holdte min fod og killede den.. ( måske prøvede hun og beskytte sin mor? ved det ikke) mend derefter gik det stille og roligt ned af bakke smiley og gradvis har hun bygget en slags"had" op imod os... hun er alene kat og var det også derfra hvor jeg fik hende fra, da hun var lille... hun har vidst nok aldrig været sammen med andre katt.. vi fik engang en killing hjem, pga jeg synes det var synd for hende at hun sku være alene.. men fandt ud af at nogle katte har det bedst alene.. da jeg købte hende, gik hun sammen med 3 hunde.. rimlig store.. og hun har også mødt hunden hernede, hvor vi bor. og der var ingen drama.. eller hva man kalder det :). hun er 5 år.. og tror hun har været på det stadie.. hvor de må tages fra moren... jeg har haft hende fra killing.. og der har aldrig været noget.. hun var en af dem, som man ku gøre alt med.. men nu.. der ved jeg ikke hvor jeg har hende.. om hvornå hun vender og bliver den arrige igen smiley hun er neutraliseret.. og hendes bakke og mad.. står pænt adskilt.. i passende afstand til hinanden.. der ha på det punkt, heller aldrig været noget.. hun har været så nem altid.. det kan også være at det er det der giver bagslag nu??

  • #10   6. apr 2009 kan det ikke være fordi din kæreste er kommet ind i billedet, eller har i boet sammen i to med katten længe inden agrresiviteten kom til udtryk..

  • #11   6. apr 2009 vi har boet sammen før og der har intet været.. katten har sovet arm i arm med ham.. men det har nok været en lille ubetydelig ting for os, men en stor for katten.. og det er nok det der har gjort det

  • #12   7. apr 2009 Jeg er helt sikker på, at du reagerede temmeligt højlydt, da din kæreste kildede din fod, og at det var det, der "tændte" katten, eller rettere sagt gjorde hende bange og utryg.

    Jeg oplever noget tilsvarende, hvis en kat af en eller anden grund skriger op. Så kommer resten farende til, og så er der øretæver i luften.

    Da jeg engang kom til at træde en killing på halen, og den hylede (der skete ikke noget), fór dens mor i hovedet på min lille hund, som lå og sov fredeligt lige i nærheden.

    I godt tre uger tålte mormissen ikke synet af hunden. Den skulle splittes til atomer, men pludselig en dag var det overstået, og de var igen gode venner.

    Prøv så vidt muligt i et godt stykke tid at undgå voldsomme bevægelser og lyde i nærheden af katten.
    Også når I nusser med den, skal det være stille og med blide bevægelser.

    Så vil jeg tro, hun bliver sit gamle jeg igen, når der er gået nogen tid.


  • #13   7. apr 2009 jeg håber også det bedste.. hun havde en lille hvæs imorges på kæresten.. men overhovedd ikke som det var.. og tænkte måske at den blev overrasket over at han kom ud i bryggers og hun lå i skabet..:) men vi har også lige været ude og gå morgen tur. katten og jeg.. det er meget hyggeligt

  • #14   7. apr 2009 Nåeh, nu kan jeg godt huske lidt af den tidligere tråd. Jeg foreslog vist Feliway - og måske Bachs nødhjælpsdråber. Tror stadig det kan være et forsøg værd som supplement til rolig adfærd (altså jeres adfærd;)). for katten er jo nok blevet chokeret dengang med kildeturen.
    Hvis det er kæresten, hun er mest gal på, så kan Felifriend (på ham og katten) muligvis hjælpe.... spørg en dyrlæge, der har forstand på adfærd - de må have nogle erfaringer.


  • #15   7. apr 2009 det er et forsøg værd..:)

Kommentér på:
aflivning eller.

Annonce