1.076 visninger
|
Oprettet:
Discount killinger ... {{forumTopicSubject}}
Alle steder er der killinger til 25-50-100 kr, eller bedre endnu - bortgives... Hvorfor??
Er folk helt ligeglade med om deres killinger bliver vaccineret, er vokset op på ordenligt foder..
Kan da godt se det er svært at ville sælge en hus katte killing til 400-500 kr, men til gengæld er de vaccineret og passet i hoved og r.. !
Jer med race katte - der er det ligesom accepteret at give "fuld" pris og killingen så er vacc osv.
Hvorfor er det så svært at ændre indstillingen hos huskatte købere , folk som sikkert ønsker deres killing bliver en gammel mis ??
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 43
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
vi forærede nogle gange vores kaninunger til dyrehandleren gratis, fordi der var for mange. man er jo ikke helt herre over om de får 2 eller 10 i et kuld. men vi var da også omhyggelige med at vælge den rigtige dyrelæge/køber. hvis vi ikke brød os om dem, fik de ikke kaninkillingerne. det er vel det samme med kattekillinger? folk bedønmmer vel køber, og hvis de ikke bryder sig om dem, sælger de dem ikke. kan ikke se noget galt i at sælge dem billigt, så længe man er helt sikker. men man hører da også tit herinde om at folk har solgt killinger til en køber som de var helt sikre på, men som alligevel var en lort.
selvom prisen på killingen er høj, betyder det da ikke nødvendigvis at sælger er ligeglad med den, men måske bare køber have flere udbydende købere at vælge mellem, og selvom prisen er høj, kan køber da godt behandle katten af lort. man ved det jo aldrih
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 43
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
Tror problemet ligger i at der er alt for mange killinger end der er hjem til... Folk er nok bange for at brænde inde med dem ved at sætte prisen op.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Men desværre kan man stadig i 2009 få huskatte helt gratis - det er skammeligt der ikke er nogen krav der skal overholdes. Derfor er der alt for megen smid væk og få ny mentalitet. Sørgeligt ....
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Synes det er synd - det er et prægtigt dyr...
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2007
Om køber ikke interessere sig for at killingen er dyrlæge tjekket, vaccineret og opvokset på ordenligt foder...
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
jeg har bestilt en killig som jeg skal hente d 27. Da de fandt ud af jeg kom fra København og ville rejse til Fyn for at hente den, skulle jeg ikke betale noget noget. Den er ikke vaccineret men ormekure har /får den samt loppekure. Den får kvalitetsmad.
De mente nemlig af det ikke var et impuls og jeg vil give katten er godt hjem.
Har allerede bestilt tid hos dyrlægen til vaccination
Og jeg glæder mig til at hente hende.
Der går ikke busser ud til hvor de bor så jeg bliver hente og bragt til Nyborg igen
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Svar: 1
og han har ALDRIG været ved dyrlægen.. og har heller aldrig været syg.. og han er den bedste kat jeg nogensinde har haft.. så selv om man ikk betaler en hel masse for en kat kan de sagtens overleve og have det godt.. nu skal det så os siges vi bor på landet og han er udekat kommer ind meget sjældent
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
men fordi man køber en billig kat er det jo ikke ensbetydende med at man er ligeglad med katten.... min 50´er voksede sig på 6 år til 10.500 kr i dyrlægeregninger... havde jeg været ligeglad med katten... havde jeg fået den aflivet og købt en ny til en 50´er
nov 2008
Det ændrer heller ikke på der er alt for mange katte der formerer sig fordi det koster penge at neuralisere, det er besværligt, det er dyrt. Syge undskyldninger er der mange af
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Ja der er jo også stadig nogle der tror, at heste kan leve af halm og havre, for det kunne de i "gamle" dage....
Charlotte J
Så har du været MEGET heldig, hvis din kat aldrig har været hos dyrlægen og er udekat (vaccinationer og ormekure)
dec 2007
Man aner jo ikke om man køber en syg killing ..
En jeg har snakket med herinde gav 500 for en blandings kat som ikke var dyrlæge undersøgt eller noget som helst - hun havde vist katten max en uge inden den døde ...
Det er da trist, at få en lille ny som så er syg ??
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Ikke desto mindre er det sandt at møde din kat en anden kat med kattesyge, eller havd med Leukæmi - så har du ikke den kat ret meget længere.
Det er jo heller ikke alle børn der går over vejen der bliver kørt ned.
Valget er dit - risikoen er i mine øjne alt for stor når man har fritgående katte præcis på de to sygdomme jeg nævner - der er masser af andre de kan rage til sig - men de nævnte dør de af
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
jeg gav alle mine kaniner ormekur (inkl unger), og de blev stadig givet gratis væk. man kan som sælger godt behandle dem ordentligt og syntes om sine dyr, bare fordi man sælger dem billigt ller gratis, bliver faktisk lidt sur over denne her tråd, for det er lidt at træde på os der bare gør en god gerning
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 193
Vil lige hilse og sige, at da min 1. kat fik killinger, voksede de op på Hills Science plan killingefoder, de blev sundhedstjekkede, fik orme- og loppekur, og jeg tog ikke en øre for dem.
Ved godt der er brådne kar imellem, men tror nu man skal passe lidt på med at generalisere og dømme, at bare fordi killingen er næsten gratis, er folkene bag nogle uansvarlige mennesker. Der findes jo altså også brådne kar imellem dem der bare vil tjene penge på deres katte..
dec 2007
Profit for øje ......... ?
Er du sikker på du har haft killinger ??
Det koster 370 pr killing der bliver vaccineret + en konsultation på ca 480 kr .. Plus foder, grus, legetøj ..
Killinge pakke med seng, legetøj, foder...
Til 400-500 kr, hvordan i alverden kan der være tale om profit, det kræver jo ligesom overskud ...
Jeg ville aldrig sælge mine kilinger uvaccineret - man ved jo ikke om folk er så fornuftige at få det gjort, og jer der har udekatte der ikke bliver vaccineret - bliver jeres børn heller ikke , eller er det fordi dyrlægen koster penge og det gør børnelæen ikke ??
Ja kald mig forskruet, underlig eller andet - forstår bare ikke sælgere der sælger killinger uden og købere der køber uden, men af skade bliver man klog ...
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 193
Og det er helt okay at du ikke forstår folk der sælger killinger uden vacc. og købere der køber uden -er der heller ingen der beder dig om.
Kan ikke svare på dit spørgsmål om hvorvidt de folk der har udekatte ikke vacc. deres børn, da jeg ikke har børn, og mine katte ovreholder alle deres vacciner
nov 2008
Men det er uansvarligt at sælge og at have fritgående uvaccinerede katte og sælge uvaccinerede killinger.
Det er også uaansvarligt ikke at neutralisere sine katte hvis man ikke kan finde tid eller råd til ovenstående.
nov 2008
"Og nej, mine børn, hvoraf den ene faktisk er ældre end dig, fik heller ikke alle vaccinationerne...de fik dem jeg mente var relevante/nødvendige, og hvor der ikke var konstateret tilfælde af hjerneskader som følge af dem..."
Præcis, for lidt og for meget - det gælder også kattene. Men ingenting, det kan blive katastrofalt.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Kunne ikke være mere enig.
Sidder her og undre mig over hvor mange af de sommerkillinger der er til salg herinde som faktisk finder et nyt hjem??
Tror dog at folk sælger deres killinger for en 50'er eller giver dem væk gratis fordi markedet er mættet med huskatte, og tager man 500 for en huskat, så finder køberne bare andre killinger. Desuden er der rigtig mange der ikke interessere sig for om katten er vaccineret, neutraliseres, øremærket osv, det er jo "bare" en huskat.
D er simpelthen en skrue uden ende......
kattens status burde også i den grad forhøjes efter min mening.
Discount killinger ...