{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Måske et skørt spørgsmål: beredskab og katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg ved godt, at det måske lyder lidt crazy, men med alt det, der sker i verden lige nu, er jeg begyndt at tænke over noget, jeg ellers aldrig har overvejet før:
Hvad gør man egentlig med sin kat, hvis man på et tidspunkt skulle blive nødt til at flygte pga. krig eller anden alvorlig krise?

Min kat er en meget bestemt dame ?? Hun kan ikke have sele på og har en klar tendens til at vandre, hvis hun får muligheden. Jeg forestiller mig selvfølgelig, at hun ville være i transportkasse, hvis man skulle flygte til fods, i bil, bus eller lignende.

Men hvad pokker gør man i forhold til toilet?
Og er der nogen af jer, der har gjort sig lignende tanker og evt. har gode råd til “udstyr”, der kunne være relevant at have klar til sin kat som en del af et beredskab?

Jeg håber og tror ikke, det nogensinde bliver nødvendigt — men jeg tænker, at det er okay (og måske endda fornuftigt) at være lidt forberedt.

På forhånd tak for input

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Full skim coating a room, painting entire appartment and more 205 kr.
  • Fjernelse og omfugning gulv i bruse niché 3.500 kr.
  • Afløb - stoppet i bad (ældre dybt beton afløb er mit gæt) 1.250 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Siemens iQ800 vaske/tørre maskine - formentlig skifte varmelegeme 1.300 kr.
  • Tv opsætning-montering 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske et skørt spørgsmål: beredskab og katte
  • #2   18. jan Jeg går ingen steder uden mine dyr. Så bliver jeg hellere hjemme.

• #3   19. jan Jeg er for gammel til flugt, og det er min kat også!
    Jeg forstår de flygtninge vi har modtaget, som lader de gamle blive hjemme, eller bare sender deres børn afsted, HVIS det skulle ske, at der blev krig, så ville jeg give mine børn/børnebørn alt jeg har, for at de kunne komme afsted, så snart systemet er nede og der er krig, bliver pensionen ikke udbetalt, og medicin bliver ikke eksisterende, så må jeg klare mig med hvad der er, og så er det slut, hvis der ikke kommer hjælp.
    Jeg har levet med den kolde krig, hvor der var en fjende Rusland, men nu er vores største allierede gået over som ikke en ven, måske endda en fjende, og Rusland kan klappe i hænderne over den strid der er i verdenen.

• #4   19. jan Hvis jeg skulle flygte - og tanken har da også strejfet mig, så kommer Lucas i en transportkasse.
    Desværre er flugt jo ikke noget bekvemt, langt fra alle kommer afsted i bil, men til fods med det de nu bare har.

Hvis det ikke kunne lade sig gøre, så bliver han sendt til de evige jagtmarker, for han fylder trods alt 12 år.
    Det ville gøre så forfærdeligt ondt, men jeg ville aldrig bare forlade ham.

Mht til bakke osv, så tror jeg faktisk at løsningen hedder - tis i buret og jeg skifter bleen.

Men det bliver nok nærmere os der skal huse grønlændere hvis.......

• #5   19. jan Jette:

Ja og det mest forbløffende er, at Putin holder med os????

• Hanne M
    Hanne M Tilmeldt:
    jul 2023

Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 1
    #6   21. jan Jeg har en meget sikker transportkasse, godkendt til flyrejser. Samt en stor rygsæk, som kan rumme en kattebakke. Man kan komme bakken i en plastikpose og udnytte hulrummet til andre ting. Og så har jeg købt en kattesele i håb om at hun kan lære at gå i den. Men kattebakken skal med for en sikkerheds skyld, så må jeg prøve at finde noget sand eller jord at komme i den.
    Det er ikke noget skørt spørgsmål. Beredskabet må jo nødvendigvis også gælde vores kæledyr. Husk at tage kattemad, vand og skåle med!

• #7   21. jan Du får helt sikkert ikke lov til at tage dyr med i sikkerhedsrum.

Derfor bliver jeg også hjemme.

• #8   21. jan jeg bliver også hjemme, jeg har nødradio og dåsemad, altid 20 kg kattemad og vand på flaske

• #9   22. jan Der er jo slet ikke beskyttelsesrum nok.
    Jeg læste på et tidspunkt, at de ikke var tiltænkt folk der bor i egen hus, men kun højhusbyggeri.
    Så Lucas og mig må ligge under sofaen sammen smiley

• #10   22. jan Der er rum til under halvdelen af os, og ikke ude på landet eller små byer

Kommentér på:
Måske et skørt spørgsmål: beredskab og katte

Annonce