{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

At købe hus {{forumTopicSubject}}

Hej,

I er altid så hjælpsomme herinde så jeg prøver at forhøre mig her.

Min kæreste og jeg kunne godt tænke os at købe hus. Men det er en helt ny verden. Ingen af hos har nogensinde boet i hus og aner ikke hvordan det foregår. Vi skal låne pengene i banken (dem har vi ikke snakket med endnu, da vi stadig er på et - find ud af det hele stadie)
Vi har kigget på nettet og fundet et fint rækkehus. Der står ejerudgift pr. måned 3.353 kr. Men så skal man også betale noget skat, ikke? Hvad skal man ellers betale? Og er der nogen der ved hvad man ca. afbetaler på et lån til 2,5 mio. ? Ved godt det afhænger af så meget, men ca.

Og nogen gode tips til hvad man skal være opmærksom på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At købe hus
  • #3   25. feb 2015 Det er derfor vi skriver - vi ved ingenting. Okay, er det altid sådan at man skal have en stor portion penge selv og så kan man låne resten i et realkreditinstitut.
    Skal man også have en pæn sjat penge selv, hvis man låner i realkredititinstitut og pantebreve.

    Vi tjener desværre ikke særlig meget. Lidt over 20.000 hver.


  • #5   25. feb 2015 Nej, det kan jeg godt se. Der er lang vej endnu.

    Er processen det sammen med andelsboliger?


  • #6   25. feb 2015 Jeg vil anbefale jer at gå ned i jeres bank og høre ad. Man skal ikke sidde og kigge og få sat næsen op efter noget, man aldrig kan få smiley

    Jeg købte en andelslejlighed, og der havde jeg også mest af beløbet selv. Banken lånte mig kun 1/3 del af beløbet (dårlig nok). Det var endda tilbage i 2004, hvor finanskrise var et ikke eksistrende ord.

    Man låner det meste i et realkreditinstitut. Banken låner så én resten. Tror jeg nok. Men det er sindsygt svært at få et lån i dag. Især hvis man ikke selv kan ligge en god del af udbetalingen! Også hvad angår andel. Det med at se på hvad det koster om måneden, har ikke en pind at sige i sidste ende. Der er noget der hedder; vand, strøm, varme og ikke mindst ejendomsafgifter!!! Og skatter for dit og dat. Og så koster det kassen at vedligeholde et hus! smiley


  • #9   27. feb 2015 Det med man skal have mange penge selv er jeg ikke enig i. Du kan ganske vist nok ikke låne 2,5 mio. Du skal have penge selv til udbetalingen på huset, dette er meget forskelligt hvor meget det er.
    Min kæreste og jeg har lige købt et rækkehus til omkring 1 mio kr. Vi er begge studerende, og har et fritidsjob ved siden af, og ingen af os har mange penge til at stå.
    Der var ingen problem i at låne pengene i banken. Vi havde til udbetalingen, denne var 30.000 kr. og resten af pengene kunne vi låne i bank og realkreditinstitut. Så min anbefaling vil helt klart være, tag ned og tal med banken, det værste der kan ske er, at man får et afslag.


Kommentér på:
At købe hus

Annonce