1.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

køb af perser - hjælp køb af perser - hjælp

jeg har igennem de sidste 6 år gået og ønsket mig en kat, siden min gemle kat desværre måtte aflives.

Jeg har besluttet mig for at hvis jeg skal have kat skal det være en perser, da jeg tror denne race vil passe bedst til min tilbærelse lige nu.

Jeg er studerende, og bor derfor i en ret lille lejlighed, katten ville derfor ikke have uanede mængder af plads, og skal jo helst kunne trives med dette. Jeg har også en lille indhegnet have som den vil have mulighed for at komme ud i.
Og så har jeg en lille hvid hund på snart 5 år, som er så sød og rolig. Jeg er hjemme fra ca 4 timer om dagen og i weekendterne er jeg hjemme fra lørdag og søndag, men har en aftale med en af mine veninder om at se over til katten.
tror I en kat vil kunne trives med dette liv eller ville I vente med at få en til om 3 år hvor jeg er færdig med at læse?

Som sagt har jeg forelsket mig i perseren, nærmere betegnet i en chinchilla perser. Kender I nogle gode opdrættere af dem?, og hvad koster sådan en størrelse, naturligvis med stamtavle, og er der forskel på om den er købt til udstilling eller kælekat?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af perser - hjælp
  • #1   21. apr 2009 Hej Camilla.
    Jeg er selv "studerende"/ går i skole, og troede også at en hund ville være nok til den kat, jeg ville anskaffe mig. Resultatet blev kort og godt at jeg anskaffede mig endnu en kat.

Derimod vil jeg stille spørgsmål til din økonomi. Jeg ved hvor presset min økonomi kan være - og jeg bor endda hjemme. Har du råd til at have endnu et dyr, der skal have grus, foder og vaccineres hvert år (eller hvert andet)? Det kan være at din økonomi er til det, så se endelig bort fra dette afsnit smiley

Hvad prisen er på, ved jeg ikke. Men jeg vil skyde på et sted mellem 3500 - 10.000 kroner for en kælekat (der kan anvendes til udstilling).

• #3   21. apr 2009 Katten kan have meget glæde af din hund - og omvendt. Så ønsker du dig en perser skal du købe en:-)

• #4   21. apr 2009 Missemor *
    ja du har ret det med weekendten er et problem, det er også derfor jeg indtil nu ikke har fået mig en kat. Til daglligt er jeg meget hjemme, er max hjemme fra 4 timer om dagen og det er kun 3 dage om ugen. I weekendten er min hund med mig så der ville katten være helt altene eller nej det ville den ikke for hende min veninden ville komme og være der nogle timer (4-6 timer) om lørdagen og så kommer jeg hjem søndag morgen. Men du har ret der er et stykke tid, og det er ca hver anden weekendtt. Men det kan godt være jeg skal vente jeg jar har gjort universitetet færdig...

• #5   21. apr 2009 *Lis* ? om katte hører hjemme i FORUM *

ja bestemt min hund er meget glad for katte, hun er tid med hjemme hos min veninde som har 3 maincoons og de er bare så glade for hinanden, selv om min lille hund af og til skal beskyttes lidt for den voldsommeste af hendes katte (som sagt er min hund lille (3kg) og meget stille og rolig og blid).

• #6   21. apr 2009 Nu har du jo forelsket dig i en race som er rigtig god til at være alene. Jeg tror ikke det er noget problem, heller ikke med en lille lejlighed. Har boet med ene perser i lille lejlighed og var da heller ikke hjemme konstant, skulle også passe studiet - Ingen problem smiley

Jeg så en super dejlig perser dreng for nyligt, på vildkat.dk, en chinchilla, vildt smuk! Han søgte nyt hjem da ejeren skulle flytte.. Prøv at kik på deres hjemmeside, måske var han noget for dig?? smiley

• #7   21. apr 2009 Det var ikke dig der skrev et indlæg i går, om at adoptere den "misholdte" perserkat?? Kan ikke finde det indlæg nu..

• #8   21. apr 2009 mille: ja jeg har nemlig også hørt at de skulle være gode til at være alen naturligvis ikke urimeligt længe) Dette var også en af grundene til jeg valgte racen. En af mine venner har siamesere, de er simpelthen så aktive at min hund slet ikke gider dem, hun vil hellere ligge på sofaen og hygge sig end at springe og fare rundt..Det vil jeg da lige se på, og tak for tippet :o)

• #9   21. apr 2009 Mille og Fladsnuderne smiley )
    nej det var ikke mig, men så det godt. men det var ikke mig...

• #11   21. apr 2009 Okay, det var også bare lige en tanke jeg fik..

Med hensyn til opdrættere, er der Persefelis som laver sølvkatte. Jeg kender ikke lige til andre, umiddelbart jeg har hørt om..

Der er som sådan ikke forskel på en udstillingskat og en kælekat, en kælekat kan nemlig sagtens udstilles, men chancen for at den vinder BIS er ikke overvældende. En kat købt til udstilling, vil være en godt typet kat, som lever op til racestandarden og uden "fejl".
    En kælekat vil nok koste 4000 og udstillingseksemplarer kan godt løbe op i 10.000 - 20.000 alt efter hvor fin den er! Men prøv at kontakte Persefelis og hør dem ad, de har da et par stykker man kender fra udstillingsverdnen smiley

Kan se vildkat.dk er nede nu, men prøv at kik derind senere. Tror ikke det var en udstillingsmisser, men sød var den.

• #14   21. apr 2009 mille: tak det vil jeg prøve :o) Det er også meningen det bare skal være en hygge-kælekat :o)

*~ Therese ~*
    ja naturligvis skal det overvejes ordenligt, jeg håber jo på forhåbenligt at have den i maaange år. Og ja jeg kender godt en persers pels, vi havde persere da jeg boede hos mine forældre og ja for søren den kræver tid, men det synes jeg også kan være rigtig hyggeligt. Min hund er en malteser og skal også bøstes en gang om dagen og bedes af og til for at have en fin pels uden knuder i.

Med hensyn til penge så er det ikke noget proble, Jeg bor billigt og har en specil dyrlæge/foder osv. opsparing til min hund allerede :o)

• #15   21. apr 2009 Jeg kan godt se, at 3 år er længe at vente, når du i forvejen har ønsket kat i 6 år. Og indhegnet have er et stort plus for en kat smiley Men jeg synes alligevel ikke, det er helt smart at få kat nu, når du er væk hjemmefra hver weekend. Det er mange kedelige timer for en kat - og det er meget at være så afhængig af veninden ... hun kan jo blive forhindret i at se til katten - hvis hun flytter fx eller noget...

Men uanset om du får kat nu eller senere, så meld dig allerede nu ind i nogle (af de sjældne) boligforeninger, hvor det er tilladt at have to dyr. For selvfølgelig skal du have kat .... på et tidspunkt.

Kommentér på:
køb af perser - hjælp

Annonce