1.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

? til sygdom hos killing ? til sygdom hos killing

jeg bliver lige nød til at høre om i har nogen erfaring med den her "sygdom"

jeg har en killing på 4 uger idag. hun var en af de største, men her for 5 dage siden begynder hun ikke at ville sutte på flasken. hun leger mere med sutten.
hun er den mest aktive og var den første til at kravle ud af kasse.
hun er stadig den første til at komme ud, når jeg kommer ind.
hun "dier" hos sin mor, men der er ikke noget mælk hos mor mis.

hhmm hun står stille i sin vægt, og er blevet tynd uden fedt på kroppen, hvilket er tydeligt at se da hun jo er hårløs.
jeg var til dyrlægen i går, som ikke kan finde noget medicinsk galt med hende.
hun har normal tempratur, sutter, god hjertelyd, livlig.
vi blev enige om at jeg skulle "tvangsfodre" med sprøjte.
det skal siges, at jeg faktisk valgt at køre til en stor anderkendt dyreklinik i stedet for min egen dyrlæge, han er lidt gammeldag og med en mere gammeldags klinik.
hun har så et sår på skeden, ligner lidt en blære som kom i mandags og som jeg viste dyrlægen, han mente at hun havde skrabet sig, og fordi mormisser slikker på det, så ser det sådan ud.
jeg fortalte også at der kom noget klart/hvidt udflåd af skede på hende, men jeg var ikke helt sikker, fordi det lignet også mælkeerstatning, så måske var det bare det jeg havde set..

han luret og lyttet på hende, og som sagt kunne han ikke se noget medicinsk på hende...

idag så jeg så tydeligt at det kom fra skeden, det ligner lidt klar snot med lidt hvidt i, hun nærmest små tisser/ tisset små løber nærmest ud...

jeg tager så til egen dyrlæge i morgen, men jeg ville lige høre om i har nogen erfaring med disse symptomer.
således at jeg har nogen ideer til dyrlægen....

og til dem som vil komme med forslag om, at jeg skal tage til dyrlægen nu, så er det umuligt, jeg skal til min afsluttene eksamen på min uddanelse i morgen tidlig og jeg er alene med ungerne, da manden er på job...

på forhånd tak for hjælpen smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? til sygdom hos killing
  • #1   17. jun 2009 hov forresten hun er flaske killing smiley og har været det fra start af

• #2   17. jun 2009 Lugter det -der kommer ud af skeden på hende?

Hun kan faktisk stå med en low grade infektion af en eller anden art der endnu ikke er blevet til feber. Måske det var værd at sætte hende på antiiotika.

Jeg ved ikke om det kan bruges, men prøv at samle det der kommer ud af hende på en vatpind og tag den med til dyrlægen

• #3   17. jun 2009 nnææ det lugter ikke.. det er pænt klar og nærmest som gele-vand.. hhmm giver det menning... det minder lidt om det snot som løber ud af næsen på en når man fryser...

• #4   17. jun 2009 Er du HELT sikker på, at det kommer ud af hendes skede og ikke tarmåbning?
    Det sidste lyder nemlig mest sandsynligt, og så kan det skyldes en mave-tarm infektion.

Da jeg for et år siden modtog et par hittekillinger på 3 døgn, løb der konstant slim ud af deres numser. Numsehullerne var helt røde, og lidt af endetarmen var krænget ud, og det lignede en "blære".

Jeg slog korsets tegn og gav dem Synulox + jeg masede lidt Diarsanyl (i stil med Zoolac) ud i deres mælk.
    De kom sig efter ca. 3 dage.

Jeg fik senere at vide, at den familie, der havde fundet dem, havde givet dem Whiscas kattemælk, både for meget ad gangen og for koldt.

Held og lykke med mipsen!

• #5   17. jun 2009 Hej igen
    jeg skulle lige tale med en opdrætter smiley

Mega det er helt sikkert ikke fra anus, for jeg kunne trække "snotten" ud af skeden fra hende i dag, og såret sider på "for siden" hen mod maven...
    hendes numse er fin, den er helt normal.

men jeg har fået et par ideer nu, at det kunne være en betændelse af en art..
    og hun kommer helt sikkert på medicin i morgen,,,

jeg har valgt at tage hele kuldet plus mormis med til eksamen, ( den er mundtlig så det tager ikke så langt tid, og lader dem stå i bilen).. og tager direkte fra eksamen på uni i københavn til landbrohøjskole. for de ligger lige ved siden af... så spare jeg også transporttiden på en time hver vej smiley

tak for de gode råd, jeg vil forsøge at tage en "prøve" af snotten...

• #6   17. jun 2009 Når killingen er 4 uger gammel, behøver du ikke flaske hende så meget mere, men kan roligt begynde at give hende babymad.

• #7   18. jun 2009 Hej...
    Ville bare høre hvad der skee hos dyrlægen???
    Rigtig god bedring med med killingen.
    Vh. Ann

• #8   18. jun 2009 jamen jeg har været på landbrohøjskole hele dagen efter eksamen (som jeg bestod) og kom hjem her kl 19.00
    fysisk er det ikke noget galt med hende.
    hun er frisk, glad, fin temperatur, god hjertelyd, fine lunger o.s.v.
    hun blev scannet, og der var intet at se, for de var lidt bange for at der kunne være noget i bughulen, i blæren, nyrerne.
    hun fik taget prøver, som sendes til england, hvor jeg får svar om 8 dage.
    hun er ikke dehydreret, så jeg skal ikke give støtte væske mere.
    hun mangler bare fedt. så jeg skal tvangsfodre hende ekstra gange i døgnet med MKR.

vedr. snotten/tisset mener de, er fordi jeg har givet ekstra væske, jeg var jo bange for hun dehydreret, der udover snakket de om alderen og andre lange forklaringer, som ikke har nogen betydning når hun ellers er "fin".

de undersøgte og undersøgte, snakket og snakket, og kunne ikke komme med klare svar.
    de havde et par "langt ude gæt", altså gæt som er super sjælden, men som ikke helt passer, eks. så burde hun brække sig, og det gør hun jo ikke.
    så de er virkelig på bar bund...

såret mener de ikke har nogen betydning, der er som den anden dyrlæge sagde, og det har jo svært ved at hele når mormis slikker.

de tør ikke give antibiotika, når der ikke er noget som tyder på betændelse, og så er de bange for at antibiotikaen ville ødelægge hendes mave.
    de har "tjekket" hendes organer, og alt virker normalt.
    de kigget på mormis og de andre killinger, for at se noget på dem. men alle er sunde og raske....

jeg spurgte også om tidsperspektiv, for jeg ville jo gerne vide hvad jeg kunne forvendte, og hvornår at legen var slut hvis det ikke blev bedre...
    og til det sagde de, at de havde ingen ideer om hvor det ville gå, men at de mente at så længe hun havde det så fint, var der ingen grund til aflivning.
    så jeg må tage en dag af gangen....

så jeg er faktisk ikke blevet klogere, kun fattigere smiley det blev 2400 idag og 500 i tirsdags.

jeg har faktisk navngivet hende i dag, til Anna, for hun ligner en der har anoreksi...

• #9   18. jun 2009 Anna bliver vist en dyr dame:-)

Det er bare så frusterende ikke at få et svar. Øv.

Hvorfor valgte du Landbohøjskolen`?

• #10   19. jun 2009 Lis

Jeg valgte dem af flere grunde.
    de ligger tæt på uni, hvor jeg havde eksamen
    de har tidligere haft andre sphynxer, så der er lidt erfaring blandt underviserne.
    de er mange læger, med mange forskellige baggrunde.
    de har meget forskelligt udstyr.
    de er nysgerrige og vil gerne lære noget nyt
    og så fik jeg dem anbefalet netop p.g.a. racen. det er de færreste alm. dyrlæger som ser/behandler sphynxer.

jeg stod og overvejet københavnsdyrehospital, men tænkte at lanbrohøjskole var bedre.
    og jeg havde jo været hos den anden klinik som ligger her i nærheden.
    min egen dyrlæge er mere "bonde dyrlæge" og har ikke så meget udstyr.
    og jeg havde jo også tidligere været på en anden stor klinik hvor jeg havde købt KMR og havde spurgt om andre ting, og der synes jeg ikke de var de kvikkeste smiley

og ja Anna er en dyr dame. og ja det er super tarveligt ikke at have kendskab, også hvis det bare går ned af bakke fra nu af,
    altså hvis jeg viste at det kun gik ned af bakke, så ville jeg jo give hende fred.
    men her, jeg kan ikke få noget svar overhovedet... super frusterende....
    hun er jo glad, livlig, fræk o.s.v. så det er rigtigt svært.... øv ;-(

• #11   19. jun 2009 Købehavns Dyrehospital - har aldrig været der - og vil gøre alt for ikke at komme der - har hørt alt for meget negsativt

Nu kan jeg på din hjemmeside se vi bor i samme område - jeg har i rigtig mange år kørt til Skovlunde med mine kræ - super dygtige dyrlæger og altid god behandling. Rigitg mange opdrættere bruger den klinik - men hvor mange sphynx de ser - det ved jeg ikke.

• #12   19. jun 2009 ja skovlunde smiley det viste jeg faktisk godt, men havde åbenbart glemt det i min panik..

og de har faktisk set sphynxer, smiley
    min gamle opdrætter brugte dem meget smiley

nu giver jeg hende lige week-enden over, (hvis hun ellers overlevere) og hvis det ikke bliver bedre, så tager jeg en smut forbi skovlunde.
    hun er faktisk så småt begyndte at "sutte" lidt... men det har hun faktisk også gjort lidt de andre dage...

Tak Lis for at minde mig om dem....

hihi jeg tror snart at jeg skal begynde at gemme dyrlægeregningerne for manden smiley

nej det passer ikke, han er super forståelig... smiley

• #13   21. jun 2009 ØV Anna fik fred i nat, hvor er det bare tarveligt....
    nu venter jeg så bare svar på de prøver de sendte til england....

• #14   21. jun 2009 Øv altså hvor trist.

england er et rigtig godt sted at sende vævsprøver hen - det er sikkert Finn's - godt laboratorie.

Jeg håber der kommer et svar der er til at forholde sig til - det fortjener du godt nok

• #15   21. jun 2009 Tak Lis...
    jeg er også lidt ked.
    især den del med at jeg ikke ved hvad der var galt, er svært.
    jeg håber at de prøver kan give mig et svar.
    Især fordi nu "kigger" jeg ekstra på de sidste 3... jeg holder hele tiden øje med det mindste...

Kommentér på:
? til sygdom hos killing

Annonce