1.523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Stine F
Stine F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kattefoder til Maine Coon Kattefoder til Maine Coon

Jeg har en Maine Coon hunkat på 7 måneder. Hun har indtil videre fået Royal Canin babycat foder, men jeg synes hun er meget tynd. Så er det det rigtige at gi' hende? Hun er jo ikke helt en killing mere, så hvad vil I anbefale at gi sådan en kat i foder? Det skal så også sige, at hun kun er indendørs. Håber der er nogle der kan hjælpe...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattefoder til Maine Coon
  • #1   20. apr 2009 Jeg ville blade det med RC voksen maincoon fodre. Det får min det fungere rigtig godt.

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    mar 2009

#2   20. apr 2009 Helle P: Jeg har også tænkt på at blande det med RC voksen Maine coon foder. Ved du hvor gammel katten ca skal være før man kan skifte helt over?

Henriette Schwaner P: Lakseolie lyder også som en god idé.

• #3   20. apr 2009 babycat skal hun ikke have. hun skal have kitten. jeg vil foreslå hills natures best kitten. Mine er vilde med det. har flot pels og masser af energi.

• #4   20. apr 2009 Du skal give hende RC Kitten indtil hun er 15 mdr gammel. RC Babycat er til helt små killinger, op til 4 mdr.

Du får ikke mere sul på hendes krop ved at fodre med voksen foder, tværtimod faktisk. Killingefoder indeholder det som killingen skal bruge for at vokse. Det gør voksen foder ikke..

Der sker ikke noget ved at fodre med voksenfoder, men vil du have en killing i vækst, er det altså RC Kitten du skal fodre med.
    Hun er ikke gammel nok til at gå over på voksenfoder endnu..

• #5   20. apr 2009 Det er vi så ikke enige om. Jeg fodrer med killingefoder indtil killingerne sluses ind i flokken fuldt vaccineret omkring 17 uger gamle. Så spiser de af de voksnes foder - hvordan skulle jeg kunne forhindre det? I en periode giver jeg så killinger vådkillingefoder en eller to gange daglig.

Sunde normalt udviklede killinger har ikke behov for killingefoder til de er hverken et eller 1½ år gamle.

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    mar 2009

#6   20. apr 2009 En lille rettelse. Det er Kitten og ikke babykat foder hun får nu.. smiley

• #7   20. apr 2009 er hun tjekket ved dyrlægen om hun er rask.. har hun fået ormekur...
    det kan jo være der er noget galt siden hun ikke tager på.. det hjælper ikke bare og bruge voksen foder....

• #8   20. apr 2009 mette A

du ved - jamen det er da fint:-))

Jeg ved også det helt fint før man havde killingefoder - jeg ved også at mine dyr er velnærede, ydermere ved jeg at rigtig mange opdrættere har samme holdning som mig.

Så helt så sort hvidt og skråsikekkert er det nu ikke:-)

• #9   20. apr 2009 Jøsses, undskyld Mette, det var jo ikke dig, men Henriette Schwaner P jeg svarer:-)

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    mar 2009

#10   20. apr 2009 Jeg har ikke haft hende til dyrlæge, men hvis det varer ved og hun ikke tager på, så må hun jo afsted. Hun har fået ormekur for ca.4-5 måneder siden...

• #11   20. apr 2009 jeg ville nok lige snakke med dyrlægen om det, for at udelukke sygdom. ellers kunne du jo bruge lidt lakseolie, give lidt ekstra guf, lidt fisk, creme fraice osv men killingefoderet skulle der jo gerne være fedende, mange gir da deres voksne katte det når de skal have lidt mere sul på kroppen.

• #12   20. apr 2009 Man skal ikke fodre voksne katte med killingefoder - det indeholder ekstra protein som kan være belastende for kattens nyrer.

• #13   20. apr 2009 Royal Canin anbefaler selv Kitten til Maine Coon, indtil de er 15 mdr. Derefter Maine Coon voksenfoder.

Hvis killingefoder er overflødigt, hvorfor producerer RC, Hills og andre anerkendte fodermærker det så?

• #14   20. apr 2009 Jeg siger ikke det er overflødigt - jeg siger det ikke er nødvendig at fodre med til katten er voksen. Det er min oprigtige mening, også selv om du har en anden.

Iøvrigt kender jeg opdrættere der aldrig køber killingefoder - deres killinger er præcis lige så sunde, raske og velnærede som alle andre.

Hvorfor RC siger det - det kan jeg nu godt ha' en ide om:-))

Kommentér på:
Kattefoder til Maine Coon

Annonce