spørgsmål?? min kat er væk {{forumTopicSubject}}
For 3 uger siden fik vi 2 nye katte.
desværre skete der det at den ene er smuttet væk i fredags, og jeg er helt knust og leder og leder og vi har desværre ikke fundet ham endnu.
han er normalt ude kat men efter som vi ikke har haft dem i så lang tid endnu var det jo ikke meningen han skulle ud endnu.
så vil jeg lige høre, nu når han normalt er ude kat og er MEGET teritorial (okay det er stavet helt forkert men blev lige blank med det ord) er der så nogen chance for at han kan finde ud af at komme hjem igen??
vi har drysset grus ud rundt om huset osv men desværre ingen held endnu.
hilsen Mia som savner sin kat utrolig meget
maj 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 31
åh hvor jeg håber han bare nyder vejret
maj 2009
vi har et område ved vores hus hvor der er en sø/sump med masser af lukket buskads og en milliard katte om aftenen håber lidt han liggger og hygger sig, men indtil videre har vi kun fundet katte der ligner ham
vi går ud og sætter seddler op når min mand kommer hjem fra arbejde (de har en printer) og ellers kigger naboerne også efter ham.
maj 2009
Det er sjældent de rigtig er sammen herhjemme og leger osv, de plejer at bruge dagen på at sove i hver dagen ende af huset, men alligevel har de jo altid været sammen??
(det kan godt være indelægget er noget værre rod men er lidt ked af det)
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
maj 2009
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
ER DIN KAT LØBET VÆK?
Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)
Lad om muligt et vindue stå åbent.
Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.
Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.
Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.
Efterlysningsannonce i lokalavisen
Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.
Og efterlys på diverse kattefora.
Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).
Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.
Jeg krydser fingre for at katten kommer hjem i god behold.
maj 2009
heldigvis kan jeg se at vi har gjort dem alle sammen, det er i det mindste rart at vide.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 83
Jeg gik ud ved aftentid inden det blev mørkt og kaldte med rolig stemme, mens jeg gik langsomt afsted.. Der var stille , både så katten måske turde bevæge sig ud fra sit skjul uden at blive skræmt væk af for mange fremmede lyde, men også for at jeg kunne høre når de miavede..
Det virkede hver gang..
Jeg har 'mistet' 3 forskellige katte ved at de er sluppet ud fra hjemmet og alle 3 gange har de hørt mig og kommet frem fra deres skjul, så der er håb forude
spørgsmål?? min kat er væk