{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Ludvig er desværre blevet påkørt og død {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vores Ludvig - vores smukke maincoon blev desværre påkørt i går, han blev 8 år.
Jeg er simpelthen så ked af det, og ved slet ikke hverken op eller ned lige nu.
Vi har Elvis på 15 år og er meget i tvivl om vi skal have en ny kat, bange for at miste, vil den kunne med vores gamle mis? Der er bare så mange tanker, og jeg er så ked af det ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ludvig er desværre blevet påkørt og død
  • #1   8. jul Tja det er desværre risikoen, man tager, når man lader sin kat løbe frit. Derfor løber ingen af mine frit.

Hvil i fred Ludwig.

• #2   8. jul Det er rigtig svært at miste, tro mig jeg kender det. Lige nu skal du nok bare give dig selv lov til at være ked af det. Tænk også på alle de gode og sjove minder du har med søde Ludvig.
    Når du er kommet igennem de første faser af sorgen, kan du tænke mere klart og beslutte om du skal have en ny kat.

• #3   9. jul Det gør mig ondt men det er OKAY at sørge - som en præst sagde til mig engang: "Sorg er en forlængelse af kærlighed"

15 år er jo også en pæn alder så PERSONLIGT ville jeg ikke sætte en ny til.
    Til gengæld ville jeg være 100 pct. klar til at hente en ny så snart at han ikke kan mere.

Jeg stod i samme situation sidste år og vidste hverken op eller ned, men Lucas er nærmest blomstret op siden han blev alene, så det kommer an på katten.

R.I.P. Ludwig smiley

• #4   9. jul Det er altid hårdt at miste et dyr, man holder af. Personligt har jeg oplevet, at det er en fordel at give sig tid til at sørge over det tabte, inden der kommer et nyt væsen inden for døren. Det giver lidt afstand, og så kommer man heller ikke så let til at sammenligne den nye med den gamle - og det tjener jo heller ikke noget formål.

De skadefro bemærkninger skal du bare ignorere - de kommer fra et mørkt & trist sted.

• #5   9. jul Det gør mig så ondt at høre??; har selv prøvet det - én blev kørt over, én blev svitset i en transformatorstation, og den tredje (frygtløse Mikkel) har formentlig konfronteret en ræv. Det var tre ud af de i alt 13 katte, som jeg har delt seng med i gennem et langt liv. Det er altid en stor sorg at miste en, som man holder af, uanset om det er ved en ulykke, sygdom eller alderdom, og det hjælper ikke noget at bebrejde sig selv noget. Giv dig selv lov til at sørge i så lang tid, det nu tager. Efter min mening er det i mod kattens natur at blive holdt indespærret, og er derfor lig dyremishandling. Du kan trøste dig med, at din kat har haft et godt liv, så længe den levede. STORT kram herfra??

• #6   9. jul RIP Ludvig

en god ting vil væe at vente lidt og se tiden an - måske det hele løser sig ved at Elvis bare nyder singellivet
    og så overvej at få indhegnet din have, eller lave løbegård
    så slipper du for at skal igennem den kæmpe sorg det er at miste en kat for tidligt

stort kram herfra

• #7   9. jul 1000 tak for jeres søde beskeder, de varmer virkeligt mit triste hjerte.
    Jeg har bebrejdet mig selv en million gange og tænkt, hvad nu hvis vi holdte ham inde, hvad nu hvis og hvad nu hvis… jeg ved dog også at hvis jeg tænker på Ludvig og hans natur, så ville det være så svært for ham at trives inde. Han havde på et tidspunkt en byld der skulle fjernes og fik krave på. Vi skulle holde ham inde i 3 dage, han gjorde seriøst alt hvad han kunne for at bryde ud, sad på lur når vi åbnede døren, og det lykkes ham også at komme ud med krave på smiley - sådan var Ludvig nemlig, så en udfordring i alt.
    Jeg værdsætter meget jeres beskeder om måske og vente, give vores gamle Elvis et singleliv, forkæle ham med ekstra nus på hans gamle dage.
    B.J måske en meget god pointe du skriver at tiden, måske også gør at vi ikke så nemt kommer til at sammenligne.
    Susanne K. Vi har haft kat i 21 år. Nuser blev 16 år, Alfred 17 år, de døde af alderdom. Tiger blev syg da han var 7 år og kunne ikke helbredes. Og gamle tandløse Elvis er nu 15 år. De er altid kommet ud, på trods af vi jo godt kender hvilken risiko der kan være forbundet med det.
    Jeg vil tænke på at sorg er forlængelse af kærlighed, han var højt elsket og vil for altid have en helt speciel plads i vores hjerter, præcis som de andre misser.

Kram til jer
    Lotte

• #8   9. jul Jeg ville nok overveje at hegne haven ind, inden jeg fik en ny kat og så få et søskendepar, så de ikke generer jeres gamle kat alt for meget. Så overholder i loven, har jeres katte i sikkerhed, og har formodentlig katte de næste mange år. Bilerne bliver flere og flere, kører hurtigere og bliver mere lydløse, og dermed får kattene det sværere mht at undgå dem.

Kommentér på:
Ludvig er desværre blevet påkørt og død

Annonce