{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kats øremærke, mystisk reg..
  • #1   21. apr 2009 bogstaverne bliver genbrugt når de alle har været igennem, så det kan godt passe :O) det er dog mærkeligt at din kats øremærke ikke står der, medmindre du har fået dem til at slette det.

  • #2   22. apr 2009 Ok jeg vidste ikke det med at man genbrugte bogstaverne, men den kat fra 88 er jo med meget stor sandsynlighed død nu, men det kunne jeg ikke se i registret.
    Man burde jo slette døde katte. Mippi er først levet øremærket for knap en mdr siden, men der blev sendt registreringspapirer ind med det samme..
    Jeg skal lige fortælle, at jeg har FUNDET HAM I GOD BEHOLD her til aften kl 23.45.
    Jeg gik ud og kaldte i mørket og kunne høre ham svare et sted og gik efter lyden..
    Kunne simpelthen ikke sove med tanken om han måske lå et sted og var kvæstet...
    Han var på min nabos loft, der havde jeg ellers kigget mens naboen var med...
    Så nu skal jeg ind og slette de efterlysninger jeg nåede at lave flere steder...


  • #3   22. apr 2009 Jeg kan forstå, at bogstav nr. 2 og 3 er de samme, for det er dyrlægens kode. Tallet kan til nød også være det samme, men at også det første bogstav er det, forstår jeg ikke, for det første bogstav er for året, hvor tatoveringen er sket.

  • #4   22. apr 2009 Hans øremærke er: EEC034, og når jeg søger det i katteregistret så kommer der en gråstribet hunkat frem fra 1988. Men jeg kontakter dyrlægen i morgen og katteregistret...

  • #5   22. apr 2009
    Hvor var det godt, du fandt din kat! smiley

    Fortæl endelig hvordan dyrlæge og register forklarer mystikken. Synes det er for tit, der er bøvl med de registre smiley

    Har flere gange hørt om katte med ens øremærker, og har vist også hørt forklaringen, men kan ikke huske det....


  • #6   22. apr 2009 En øremærket kat kommer kun i Det Danske Øremærkeregister his man betaler for det.
    Da der er mennesker involveret kan der ske fejl.

    Alle "mine" øremærker chekker jeg op inden jeg leverer katten - har godt bemærket de samme numre komme igen


  • #7   22. apr 2009 Nu har jeg talt med katteregistret og dyrlægen... Katteregistret kan slet ikke se mig i deres system, men han blev øremærket den 27/3-09, og jeg har kun den midlertidige registreringsbevis fra dyrlægen, der står at originalt registreringskort følger, det har jeg ikke fået endu.
    Katteregistret siger at der godt kan forkomme dubletter, så flere katte kan være registreret med samme nr, men det jo er usandsynligt at de så ser ens ud og bor samme sted osv.
    Den kat fra 88 er ikke meldt død, og de siger at nogen katte jo bliver meget gamle og de ikke bare kan slette den når ejer ikke har gjort det selv.
    De mente ikke dyrlægen havde sendt registreringen ind siden de ikke kunne se mig i systemet, så jeg ringede til dyrlægen, og de siger de har sendt den ind, men nu ville de ringe selv til registret og tjekke op på det.
    Jeg kan se på katteregistret at de har 455.402 katte registreret, det er jo også meget usandsynligt at der er så mange levende katte der er registreret i dk.
    Men ok, når der kun er tre bogstaver og tre tal, så kan jeg godt se at der er nød til at blive nogle gengangere, ellers er der jo ikke plads til nye registreringer..
    Mener den kat fra 88 var fra sorø, altså ikke langt fra ringsted..


  • #8   22. apr 2009 Hvorfor ikke bare chippe sin kat i stedet for? en øremærkning er da grim??

  • #9   22. apr 2009 Fordi øremærket er så udbredt og kendt i DK. Jeg har flere gange spurgt hvad der sker med en død kat de finder i vejkanten - den destrueres HVIS den ikke er øremærket. Vejmanden render ikke rundt med en scanner. Desuden kan chippen "forsvinde"/ falde ud uden man opdager det.


  • #10   22. apr 2009 jeg har 2 gange fået brev om min sort-hvide huskat var fundet død.. men han lever endnu........... den ene gang var han hjemme, så da var det bare lidt komisk, men den anden gang var han ikke så det var lidt mærkeligt, men havde set ham om morgnen, så tænkte at så hurtige var de vel heller ikke smiley det er bare utroligt at der så åbentbart er 3 sort-hvide huskatte der hedder tarzan der har samme nummer..............

  • #11   22. apr 2009 Ja jeg overvejede også begge dele, men jeg tænker lidt at en øremærke er mere effektivt pga det er så gammelt et system at alle ved en kat med øremærke er registreret og derved kan finde sin ejer.
    jeg ved ike hvro mange mennesker der ved man chipper katte, og når den ikke er synlig tror jeg der er mange der derfor ikke bliver tjekket og mange mennesker "gider" måske ikke ulejlige sig med at tage en kat med til dyrlæge for at tjekke den for chip og tror måske de selv skal betale (skal de egentlig det?)... Et øremærke kan man jo selv aflæse og hurtigt ringe og finde ud af hvem der ejer katten...


  • #12   22. apr 2009 Husk at kattene både kan registreres i dansk katteregister og det danske katteregister. Det er gratis at få dem registreret i dansk katteregister, og man kan selv gøre det over nettet :o) Mine er registreret begge steder. Det er altid en god ide at tjekke op på registreringen da der kan ske fejl.



  • #13   22. apr 2009 Øhh, DANSK KATTEREGISTER OG "DET" DANSKE KATTEREGISTER..
    Det lyder meget ens, jeg er kun i det danske katteregister, men vil da lige prøve det andet.
    Men hvad er forskellen på de to ?


  • #14   22. apr 2009 Det danske katteregister er det dyrlægerne normalt anvernder og er under Kattens Værn
    http://www.katteregister.dk/

    Så lige det her på KV's hjemmeside:

    Endnu større sikkerhed for de registrerede katte

    Skulle familiens kat blive væk på ferierejsen i Europa, og er katten allerede registreret i Det Danske Katteregister, har den nu en meget større chance for genforening med sine ejere. Det Danske Katteregister www.katteregister.dk er nu blevet koblet op til www.europetnet.com, der har 21 tilsluttede lande, med 42 databaser og ca. 30 millioner tilmeldte familiedyr.


    I korte træk betyder det, at det nu er muligt at søge katte på kryds og tværs af landegrænser. Dog er det en forudsætning at de er øre- eller chipmærkede og tilmeldt registret i deres eget hjemland.


    Hvis man er på ferie i Europa og ens kat løber væk, så gælder det om at kontakte Det Danske Katteregister, hvor katten oprindelig blev tilmeldt, således at katten kan stå som efterlyst ud fra den adresse den er løbet væk fra i udlandet. Når en lokal dyrlæge får katten indleveret af finderen, så er det muligt for ham/hende enten at tyde kattens øremærke eller at holde en scanner hen over nakken på katten, hvorefter chipmærket vil fremkomme. Dyrlægen taster herefter øre- eller chipmærkekoden ind på www.europetnet.com og bliver derefter guided videre til det land, hvor øre- eller chipmærket måtte høre hjemme i. På den måde er man nu hurtigt i stand til at søge kattens ejer og fortælle, at katten nu er blevet fundet.


    Når man her i Danmark finder en kat, hvor man umiddelbart ikke kan se den har et øremærke, så er det på samme måde muligt at ringe til nærmeste dyrlæge og høre, om man må komme derhen for aflæsning af eventuelt chipmærke. Når dyrlægen får chipmærket frem på scanneren, er det muligt at taste nummeret på www.europetnet.com og på lige vilkår blive guided til det land, hvor katten er tilmeldt.


    Du er naturligvis altid velkommen til at sende Det Danske Katteregister en mail, såfremt du ønsker hjælp til søgningen.


  • #15   22. apr 2009 Jeg har problemer med at oprette i dansk katteregister... den vil ikke skrive dato som den skal...

  • #16   22. apr 2009 ** Katteregistret kan slet ikke se mig i deres system, men han blev øremærket den 27/3-09**

    Gad nok vide hvor længe det er meningen der skal gå.... Via dyreinternat har jeg mødt flere katteejere, hvor der er gået over en måned før katten er blevet registreret smiley
    Fx internatskatte der er et halvt år eller ældre bliver neutraliseret og øremærket dagen inden udlevering til nyt hjem, og hvis sådan en kat skulle løbe væk kort tid efter, er det langt fra sikkert, at den kan finde hjem. Og så er det jo altså vigtigt, at katten er registreret.


  • #17   22. apr 2009 Ja jeg forstår heller ikke hvorfor det tager så lang tid, men dyrlægen sagde hun havde sendt papirerne ind dagen efter og registret har åbenbart ikke modtaget det.
    Dyrlægen lovede at ringe tilbage i dag når hun har talt med dem, og der har været et hemmeligt opkald på mi tlf jeg ikke nåede at tage, så måske det er hende.
    Jeg prøver at ringe i morgen og høre hvad der er sket.
    Jeg mailede til registret sent i aftes og skrev der var noget galt med registreringen, de kskrev tilbage at jeg kunne blive registreret for 110 kr hvis de fik oplysninger på mig og MIppi.
    Men det har jeg jo gjort gennem dyrlægen og betalt en pris incl registrering.
    Jeg har forøvrigt et problem med at oprette mig i dansk katteregister, den vil ikke skrive datoen rigtigt..
    Ja det må være noget møg når et internat ikke engang kan levere en kat som er registreret, lige sådan et sted der formidler katte og det er jo ikke meningen kattene skal retur fordi de ikke kan finde deres ejer så de kan sælge dem igen...
    Det allerbedste var jo hvis der ikke var brug for internater..


  • #18   22. apr 2009 I de tilfælde, hvor en øremærket internatskat løber væk, kan man heldigvis finde frem til dyrlægen, der har tatoveret (han bruger også en speciel kode til kattene fra internatet), men alligevel ... det er jo rette katteejer, der skal kunne findes direkte via registret.

    Gudskelov du fandt din kat, når det skal bøvle sådan. Nu håber jeg det lykkes at få ham registreret snarest! Forstår ikke hvorfor det åbenbart er så vanskeligt :S


  • #19   22. apr 2009 Dyrlægen havde sendt papirerne? Min dyrlæge, eller rettere hans personle, registrerer on-line i KV's database

  • #20   23. apr 2009 Lis - Det gør mine dyrlægers personale også!

  • #21   23. apr 2009 Hej Allesammen..
    Jeg fatter heller ikke en pind af at det tager så lang tid, men jeg har talt med registret igen i dag, og de siger at det er gået ind i nat så nu er han registreret, men altså præcis en hel måned efter selve øremærkningen.
    Jeg har tjekket ham, men de måtte rette nogle fejloplysninger, dyrlægen have oplyst et telefonnummer jeg havde for 10 år siden, troede de oplyste det der stod på den midlertidige registreringsblanket.
    Der har jeg to telefonnumre på, men det er nu rettet. Jeg har lige talt med dyrlægesekretæren nu, hun siger at de sender den papirudgave ind til registret, jeg har jo en midlertidig blanket, den har dyrlægen en kopi af og yderligere så skulle det være originalen af den som er sendt ind men åbenbart aldrig modtaget af katteregistret.
    Så dyrlægen havde ringet til registret i går og givet dem oplysninger pr tlf, og åbenbart set på Mippis journal på computeren hvor jeg havde det meget gamle mobil-telefonnummer, det havde hun oplyst og ikke mit fastnet-nummer, det har ellers været det samme i 10 år.
    Det er underligt alt sammen, men nu er dte hele rettet, både hos registret og dyrlægen.


Kommentér på:
Min kats øremærke, mystisk reg..

Annonce