6. nov 2008 Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
at købe et problem .... {{forumTopicSubject}}
Nu kan jeg se tråden er slettet - den med den nye killing der "bare" havde infektion i øjnene.
Trådstarter var meget forarget over den gennerelle holdning der kom til udtryk over flere mente det ikke var ok af opdrætter at udlevere en killing der var i behandling.
Bliver det nogensinde bedre hvis køber i det mindste ikke gør sig den ulejlighed at sætte sig ind i det. Det dummeste, det kan også blive det dyreste, man kan gøre er at købe sig til et problem.
Hvorfor være så forhippet på at få en syg kat, enhver ved at stressen ved at flytte den gør problemet vokser. Der er masser af sunde og raske katte til salg. Og "bare" snask i øjnene kan være årsag til noget andet også.
Det er sørgelig læsning - at der sælges syge katte - men også man sidder og forsvarer at aftage dem.
Det skal være en god oplevelse at få en kat - det er det ikke når katten er syg.
Stil dog for pokker krav som køber - vis at sygdom ikke accepteres ved ikke at aftafe et problem som faktisk ikke er jeres!
Jeg græmmes ......
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Han havde halvkronisk øjenbetændelse, og det tog mig 6 måneder at komme det til livs, og det har ikk eværet der sidne..
Jeg har ikke fortrudt en eneste gang at få ham hjem der, og jeg vidste hvad jeg gik ind til..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Men det er da en underlig indstilling at køber ikke ser sig for. Der er ingen undskyldninger idag med al den oplysning der er tilgængelig.
Der er da ikke mange der i andre sammenhænge vil købe en defekt "vare" og slet ikke en "vare" man kan risikere at skulle lægge mange gange købsprisen i dyrlægeregninger.
Der er heller ikke noget nyt i at en tilsyneladende sund og rask killing bryder ud med et eller andet når stresses - og det gør den i nyt hjem.
Snakker vi handel mellem opdrættere (ligestillede parter), så må man da gå ud fra at køber er så fornuftig at isolere sin nye kat - både for at bekytte den - men sandelig også husets andre katte. Det er alt for nemt at sige det er noget den nye havde med.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Har selv prøvet at købe en syg killing - det var ikke spor sjovt og jeg endte da også med at måtte aflive ham. Det var min første kat og dengang var jeg ikke klar over, at man er i sin fulde ret til at levere killingen tilbage. Men det ville jeg da helt sikkert gøre i dag.
Af skade bliver man klog..
feb 2007
feb 2007
nov 2008
Hvordan kan man med rimelighed sige det kommer fra opdrætteren hvis man bare placerer killingen i sin flok, hvor det sagtens kan gå raske smittebærere.
Nu er Giardia nem både at se og lugte - så alene på lugten i katteriet burde man være obs på at man kunne rage et problem til sig.
nov 2008
nov 2008
Om man vil isolere eller ej - det blander jeg mig ikke i så længe det ikke er et af mine dyr.
Hmmm, jeg giver ikke 72 timers tilbageleveringsfrist hvis katten er syg - har aldrig leveret en kat der blev syg i sit nye hjem.
Jeg giver 14 dages returret - men sygdom har slet ikke været i mine tanker.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 116
Hvilket indlæg er det at du hentyder til, er ikke lige med ?
nov 2008
Indlægget er slettet. Det drejer sig om en killing med øjeproblemer - den var i behandling hvor den kom fra - men den har stadig øjeproblemer
jul 2009
kan du evt huske hvem der havde det oprettet?
- Hvilken slags øjenproblemer?
nov 2008
jul 2009
Okay, jo jo, men kunne godt være at du kunne huske noget mere
- Ren nysgerrighed fra min side.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
ligeledes må jeg sige at jeg efterhånden har læst mange tråde hvor folk har købt en killing under 12 uger, hvilket jeg heller ikke forstår. Ja, undskyld jeg ved din tråd ikke handler om dette, men det er også et stort problem.
- Lad være med at købe kat af medlidenhed. En syg kat giver mange problemer og ikke glæde som det jo gerne skulle være at købe en killing.
- Lad være med at købe en killing under 12 uger. Den skal blive hos sin mor og sine kuldsøskende til den er parat til at flyve fra reden. Faktisk må en killing meget gerne være over 12 uger. Det er så synd for de små puds, at der er så mange uvidende mennesker til.
feb 2007
jul 2009
Tænkte det samme ..
at købe et problem ....