2.287 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
har nyst og ene øje løber i vand har nyst og ene øje løber i vand
Hej.
Jeg har for første gang fået en main coon kat, han er jo super dejlig. Han er 13 uger, men jeg er bekrymeret da hans øje løber i vand, da han kom hjem nøs han ret ofte, det er dog aftaget. Det øje der løber i vand har han haft øjenbetændelse i da han var hos opdrætter. Vi jo blevet så glad for ham. Jeg har nu fået en dyrlæge tid, men jeg er super bekrymeret både om hvad det kan være og om jeg skal til at betale en mega dyrlæge regning.
Tina
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
Jamen ellers har han det rigtig godt, super fræk ; )
Han virker ikke mærket af det. Det lige som om når jeg tørre øjet så det jeg tørre af er rød/brunt, det ikke sådan at det løber hele tiden men ind i mellem. Det der bekrymere mig meget er at min veninde havde en kat vis øje gjorde det samme og det var tilstoppet tårekanal men det hjalp ikke så hun aflivde den, det synes jeg jo lige er drastisk nok...eller hvad er det syndt for katten at leve med sådan et øje..... Jeg ser jo straks det væreste...
Tina
Ja han havde det også hos opdrætter, der sagde hun en uge før at det løb lidt i vand.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
maj 2009
Jamen hun er medlem af main coon klubben, står også på killingelisten. han er med stambog
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Der er flere øvre luftvejsinfektioner der ligner hinanden. Der er ingen grund til at du skal betale for nogen tests for noget som opdrætteren burde vide hvad er.
feb 2007
Jeg håber hun er samarbejdsvillig.. Ellers må du levere ham tilbage og få dine penge igen. Det har du ret til.
maj 2009
Nu har jeg prøvet at sende en mail, eller så må jeg ringe inden vi tager til dyrlægen,.
Jeg kan ikke bære at skal levere ham tilbage, det ville jeg blive super ked af,.
Tina
Tak for jere gode råd
feb 2007
Får man en syg killing, så bør man levere den tilbage til opdrætter og sige "værsgo, det er vist din den her.."
For din egen skyld..
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men som nævnt kan det også være alt muligt andet, og det må du jo vende med dyrlægen.
Tårekanalen testes normalt med lidt farvestof ved øjnene, der så helst skal kunne finde vej ned i munden (og jo, problemet påvirker selvfølgelig også næsten med lidt nysen).
Min Amira (Cornish Rex) havde det som killing og er siden selv vokset fra det. Men den dag i dag er det stadig det næsebor, hun får flest bussemænd i. Men det er blevet godt nok til, at øjnene ikke løber i vand.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
En tilstoppet tårekanl kan katten være heldig at vokse sig fra....nogle få har held med at få renset tårekanalen andre vil have et løbeøje resten af deres liv....men som ejer kan man gøre det let for katten ved at sørge for at det bliver vasket rent hver dag....katten behøver bestemt ikke at lide under det...
ps. nysen og tårefåd kan desværre sagtens komme hvis killingen lige er blevet vaccineret inden den flytter til sit nyehjem - ligeledes kan selve stresset over at flytte give nysen, tåreflåd, øjnbetændelse, løsmave ect.
Men en killing må ikke have symptomer på sygdom når den afhentes.
anna
maj 2009
1000 tak for hjælpen.
Det hjælper meget at i siger han sagtens ville kunne leve med det.
Hvis dyrlægen ikke kan gøre noget, det håber jeg hun kan.
Tina
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Løbeøjet sammenholdt med han nøs meget da du fik ham - tyder mere på virus end stoppet tårekanal
har nyst og ene øje løber i vand