{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Min stakkels victor {{forumTopicSubject}}

Der var et par stykker her inde, der ikke mente at min kat var berettiget til at kalde sig Main Coon, fordi jeg ikke har en stamtavle på ham. Jeg har dog kopi af hans forældres stamtavle... men en hel del Main Coons her inde er uden stamtavle, så det forstår jeg ikke... De er måske ikke gode nok, når der ikke er et stykke papir på dem?!?

Nå men lad nu det ligge. Jeg lovede i den forbindelse at jeg ville tage nogle billeder af Victor, så man kunne få syn for sagen. De kommer.. men der sket desværre det, at ...

Victor blev kørt ned for ca. 3 uger siden.. han var væk i 2 dage, og pludselig kom han hjem en tidlig morgen, fuldstændig ødelagt. Den ene tå sad oven på hans pote, og han støttede ikke på venstre bagben. Samtidig var han smurt ind i mudder fra top til tå.

Jeg kørte til dyrlæge, hvor man hurtigt konstaterede, at han ikke havde slået hovedet, men havde fået et brud på sit bækken. Dyrlægen beholdte Victor i weekenden (Det var rent kaos, for jeg skulle til kåring med min Frieser Arno samme dag). Da vi fik ham hjem så han ud til at være frisk igen. Man havde klaret det uden operation.

Men, men, men... en uge gik, og Victor mistede pludselig appetitten, efter halvanden uge lå han bare og sov, og var ikke interesseret i selskab, lidt feber havde han også. Jeg besluttede at kontakte dyrlægen, men forsent... Victor var gået ud, så jeg var bange for at han ville finde sig et sted, og lægge sig til at dø. Vi så ham ikke i 2 dage... og vi var så ulykkelige.

Min søn fandt ham for enden af vores trappe, her lå han helt sløv, men dog stadig i live. Han kom til dyrlæge igen, fordi han var fuldstændig dehydreret, og havde på det her tidspunkt ikke spist i 5 dage.

Det viste sig, at han havde fået "Calisy virus", en katteinfluenza, der giver katten bylder og blister i hele munden, så den ikke kan spise. Han er godt nok vaccineret imod den, men MAIN COON katte er modtagelige over for sygdommen alligevel (forøvrigt også norske skovkatte). Og det blusser op i forbindelse med stress (Mon ikke det var stressende at blive ramt af en bil?)

Han har været indlagt i 3 dage, han kom hjem i går.. og de billeder der er lagt ind er fra i går. Når han får lidt mere fedt på kroppen, og ikke ser så forpjusket ud, kommer der flere billeder.

Til sidst har jeg kun at sige... JEG ER LYKKELIG FOR AT HAVE VICTOR... HAN KUNNE NEMT VÆRE GÅET TIL.

:o) Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min stakkels victor
  • #1   29. sep 2005 Stakkels kat!!
    Håber han kommer sig helt over det, og bliver en frisk og fræk hanmis igen...


  • #2   29. sep 2005 Stakkels stakkels Victor smiley Forhåbentlig får han det bedre snart.

    Det er nu ikke kun MCO og NFO, der er modtagelige overfor calicivirus - det er alle katte, derfor vaccinerer man mod det (men vaccinen dækker kun nogle virusvarianter - disse muterer hele tiden).

    Hvordan foreslår din dyrlæge, at I behandler Victors mund?


  • #3   29. sep 2005 Til dkkorat:

    Nej det er rigtigt, det er ikke kun MCO og NFO der er modtagelige, men skovkatte er bare mere modtagelige (ifølge dyrlægen), på trods af vaccine.

    Dyrlægen smurte munden fuchithal-et eller andet) og klorhexidin mens han var i fuld narkose, han fik jo drop den første dag, fordi han var så dehydreret. Og så fik han selvfølgelig noget pencillin samt smærtestillende.

    Men han var virkelig medtaget.

    Nu får han fortsat piller, en om morgenen og en om aftenen.

    Men er ved godt mod.

    ;o) Heidi




  • #4   29. sep 2005 Heidi,
    Store kram til dig og Victor. Forhåbentlig får han det bedre snart.


  • #5   29. sep 2005 nååh.. stakkels kat..
    det var da godt nok en trist historie!
    godt den overlevede!!!! håber den får det bedre!

    kærlige potedask herfra!!!


Kommentér på:
Min stakkels victor

Annonce