{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.041 visninger | Oprettet:

Hvad bør jeg gøre? min kat trives ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg står overfor et rigtig svært valg. Jeg er flyttet i ny lejlighed midt i juni. Og Mille tager det ikk særlig godt. Hun er meget angst og bliver hurtig bange for enhver fremmed eller høj lyd. I fredags gik det så ud over mig, hvor hun var blevet angst og normalt kan jeg godt få hende til at slappe af, men i stedet blev jeg kradset til blods.
Ville det være for meget at give hende en chance for at se om hun tilvænner sig indenfor en peiode. eller bør jeg ende hendes lidelser og slutte hendes liv. Jeg er total splittet i den her situation.
for min skyld skulle hun blive hos mig indtil den dag hun ikk kan mere. Men et andet sted ved jeg ikk om det ville være fair overfor hende.

Er der nogle med lignende oplevelser eller gode råd????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bør jeg gøre? min kat trives ikke
  • #1   16. aug 2009 Jeg tror jeg ville give det en chance, i kan jo ikke tabe noget ved det. Har hun altid været sådan ?

  • #2   16. aug 2009 En kat kan vise sin angst på forskellige måder. Typisk reagerer den ved at vægre sig ved at spise, gemme sig og/eller være urenlig.

    Katte er vanedyr, og de knytter sig ofte meget stærkt til det sted, hvor de bor. Derfor kan en kat blive angst, hvis der sker store forandringer i hjemmet, eller familien flytter til et nyt sted. Nogle katte nægter simpelthen at flytte med og løber tilbage til det sted, familien kom fra.

    Angst for fremmede katte kan ofte føres tilbage til, at katten er taget for tidligt fra dens mor og kuldsøskende, mens angst for fremmede mennesker ofte skyldes, at katten har haft for lidt kontakt med mennesker som killing.

    Katte kan også vise angst ved høje lyde som f.eks. fyrværkeri og tordenvejr. Hos en uerfaren kat kan en enkelt eller nogle få traumatiske oplevelser i forbindelse med bestemte lyde være nok til, at katten fremover reagerer ved at blive angst, når den hører dem.

    Hvis din kat er bange for alt eller altid er bange i bestemte situationer, som forekommer i den normale dagligdag, bør du søge hjælp hos en dyrlæge med forstand på adfærdsproblemer eller en adfærdsterapeut.


  • #3   16. aug 2009 prøv noget Feliway (eller hvad det er det hedder) smiley hvad med en legekammerat evt?

  • #4   16. aug 2009 jeg tror også Feliway kunne være en mulighed.

  • #5   16. aug 2009 Ja du kan også prøve Feliway men spørg helst dyrelægen først

    Feliway er:

    Feliway ligner hunkattens naturlige feromon mest muligt og virker ved at fjerne eller forebygge frygt eller stressrelaterede reaktioner hos killinger og katte. Ved forandring i kattens omgivelser (f.eks. flytning, ommøblering, ankomst af nye personer eller dyr), eller hvis katten er ængstelig, kan der udvikles en tilstand af stress og uro. Kattens adfærd kan forandres, og den kan begynde at strinte, kradse, få nedsat lyst til kontakt, leg og mad. I disse situationer hjælper Feliway katten til at genfinde sin naturlige balance.


  • #6   16. aug 2009 Jeg har to andre katte. en fertil han og hendes søn, som er kastrat.
    Hun er steriliseret selv.
    Men hun er en vane kat. Mors pige med stort. Hun overspiser, og gemmer sig ofte under sengen, i mit selskab er hun ofte tryg, og dog alligevel på vagt.

    Hun har boet et sted tidligere før mig, jeg fik hende som 17 uger men mener hun har været taget fra sin mor for tidligt.

    Jeg har snakket med min dyrlæge som har givet to muligheder. enten aflivning eller en chance til. ( han hældte til en chance til) _ men påpegede at det jo var mit valg og bedømmelse af hvordan hun er.


  • #7   16. aug 2009 men vil prøve feliway, se om det kan gøre en forskel.

  • #8   16. aug 2009 Håber bare det bliver bedre med hende så.
    Held og lykke .
    Hvis jeg må, ville jeg da gerne høre mere om hende senere hen hvordan det går med hende.
    God bedring, håber kun på det bedste


  • #9   16. aug 2009 Mange tak. smiley
    Og tak for jeres indlæg


  • #11   17. aug 2009 kan man købe feliway hos dyrlægen?..Og skal katten til en konsultation inden?

  • #12   17. aug 2009 du kan købe det både hos dyrehandler og dyrlæge, men behøver ikke have katten med

  • #13   17. aug 2009 man kan få feliway til diffuser...men man kan også købe spray...hvad er forskellen?..Jeg tænker på brugen af det.

Kommentér på:
Hvad bør jeg gøre? min kat trives ikke

Annonce