10.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

min kat skummer ud af munden min kat skummer ud af munden

hej jeg vil lige høre om jeres erfaringer, jeg har en Birma på ca 1½ år. I går aftes oplevede jeg for første gang at hun pludseligt skummet ud af munden, der gik et lille minuts tid, så var det over og hun er frisk spiser som hun plejer, altså ingen ændringer ellers. I dag har hun haft n tur igen lige her for 10 min siden, det varerde også knap 1 min. igen ingen ændringer ellers.
Normalt hvad jeg har hørt med skum dannelser er, hvis de får fat i en tudse, eller ved sygdom, men så plejer der vel nok at være andre tegn også eller hvad???

Nogen som har oplevet det med jeres kat, uden at det blev til mere?
Håber i kommer med jeres erfaringer.
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Manuela Hansen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat skummer ud af munden
  • #1   19. jun 2009 ring til dyrelægen

• #2   19. jun 2009 få katten tjekket for rotte gift, helst hurtigere end langsomt.

gra tis at ringe og spørge en dyrlæge, men mener de reagere sådan på rottegift (måske spist et dyr der havde giften i sig)

• #3   19. jun 2009 som stine siger ... forgiftning - så ring til dyrlægen der har vagt i jeres område...
    Der var en hund på HG som havde spist chokolade (også forgiftning) men de vidste ike det varfarligt og kom for sent til dyrlægen, han havde vist også bare ifuse symptomer ...

Kan jeres kat være kommet ud eller i nærheden af gift (som nævnt - dyr som har spist gift) ville jeg ringe til dyrlægen ...

Loppe middel kan også fremkalde spyt og savlen, men ikke over 2 døgn
    God bedring

• #5   19. jun 2009 Har du for nylig gjort rent med et middel, som enten smager ad h til eller er giftigt for katte?
    Har hun fået det på sig (måske trådt på det), vil hun jo prøve at slikke sig ren.

• #6   19. jun 2009 Tak for jeres svar, nej jeg har ikke kontaktet dyrlægen endnu, fordi hun spiser som hun plejer hun har også lige leget igen og nu sover hun, altså INGEN tegn på noget foruroligende. Der er heller ikke kommet mere siden, men har måske også mistanke om at noget måske ku irritere hende. Syntes ikke jeg har gjordt rent i andet end jeg plejer.
    Vi har med vilje ikke lukket hende ud i vores løbegård siden vi opdaget det første gang i går, men hvad hun fik fat i inden tør jeg jo ik t sige.
    Syntes bare hvis det sku ha været en orgiftning, så ville hun være sløj nu og ha opkast , intet af det er på tale, heldigvis. Hendes afføring er også i orden.

• #7   19. jun 2009 <b>Der behøver ikke være opkast hvis det er forgiftning..

• #8   20. jun 2009 det kan være hun har guffet noget plante i sig hun ikek har godt af...Som regel skummer en kat kun hvis den har fået gift eller fremmedlegmer ind i kroppen...gammelt glamt vand eller fiskevand/akvarievand/søvand/fiskedamvand giver samme effekt hvis ellers nitrit indholdet i vandet er højt nok til at give en forgiftning.

• #9   20. jun 2009 ok hvadgør en dyrelæge hvis det mistanke om forgiftning? r der nogen der ved det? der har ik været noget med hende siden i går eftermiddags, dog slikker hun sig en del omkring munden som jeg syntes hun ikke plejer at gøre.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #11   20. jun 2009 Hvis hun måske har som *~ Therese ~* siger
    "noget siddende bag i munden eller i halsen, som irriterer hende," så prøv at give hende et stor klat smør eller kattemalt, det kunne være at det så løsnede sig og gled med ned, hvis der skulle være noget i halsen, smiley Jeg ville nok også lige ringe til dyrlægen og forhører mig om problemet. smiley

• Janne.*

#12   20. jun 2009 Når hun slikker sig tit om munden, så er der et eller andet der generer hende, Enten, som nogen skriver forgiftning eller noget i halsen, det kan en dyrlæge kun finde ud af. :-))

• #13   20. jun 2009 Katte slikker sig også tit om munden, hvis de har kvalme!

• Janne.*

#14   20. jun 2009 *Mega* ....Nemmerlig, hvis mine katte skal kaste op, så begynder de også at slikke sig om munden og siger en lyd lige inden det sker.:-).

• #15   20. jun 2009 min gamle kat fik også det der skummende savl, og vi tog til dyrlægen - han mente det kunne være en tudse men hun fik en sprøjte, men hvad der var i aner jeg ikke .. deværre

• #16   21. jun 2009 Hej allesammen, lige en kort opdatering, lige efter jeg sente min sidste besked omkring ved halv 10 tiden i går, skummet hun éngang til ganske kort, maks et minut, og siden har der intet været, heldigvis smiley
    Det er mig stadig en gode hvad det har været, men som i selv skriver, noget har måske generet hende eller har hun mon fået fat i et dyr i hendes løbegård den torsdag aften???? tja jeg ved det ik, men det som undre mig er, at det har taget 3 dage, og at hun kun skummet maks 2 gange på en dag og ellers ingen andre tegn overhovedet!!!

Hun har naturligvis ikke haft adgang til løbegården og får det heller ikke i dag, så vi stadig kan holde godt øje med hende.

Håber hun er helt over det, men kommer der igen, er vi bleven enige om at hun skal til tjek uanset. smiley

Kommentér på:
min kat skummer ud af munden

Annonce