{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Katte og p-piller {{forumTopicSubject}}

hej jeg vil gerne spørge om noget er meget fortvivlet. min kat som er 1,5 år gammel har fået p-piller et års tid nu men pillerne har ændret min kat den er gået fra at være en meget kælen og tolerant kat til at hvæse og slå og bid alt og alle så nu er mit problem så at jeg har beluttet at få den steriliseret men skal jeg få killinger på den først eller skal jeg bare få det gjort skal siges den ikke har fået killinger før men den har taget sig af killinger da jeg havde to katte og fik killinger på den ene men den stak af fra killingerne så måtte den anden tage over så det har den prøvet skal også siges at nu har jeg to andre katte også hun katte den ene er steriliseret og er ca. 8 år den anden er ikke steriliseret og får p-piller også og den er 8 mdr. gammel mange tak for hjælp på forhånd

hilsen en meget fortvivlet katte ejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og p-piller
  • #1   11. apr 2009 Hvis du vil have killinger så kan du jo gøre det nu ja... Hvis ikke ville jeg få den steriliseret sammen med den anden på 8 mdr... Katte har ikke godt af og være på P piller hvis de ikke skal have killinger på et eller andet tidspunkt.. De kan faktisk blive syge af det for det første og ændre adfærd som den på 1½ nu os har gjort.. Hun vil nok have godt af og få et kuld killinger eventuelt så hun kan komme ned på jorden igen, men det er ikke sikkert det virker.. Men husk der er meget arbejde, ansvar osv ved og få killinger, og så skal man jo os af med de små kræ når de er gamle nok...

• #2   11. apr 2009 ja det med ansvar ved jeg da moren til dem vi fik stak af måtte vi frem med sutte flasker og det hele hårdt arbejde med 5 små uldtotter hehe men tror altså at jeg får den steriliseret så jeg kan stoppe med de skide piller.

• #3   11. apr 2009 og da den på 8 mdr ikker min men min kærestes bestemmer jeg ikke så meget over den hehe

• #4   11. apr 2009 Jeg ville bestemt få begge katte neutraliseret snarest.

• #5   11. apr 2009 Det er med katte som med nogle kvinder, når de får p-piller:
    De bliver nogle indadvendte, sure mokker, der vrisser af alt og alle, og nogle kan blive desideret aggressive, hvilket du nu selv oplever med din kat.
    Den har det også selv dårligt.

Det er forstokket overtro, at katte har godt af at få et kuld killinger inden neutralisering. For det første aner den ikke, hvad den "går glip af", og for det andet vågner den moderfølelse først under selve fødslen, ikke før.

Desuden er der også nogle hunkatte, der bliver ret aggressive over for deres omgivelser, når de har killinger, så jeg ville få katten neutraliseret ret hurtigt.

• #6   12. apr 2009 tak for de gode svar men jeg tror nu jeg vil snakke med dyrlægen først og lige hører hendes mening

• Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   27. apr 2009 Da jeg begyndte at give min kat p-piller, sagde dyrlægen, at hvis katten begyndte at ændre adfærd, skulle jeg stoppe med p-pillerne. De har dog heldigvis ikke ændet min kat...

Kommentér på:
Katte og p-piller

Annonce