{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Guide til køb af kat . {{forumTopicSubject}}

Har på nettet fundet en rigtig sød blandingskat (perser exotic og colorpoint) - skriver på annoncen, da jeg er på jagt efter en indekat, til når mig og min søn flytter her den 15.

Prisen er 1500,- og jeg spørger hvad der er med i prisen og hvornår den er gammel nok til at komme hjemmefra.
Hun skriver så at de normalt skal være 12 uger (hvilket jeg selvfølgelig er klar over) men at de i samråd med dyrlægen altid sælger dem før, da moderen bliver træt af dem.

Med i prisen er ormekur og lidt startfoder. Og hun pointerer at det er for tidligt at vaccinere når de ikke er ældre.

Hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guide til køb af kat .
  • #1   1. sep 2011 Hvor gammel er den ca.. Da Store killinger skal have de basic vacc..

  • #3   1. sep 2011 1500 kr er mange penge for en blandingskat. Da jeg mener det er dyrt er fordi det ikke følger mere med en loppekur el ormekur

  • #4   1. sep 2011 Jeg havde ikke læst at dyrlægen sagde at de gerne må komme hjemmefra inden de er 12 uger og det er ulovligt at sælge katte under 12 uger

  • #6   1. sep 2011 Jeg tænker for helved altså.. Ikke nok med at opdrætteren er total uvidende omkring "opdragelsen" af de killinger så har hun en total ukompetent person af en "dyrlæge" at være der støtter hende i hendes ulovlige handlinger.

    Jeg tænker.. meld hende.


  • #7   1. sep 2011 Ja pas på med at blive fristet af de søde øjne.. Bliver den taget fra moren for tidligt kan det senere medføre adfærdsvanskeligheder i form af urenlighed fx. Så er du advaret smiley

  • #8   1. sep 2011 Der var også lidt røde alarmklokker der ringede her, derfor oprettede jeg indlægget - jeg ved ikke alverden, men noget ved jeg dog.

    Synes ikke 1500,- er dyrt overhovedet, giver jeg gerne for den rigtige kat - men til prisen forventede jeg som minimum første vaccine og ormekur var med.

    Killingerne er pt. 6 uger. Ved ikke hvornår hun så mener de er salgsklare, i og med hun skriver at de er det før de 12 uger.


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #9   1. sep 2011 Perser/exotic og colourpoint er IKKE en blandingskat, men en racekat.
    Langhåret = perser
    Korthåret = exotic
    hvis den har maske er det en colourpoint.
    Det virker som om der IKKE er stamtavle på den og at ejer "bare" vil af med killingerne.

    Min holdning er at man IKKE skal købe killing sådan et sted.
    Fordi den er for ung og ikke vaccineret.
    1500 kr er en sjat penge for "bare" en kat.

    Til sammenligning har ejg en voksen exotic med stamtavle vaccination, chippet til salg for 2500 kr.

    Mine killinger koster fra 3500 kr for vaccination, stamtavle, chipmærkning og registrering i Katteregisteret, udover de "godter" som følger med ved flytningen.

    Det er ikek for at reklamere for mine killinger, men blot for at sætte tingene lidt i perspektiv for dig.


  • #10   1. sep 2011 Exotic og colourpoint, er det ikke to vidt forskellige racer?

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #11   1. sep 2011 NEJ det er to varianter indenfor samme race.
    Exotic = korthåret
    Colourpoint = langhåret med maske, men fåes også i korthåret variant


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
  • #13   1. sep 2011 Jeg vil osse sige at skal du betale 1500, så skal der som minimum være dyrelægetjek og vaccination med i prisen.
    Og at hun vil sælge inden de 12 uger, hvad enten dyrlægen har sagt det eller ej, så lad være. Du risikerer en kat med adfærdsforstyrelser, der kan være meget svære at rette op på.
    Du skal osse være opmærksom på at køber man en perser eller variant, så køb en fra en opdrætter der har testet forældredyrene, ellers risikerer du at det bliver en meget meget dyr kat og måske en kat der ikke bliver ret gammel.


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #14   1. sep 2011 I virkeligheden kan du ikke vide dig sikekr på at det netop er disse to varianter der er forældrene.
    Måske er det, måske er det ikke.
    Det kan være at forældredyrene er med lukket stamtavle, hvilket vil sige at de ikke må indgå i avlen af den ene elelr anden årsag.

    Som Marianne skriver tester opdrættere af netop disse varianter deres avlsdyr for primært PKD (cystenyre) som racen er disponeret for.


  • #15   1. sep 2011 KIllinger skal være mindst 12 uger før det flytter - det er strafbart både at sælge og aftage før.

    At moderen ikke gider dem er jo et led i deres opvækst det lærer de også af - netop at blive afvist, men så har de jo hinanden.

    De fleste vacciner er godkendt fra 8 uger hvor nogen starter med at vaccinere. Så skal der vaccineres tre gange idet den sidste basisvaccine SKAL lægges ved 16 uger. Normalt er 12 og 16 uger.

    Prisen for den "vare" syntes jeg er hamper - og hende der sælger dem er direkte usvarlig. Lad være at støtte sådan et foretagende!


  • #16   1. sep 2011 hvorfor ikke bare købe en killing der er vaccineret og neutraliseret hos dyrenes beskyttelse eller inges kattehjem?

  • #17   1. sep 2011 Jeg ville også sige, når det er de racer så køb dem fra et sted hvor forældrene er testet for PKD, det er en skrækkelig sygdom. Jeg synes, som de andre også at det lyder mistænkeligt. Men det er en fantastisk race, og perfekt til at være indendøre

  • #18   1. sep 2011 Røde alarmklokker!! Kattehandler!! Køb en dejlig killing et andet sted... Evt hos perseropdrætter andetsteds i tråden... smiley

  • #20   3. sep 2011 jeg har selv købt en blanding for 1200..der fik jeg to første vaccinationer, samt orme og loppekur. ville den dag idag ikke køb en blanding, men jeg elsker min fede dreng så det er ikke noget jeg vil fraråde.
    synes dog du skal overveje at købe en voksen..måske tidl avlskat, der er neutraliseret osv inden du får den, der er mange dejlige racekatte derude, som har brug for nyt hjem, og hvor du ved hvad du får ifht temperament osv.



  • #21   3. sep 2011 Helt enig med Nina.

    En voksen stambogsført kat er billig og et mere sikkert valg - f.eks, tager jeg ofte bare et kuld på en hun/han kat, så bliver de kastreret, er chippet stambogsført, fuldt vaccineret og sundhedschekket evt. tandarbejde er det nødvendigt er lavet og så medfølger livslang support

    Katten behøver ikke være særlig gammel - prisen afhængig af forskellige ting, kan være helt ned til 500 - normalt 1500 -2500


Kommentér på:
Guide til køb af kat .

Annonce