4.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

katte og gerbera (blomst katte og gerbera (blomst

Vi har netop fået en gerberablomst og vores ene kat synes det er sjov at bide i, så jeg ville lige tjekke om den er giftig og fandt en gammel tråd herinde fra med et link til giftige og ikke giftige planter. Der stod den så slet ikke på, men der stod bla. en husfred som værende ikke giftig, og den har jeg hørt skulle være MEGET giftig?????

Nogen som kan hjælpe med om gerberaen er giftig og opklare spørgsmået om husfreden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katte og gerbera (blomst
  • #1   22. maj 2009 vores katte er ude katte.....og mener de selv kan mærke om nogle blomster / planter ikke er gode for dem.....er ALDRIG sket noget ved de nipper lidt her og der, ....andet holder de sig fra....så mener nærmest dèt er deres instinkt.....

• #2   22. maj 2009 Prøv netdyredokter.dk og se under katte/ forgiftninger.

Jeg blev træt af at mine gnaskede i mine potteplanter, skønt de også kommer ud. Så jeg købte kattegræs som potteplanter i plantorama og vupti jeg har min freds lilje i fred

• #3   22. maj 2009 havde lidt samme problem da jeg fik en stor flot Bromelia, ingen der ved om den er giftig eller ej.... har spurgt alle steder.

min den lille napsede også i det først, så jeg stillede den i et rum hvor jeg ku lukke af, i en fri weekend satte jeg den så ind i stuen, tænkte nu ku jeg holde lidt øje med den, og den lille virkede pludselig ligeglad med den...

Dagen efter gik han godt nok og brækkede sig lidt, så har lidt i tankerne af han nok har slikket lidt på den måske, men ku ikke se nogle skræmmer på planten så spist af den har han ihverflad ikke. men også være et tilfælde han bare var dårlig den dag....? men han er os killing, så de er måske ik helt så kloge ednu...

men tror bestemt også katte ved nolge lunde hvad man må spise og ikke må spise, har ihverflad oplevet jeg fik nolge organge blomster, og natten efter var der så kun stilken tilbage, og en glad lille Balder kom gåne med organge pollen støv i hele hovedet.... smiley
    Til jul havde jeg så købt en jule stjerne, tænkte ikke lige over den var giftig, men den har han aldrig rørt....

• #4   22. maj 2009 ingen katte kan læse hvilke planter der er giftige for dem, det er vores katte og dermed vores ansvar........

• #7   23. maj 2009 tror nu stadig i de fleste tilfælde katten godt ved det lidt.... men derfor kan der da nok godt ske den kommer til det alligevel, hvis den ikke har kattegræs eller ligne at spise.

har bare fået den afaring at de planter jeg i tidens løb har haft som jeg først har opdaget var giftig efterfølgene, har min kat aldrig rørt, i starten havde jeg ikke lige tænkt tanken om nolge planter var giftige. Ved jeg dog nu... men mange af de ugiftige blomster, spiser han.... men derfor skal man jo nok stadig passe på med de giftige....

• #8   23. maj 2009 NEMLIG...Balder og Loke...

• #9   23. maj 2009 Kristen - smiley

jo ik fordi jeg vil gøre mig klog på hvad katte ved og ikke ved.... Det er bare hvad jeg ihverflad har oplevet med mine indekatte....

blev noget chokeret da jeg fandt sådan en blomster liste og så hvor mange af de alm ude planter der er meget giftige for katte. Så tænker også lidt, at det er da utrolig der ikke er flere katte der bliver alvorlige syge hvis de bare spiser hvad som helst. men er jo bare mine erfaring, og min tanke. Vil på ingen måder gøre mig klog på det.... tror bare katte/dyr er klogere end man lige går og tror mange gange.

Kommentér på:
katte og gerbera (blomst

Annonce