{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Brug for klare råd (ny kat) {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg har længe leget med tanken om at få en misser mere..
Men det skal være en rigtig kælepotte, og ham jeg har nu er mere en legetosse ..
1. Vil en kælepotte og en legetosse kunne sammen?
2. Min nuværende er ca 1 år og har før haft en anden kat og bo sammen med. SKAL det være en killing jeg skal anskaffe mig, eller?
3. Min nuværende kat er en hankat (steriliseret).. Er det ligegyldigt om den kommende kat er HUN eller HAN ? eller vil 2 hanner fungere bedre end en hun og en han ?

Håber der er nogen der har nogle gode råd og svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for klare råd (ny kat)
  • #2   19. aug 2009 va er vist i samme båd. jeg skal købe en killing til min hunkat som er alene, fordi min hankat blev aflivet. min hunkat er 1 år gammel, og det er første gang jeg skal føre 2 katte sammen, som ikke kender hinanden.

jeg har fået anbefalet at købe en lille killing, da der er større chance for at de så vil acceptere hinanden

• #3   19. aug 2009 krista n

jeg troede ikke at kønene havde noget at sige når de er steli/kastreret. men er det så bedst at jeg køber en hun, til min hunkat eller er det lige meget hva køn? hun er steliceret. for mig betyder det ikke noget hva køn killingen har

• #4   19. aug 2009 Jeg kan også anbefale to hanner sammen, og anskaf dig en killing, så er det hovdesagligt din gamle kat der skal vænne sig til at der kommer en lille ny, da den lille er fra et kuld og er van til at omgåes moderen og de andre killinger, dog som krista siger ville det ikke kunne undgåes lidt stridigheder melllem de to, men jeg vil anbefale en killing. smiley .

Giorgio (min perser) ser oftet mine svigerforældres perser, og sjovt nok, selv om de ikke bor sammen er de glade for at se finden nu, det er jo bare en tilvænningssag smiley -

Held og lykke med den nye mis, hva end om det bliver en killing eller en voksen smiley

• #6   19. aug 2009 krista n

ville det så være bedst for mig at købe en hunkilling, til min hunkat? jeg har ikke prøvet at sætte to katte sammen før, som ikke kender hinanden, så det er lidt nyt for mig.

• #8   19. aug 2009 Jeg har nemlig heller ikke prøvet at sætte to katte sammen før ..

Men det er bare det, at jeg helst ville have en voksen kat, da den nok ikke er så legesyg som en killing, så ville faktisk allerhelst have en minimum 1 år gammel kat .. Ville det kunne fungere??

Men det vil sige, at det er bedre at få en hankat mere?
    - jeg troede bare hankatte var mere teritoriale ??

• #9   19. aug 2009 Jeg tror ikke kønnet har noget at sige så længe de er neutraliseret.

• #10   19. aug 2009 frk. nat

da vi købte vores hunkat som killing var hun helt stille og rolig og ville bare ligge på min kærestes skød hele dagen og kæle. så tror ikke du skal tænke så meget på alderen, men når du vælger en kat, så tag den der virker mest rolig og nede på jorden, men stadig livsglad og ikke trist

Kommentér på:
Brug for klare råd (ny kat)

Annonce