5.882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

dårlig pels på mine katte. dårlig pels på mine katte.

jeg er så utroligt ked af at mine katte har fået dårlig pels. har været ved dyrlæge flere gange, hvor de siger at de ellers ser sune og raske ud med fin hud. det er udelukkende et pelsproblem. har smidt min furminator ud og skal nu give ormekur, selvom kattene ikke viser tegn på orm ( for at kunne udelukke det 100 procent). fodre med RC indoor longhair, og er blevet anbefalet at skifte foder som et forsøg, hvis ormekuren ikke virker. allergi er udelukket pga huden er 100 procent i orden. capona er den med dårligst pels. oskar fælder fortsat meget men pelsen er ok. sheba pels er ok. hvilket foder vil i anbefale som alternativ til rc? og har i ellers gode råd. dyrlægen er ved at løbe tør....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig pels på mine katte.
  • #1   30. jul 2009 må lige tilføje.... det allersidste billede af capona viser hende med dårlig pels. hvor hun før havde blank glat pels som faldt flot er hendes pels nu tynd mat og pjusket. nærmest vat-agtig.

• #2   30. jul 2009 jeg bruger bla Rc hair and skin, synes det virker godt

• #3   30. jul 2009 ja blandet med Rc maine coon, der er en masse gode olier for pelsen. evt med lidt lakse olie over

• #4   30. jul 2009 maria- det er netop RC jeg fodre med, og skal prøve et alternativ, så det går jo ikke.
    men pænt af dig at skrive.

• #7   30. jul 2009 www.sportsmans.dk

så er du sikker på flot og blank pels.

• #8   30. jul 2009 Prøv tilskuds fodret fra Whiskas, det bruger vi til vores katte (;
    Pelsen vokser godt og de for en blød og glat pels smiley
    - OG så styrker det deres tænder, knogler, og negle ..

• #9   30. jul 2009 Sarah B.

Jeg er ret sikker på at det ikke er whiskas foder der gør det........... Da det er ret tvivlsomt foder

• #11   30. jul 2009 Jeg bruger Felina Porta tørkost og så supplere jeg ellers med en masse forskellige vådkost produkter af lødig kvalitet og vores katte pels er super lækker.

Link til tørkosten:
    http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food/porta_21

Al vådkost køber jeg også gennem Zooplus, mærkerne er Animonda, Felina Porta, Cosma, Grau, Almo Nature etc.

Held og lykke med at få lækker pels på dine katte igen.

• #12   30. jul 2009 amigo: dyrlægen syntes også at capona pels var en smule fedtet, hvor jeg selv bemærker at den virker nærmest porøs. opkast af hårboller har jeg nærmest vænnet mig til.
    hvilket mærke er du skiftet til

• #13   30. jul 2009 Har du prøvet at give tilskud istedet for at skifte foderet helt?

Jeg har hørt lakseolie skulle være godt for pelsen

• #14   30. jul 2009 krista N: det med daggamle kyllinger er noget jeg længe har haft lyst til, men har unersøgt lokal-området uden held, og har ikke kunne finde nogen på nettet der sender. capona ( med den dårligste pels) er indekat og ingen af kattene er fertile. det er kun billede nummer 20 capona har dårlig pels på. både dyrlæge og veninder giver mig ret i at hun ikke ser ud som hun plejer og ikke har gjort det siden april. dyrlægen er dog sikker på hun ikke fejler noget alvorligt...men ville bare ønske at hun kom til at ligne sig selv, så jeg ikke behøvede at være bekymret længere.

• #15   30. jul 2009 tanja: tilskud er ikke nødvendigt, hvis du giver et lødigt basisfoder.

• #16   30. jul 2009 tak til alle jer der har smidt links... kigger og kigger og kigger. kom gerne med flere anbefalinger og gerne begrundet.

• #18   30. jul 2009 Malena - hvad betyder lødigt?

Nu har jeg ikke selv problemer med hans pels, når min udstillings mis kommer regner jeg alligevel med at putte lakseolie i maden, for at gøre pelsen ekstra pæn.. Og så plaque off som forebygger plak, bare for en sikkerhedsskyld

• #21   30. jul 2009 tanja: har altid tænkt at lødigt foder betød et dækkende foder af ok kvalitet, men slog det lige efter i ordbogen. her står der at det referere til ægthed men også bruges om værdifulde ting.... hvis det er tilfældet bliver det noget sludder smiley
    hvad fodre du i grunden selv med?

• #22   30. jul 2009 Hvotr længe har din kat ændret pels.....for mig ligner det almindelig forårs og sommer pels som kan se en anelse mere pjusket ud og ofte virke lidt mere fedtet........jeg tror at dens nye pels her til efteråret kommer til at skinne igen ellers prøv med lidt olie i tørkosten.........og friser den hver dag.............held og lykke kh. Løverne

• #23   30. jul 2009 Jeg ved ikke hvad du har af hår produkter men gode børster og kamme kan også gøre underværker..........

• #24   31. jul 2009 felis F: jeg har badet capona én gang for ca en måned siden for at hjælpe hende af med de eksremt mange hår hun smed... hendes pels har været dårlig siden april. jeg brugte dér opvaskemiddel til først at affedte for derefter at bruge katteshampoo og balsam fra KW. skyllede grundigt og lææænge for produktrester i pelsen.

• #25   31. jul 2009 pia L: det trøster lidt at i synes hun ser normal ud. da capona kun er halvandet år er det hendes første helt rigtige sommerpels. mindes hende blot ikke så bleg-pelset og pjusket sidste sommer, hvor hun var et halvt år. det er taler for at i har ret er at den dårlige pels indfandt sig sammen med sommerfældningen. det vigtigst er at dyrlægen holder på at hun er sund og rask efter tre dyrlægebesøg. hun kalder det dog stadig et pels-PROBLEM. væbner mig med endnu mere tålmodighed og håber at kræet retter sig.

Kommentér på:
dårlig pels på mine katte.

Annonce