{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Skal denne kat til dyrlæge?.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at passe en af mine bekendtes katte igen, da h*n er "strandet" i et andet land, og regner med at blive nød til at blive der i noget tid..
Det er en voksen Maine-Coon indekat, for nogle måneder siden, hvor jeg startede med at passe ham, tabte han nogle tænder, da jeg ikke havde mulighed for at passe ham i 3 uger, kom en anden og passede ham,..
Så her i går, hvor jeg igen skulle til at passe ham, efter at have overladt katten til en anden passer i de 3 uger, kan jeg se at han er:
* Begyndt at savle konstant, noget slimet savl agtigt noget, KUN ud højre side af munden..
* Blevet en LILLE smule tyndere..
* Begyndt at tabe maden ud af munden, hvis han spiser større stykker..
Han er ellers legesyg, og kælen, spiser og drikker som han plejer.. Måske en LILLE smule mere doven, men ikke noget jeg specielt har mærket til..

Burde jeg tage ham til dyrlæge, eller har I selv prøvet noget lignende med jeres katte?..
Har selvfølgelig spurgt ejeren, men h*n ved ikke hvad h*n skal gøre, da h*n ikke selv har set på katten..
Har tænkt mig at ringe til dyrlægen her lidt senere i dag, og hører hvad han siger, hvis det er...

Kram -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal denne kat til dyrlæge?..
  • #1   30. jun 2009 Den kat ville jeg tage en tur forbi dyrlægen....
    Går katten alene? det lyder til den har været passet længe - hvis den går alene er der så ikke mulighed for at du kan tage den hjem til dig så den kan få noget mere menneske kontakt,,, det er en utrolig social kat som ikke skal gå alene....


  • #2   30. jun 2009 stol på din indre stemme.. hvis din bekendte passede din øjesten, ville h*n så ha taget den til dyrlæge i en lignende situation.

    personligt ville jeg tage afsted det lyder som en infektion i munden


  • #4   30. jun 2009 Afsted til dyrlægen. Havde det været min kat, så havde jeg længe været der.....

  • #5   30. jun 2009 Katten har uden tvivl smerter pga. de dårlige tænder. Det er derfor, den både savler og taber maden ud af munden, så af sted med den til dyrlægen.

    Desuden bør den kat passes under helt andre forhold, ikke af skiftende passere og med meget mere mennekontakt.


  • #7   30. jun 2009 Okay, så vil jeg gøre det..
    Men hør her, jeg tilbød bare pasning af katten, da vi INTET havde aftalt da h*n tog afsted, og det var helt uventet at h*n skulle være væk så længe..
    Jeg er ikke bundet til at skulle være inde i min bekendtes hus hver eneste dag,..
    Der er et par andre katte derinde også.. Og i de der 3 uger jeg ikke passede dem, boede passeren derinde..
    Jeg vil tage ind til dyrlægen i dag så, og betale dyrlæge regningen, da jeg ved min bekendte ikke har mulighed for det..

    Kram -


  • #8   30. jun 2009 Tak for svarene forresten,...

    Kram -


  • #9   1. jul 2009 Der er risiko for at det er calici. Det er en luftvejsinfektion, også kaldet "katteinfluenza". Det rammer nemlig bl.a. i munden. Hvis ejeren ikke kan betale, kan han/hun få økonomisk støtte, hvis der er grundlag for det.

Kommentér på:
Skal denne kat til dyrlæge?..

Annonce