{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Voldsom 'leg' {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Mine 2 katte, Champ og Vanilla, leger tit lidt voldsomme lege om aftenen, da det jo er der de er mest aktive.
Men det der bekymrer mig er, at det ikke altid virker som om det bare er leg.
Vanilla er en meget lille kat på knap 2 kg og champ er en robust herre, så når han i leg jager hende, kan han med lethed holde hende nede og napper/bider hende. Det er ikke voldsomt, ingen sår eller andre skadr, men Vanilla skriger op og mjaver tit når han bliver voldsom på den måde..
Jeg bliver selvfælgelig frustreret og får jaget Champ væk fra hende, men det kan jeg ikke altid gøre, da jeg jo ikke altid er i nærheden.

Det jeg gerne vil vide er, om denne adfærd er normal?
Er der noget jeg kan gøre, så Champ ikke gør sådan?

Han er kastereret, og de kommer også godt ud af det med hinanden ellers. Det er kun når de leger på den måde, at der er problemer.

Mvh. Vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom 'leg'
  • #1   23. apr 2009 HEJ..Det gør mine også...tror bare de prøver hinanden lidt af...ingen kommer jo til skade...

  • #2   23. apr 2009 Okay. Der er bare fordi han ikke stopper, selvom hun siger fra.
    Normalt plejer jeg bare lige at klappe i hænderne eller give et lille stamp i jorden, for så holder han op, men nogle gange bliver han ved, på trods af det.

    Jeg har indtil nu også tænkt, at det var normalt og at de jo er små rovdyr, som nok lige skal udfordrer hinanden en gang i mellem, men i går var en af mine venner på besøg imens, og han blev forskrækket over, at Vanilla begyndte at skrige op. Han mente jeg burde slå Champ væk og skælde ham voldsomt meget ud for det, 'for ellers stopper han aldrig'.

    Den mening er jeg slet ikke enig i, da jeg på ingen måde synes man skal slå eller bruge afstraffelse, som en måde at opdrage sine dyr på!


  • #3   23. apr 2009 Det samme foregår hos mig. Nu er den "lille" ved at vokse den "store" over hovedet, så nu skal hun lige prøve den nye situation af. Men det er jo en del af deres natur. Så uanset hvor ondt det nogle gange gør at se Silja prøver at slippe væk fra Emma mens hun piver/hvæser, så blander jeg mig ikke. (Da silja var den første jeg fik havde jeg forestillet mig hun ville blive føremissen. Men sådan bliver det vist nu engang ikke)
    Så, så længe de ikke slår hinanden halvvejs ihjel og stadig kan ligge ovenpå hinanden og sove, er jeg af den overbevisning at de nok selv skal finde ud af det. Ligesom jeg går ud fra, at man får 2 mere afbalanceret katte ved ikke at gribe ind i deres naturlige rangorden.


  • #4   23. apr 2009 Det er også den mening jeg har. Godt jeg ikke er den eneste, det var underligt at få en skideballe for noget man mente var/er det rigtige at gøre, så det er rart at vide, at jeg ikke var forkert på den (:



Kommentér på:
Voldsom 'leg'

Annonce