{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

sofus syg ... {{forumTopicSubject}}

Sagen kort (prøver)
Sidste efterår kom her en kat, som så lidt forhutlet ud .. men han søgte mit selskab og tilsidste begyndte jeg at fodre ham og lave seng til ham i garagen..
Han er tam på sin egen måde, bryder sig ikke om at blive holdt, men snakker meget..
Nytårs aften tog jeg ham ind i huset, det brød han sig ikke om, men det gik..
Jeg gætter på han er sommerhus kat, der har mistet troen på mennesket (men jeg ved det jo ikke)

Det var baggrunden, nu til det alvorlige...
Igår kom sofus "hjem" efter at ha været væk en uge, og hvor så han ud...
Hans højre bagben er hævet, han kan/vil ikke gå på det, han har små sår over alt (slåskamp) og han var tynd..

tog ham ind i soveværelset (langt fra mine katte) og gav ham mad vand og bakke, jeg var virkelig bange for han måtte aflives, men han spiser og faldt i søvn ..
Næste problem... Jeg skylder min dyrlæge 2500 som jeg skal betale på tirsdag, men så har jeg ikke penge til at få repereret sofus ... min sp opsparing er på 2200 som skulle være brugt til at kasterere sofus for og registrere ham i mit navn, men der er jo 3 uger til de penge kommer ... smiley

Så alt i alt, som jeg kan overskue det, hvis han får det værre, er det eneste jeg kan gøre at få ham aflivet, med mindre han holder til tirsdag, så må jeg snakke med dyrlægen om jeg må bytte rundt, så jeg betaler sofus nu, og regningen når sp kommer ...

Ved ikke om i kan finde hoved og hale i det, er der noget jeg ikke har set (løsning) hvad ville i gøre - i har selvfølgelig ikk set ham...

Det skal siges at jeg i vinters havde kontakt med både dyrenes beskyttelse og kattens værn, men de vill bare aflive ham, fordi jeg vurderede at han ikke kunne sidde på et internat, og blive hus kat...

Det er dum situation, men håber i har nogle råd ...
hilsen betina


Kommentarer på:  sofus syg ...
  • #1   30. maj 2009 mener det samme som sus....Men sikke da en træls Situation for dig.....god bedring til ham...knuus

  • #2   30. maj 2009 Prøv at kontakte din dyrlæge og forklar ham/hende om din situation. Jeg har hørt om flere der får delt deres regninger op, så de betaler regningen over flere måneder. Det lyder som en ubehagelig situation at stå i for dig.

  • #3   30. maj 2009 Øv for en møgsituation. Kan KV mon ikke være behjælpelige med udgifterne, hvis du melder dig som fodervært? De vil måske sige, at katten allerede er din, når du har fodret ham, men det KUNNE da være de var til at tale med - det er jo da ikke en kat, du har anskaffet frivilligt ...

    En anden mulighed (men måske for langsom og omstændelig) er, at søge økonomisk tilskud hos Dyrenes Dags Kommité.


  • #4   30. maj 2009 hej smiley

    jeg vil give dig det samme råd her som jeg har givet dig i den tråd om sofus på HG...
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=325038
    ---------
    jeg tror godt du kan få en ordning med dyrlægen.

    sidst min udekat havde fået bøllebank af en vildkat, blev det 1000 kr.
    det skal siges, at det var hos KBH dyrehospital i en week-end
    det var med medicin.

    det bliver nok ikke lige så meget hos din egen dyrlæge.

    Brumbrums bagben var også hævet, han havde fået betændelse i bidsåret.

    det korte af det lange er, få en snak med dem...

    -------


  • #5   30. maj 2009 Tinka - kv havde jeg fat i inden det blev vinter, om jeg kunne blive hans fodervært men næ nej, her på landet er der masser af katte, så ingen grund til at ha foderværter her...

    og hos dyrenes beskyttelse var svaret at hvis han blev så syg at man kunne se det, kunne jeg ringe til falck, så ville de betale for at han blev aflivet... Det har sofus ikke fortjent...

    Han støtter lidt på benet, og spiser og har brugt bakken, håber det går til tirsdag...


  • #6   30. maj 2009 mon ikke det går til tirsdag.... giv ham natten over og se om det går bedre med benet, de hankatte er jo nogle bøller til at slås, og de blir tynde og ligner noget der er løgn smiley hvis han spiser og drikker og kan støtte på benet, mener jeg ikke det er en hastesag, men hvis han ikke begynder at gå på benet er det jo en anden sag.......

  • #7   30. maj 2009 prøv at se om det ikke er muligt for dig at rense hans ben.
    det kan du gøre med en saltvandsopløsning.
    hvor du koger noget vand, blander det med ca. 8 -10 % og venter på det bliver lunken.

    rens så benet i det. smiley

    jeg har også noget salve man kan smøre på ved overfladiske sår. men du bor for langt væk.. måske er der nogen andre som har noget salve i nærheden af dig.


  • #8   31. maj 2009 jeg har selv noget klorhexidin til at rense sår i - måske skal jeg give ham fodbad i det ...

  • #9   31. maj 2009 det er noget med at det skal være mildere til hunde, så måske er det også for stærkt til katte.
    jeg mener det er 1 % blanding til hunden, og det der findes til mennesker er vist nok 2 %
    prøv at google det


  • #10   3. jun 2009 Så kom dagen, Sofus var ved dyrlægen... han var negativ på både fiv og felv, så han blev kastereret, øremærket og fik antibiotika for sit ben, så nu dingler han bare lidt rundt...
    Dejligt at han var rask (næsten)
    og de gættede på han er ca 4 år gammel...


  • #11   3. jun 2009 Super cool, dejligt at høre smiley

    og tillykke med ham


  • #12   7. jun 2009 Det var godt at høre. Og flot af dig, Betina, at du har taget dig af ham for egen regning. Thumbs up smiley

Kommentér på:
sofus syg ...

Annonce