{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

meget ked af det {{forumTopicSubject}}

freja fik 6 killinger den 4-6-09 og hun mistede to den ene var ikke udviklet sig helt den manglede pelsen den anden var vi godt klar over ikke ville overleve.. så 4 smukke blev der tilbage 2 stk hanner og 2 hunner. det var godt nok en smutter men det var hårdt at miste alligevel. nååh men vi havde valgt at beholde 2 en hunkat som var den mindste i kuldet og en hankat som var den største. da killingerne var en uge gamle ringede vi og bestilte tid til en neutralisering til de to killinger til når de var 10 uger gamle.. den 24 stod vi op kl 7 om morgenen killingerne var væk freja havde flyttet dem under sofaen i stuen (de stod før på badeværeslet) vi fik fat i dem og flyttede dem tilbage så senere på dagen ville jeg lige skifte deres underlag og sætte alle 4 killinger på gulvet men den ene kunne ikke holde balancen den væltede og var meget sløv tog den op kiggede på den kunne så se der var noget slim/noget hvidt om munden på den jeg åbnede dens mund og den var helt bleg i munden tungen var også helt bleg jeg ringede straks til dyrelægen og fortalte det hele han sagde jeg sku give den sukkervand og da jeg var ved at koge vand fik gjort det hele klar osv sku jeg have den op - men den var død.
den 25 om natten var endnu en kat død og så præcis ens ud om munden - blev rigtig ked af det men der var intet at gøre ved det kiggede de andre i munden det så helt fint ud og de spise fint men i lørdags sad den ene killing og hang med hovedet og så kastede den slim op den var også hvid i munden ringede til dyrelægen og ville have ham til at kigge på de sidste to men det ville han ikke vi skulle se riden an da kl så blev 19 om aftenen var de begge sløve og med opkast af slim vi ringede til dyrelægen og som tiden gik blev de mere og mere livløse og kolde men dyrelægen ville ikke se dem da han ikke mente de knen redes så begyndte jeg at tudbrøle for nu var vi på vej til at miste de sidste 2 ug af seks killinger jeg bad min kæreste i arrigskab gå ned og aflive dem begge for n skulle de altså ikke lide den samme smerte som de andre 2 han gjorde det så og det lettede faktisk at vide vi gjorde det bedste for de forskellige dyrelæge ville ikke engang aflive dem for os da de mente ikke de ville klare den alligevel men jeg synes jeg har fået en rigtig dårlig oplevelse med de 2 dyrelæger vi normalt bruger for selvom de ike mente de kunne reddes så kunne de være aflivet på en mer ehuman måde og det jo mig ikke dem der skal betale dyrelægeregningen så de burde da være ligeglade


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget ked af det
  • #1   30. jun 2009 undskyld det blev så langt

  • #2   30. jun 2009 ej en tragisk historie smiley

    hvad kan der have været i vejen med dem? en sygdom måske fra fødslen?


  • #3   30. jun 2009 vi aner det simpelthen ikke da ingen ud af 2 dyrelæger ikke engang ville kigge på dem heller ikke aflive dem log jeg er så ked af den behandling for hvor sjovt er det for os at skal stå og aflive kattekillinger når de har øjne mere personlighed er begyndt at lege en smule begyndt at flade ud af kassen engang imellem kan gå med til det hvis de er næsten lvløse som nyfødt men når ført de når den alder af 3-4 uger så det altså ikke sjovt

  • #4   30. jun 2009 Ja det aldrig sjovt sådan noget

  • #6   30. jun 2009 øv hvor trist og tæls oplevelse... havde i dyrlægen til at tjekke dem da de blev født?
    ville dyrlægen slet ikke komme ud og kigge på dem?


  • #7   30. jun 2009 Puhha hvor barsk smiley
    For mig lyder det, som om killingerne havde fået en forgiftning af en art.
    Havde du loppe- eller ormebehandlet dem, og hvis ja, med hvad?

    Under alle omstændigheder er dyrlægernes afvisning dybt grotest, og du må meget gerne sende mig en pb om, hvilke dyrlæger det drejede sig om.

    Jeg bor selv i Sydsjælland, og jeg har aldrig oplevet, at mine dyrlæger (Vordingborg og Fakse Dyreklinik) har handlet sådan - tværtimod!


  • #8   30. jun 2009 Føj for en omgang - og nogle skoddyrlæger der ikke i det mindste afliver de stakkels killinger

    Jeg vil give Mega ret det lyder som forgiftning der har måske har givet anæmi (blege slimhinder). Badeværelset har man normalt mange ikke så heldige ting for katte. Kig efter og se om du kan finde forklaringen for en anden gang


  • #9   30. jun 2009 hej alle tror ikke killingerne var fogiftet da de kun lige 2 dage for inden begynte at falde ud af kassen og havde ikke brugt noget loppehalløj men tror godt de kunne være reddet ihvertfald de sidste to og forstår det bare slet ikke den dyrelæge har vi altid brugt og vi har altid været tilfredse og de har være meget forståelige men denne gang siger han 2 gange giv killingerne sukkervand og se om de overlever natten for mig er det altså ikke en ting men mine katte som dog var en upser men det stadig mit ansvar

  • #10   30. jun 2009 dèt var en hård omgang for dig.....trøsteknus skal du have....

  • #11   30. jun 2009 mange tak (: jah det var hårdt det var meget hårdt specielt når man ikke føler dyrelægerne tager det alvorlig det er levende dyr det er ikke en eller anden ting man bare kasere

Kommentér på:
meget ked af det

Annonce