{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

svamp eller ? i pote {{forumTopicSubject}}

Hejsa. nu har jeg søgt rundt hvor jeg lige kunne komme i tanke men uden at kunne finde noget. Er der nogle af jer der har erfaring med en kattepote der kunne se ud som der er svamp eller noget i ? Stakkels gamle mis har ondt i poten og det kunne se ud som om der kunne være noget svamp eller lign. i den store pude i poten. hun er udelukkende ude mis, da hun bor ude på en gård. Ved ikke helt hvad man evt. kan bade den i eller smøre på, min erfaring går mest på noget større dyr (heste) når det kommer til sådanne ting, og har smurt poten med noget creme jeg har til hestene imod lign. problem hos heste ( altså noget ufarligt creme imod bakterier ) men er der ingen her der har et godt råd ? Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svamp eller ? i pote
  • #1   31. aug 2009 Hvis du tror der er svamp i, er det bedst at få det undersøgt hos dyrlægen, så du kan finde ud af hvilken slags svamp det er, så det kan blive behandlet rigtigt smiley

• #2   31. aug 2009 Ja det ved jeg, men det er ikke min misser, og er bange for at hun vil blive aflivet istedet. uden det skal lyde alt for hårdt, for hun bor sammen med 4 andre katte på gården, og kan ikke rigtigt med nogle af dem, så hun er lidt af en enspænder. så derfor har de talt om at hun måske skulle aflives hvis hun har ondt, men tænkte bare om der måske ´var nogle der havde prøvet sådan en pote, og havde et lille råd man lige kunne prøve, for hun er jo en sød misser der fanger de mus hun skal, så syntes det ville være synd at aflive hende. men hun skal selvfølgelig ikke have ondt. men hun er en gård kat, til at holde musene nede, og derfor ikke en kælekat som man ofrer mange dyrlæge regninger på. hvis i forstår uden at misforstå...

• #3   1. sep 2009 Der er også den mulighed, at hun enten har trådt på noget ætsende eller brændt sig. Sådanne sår er nemlig lidt tykke og grålige, og så er det bestemt IKKE godt at bruge et svampemiddel.

Hun skal nok selv holde det rent, og det bedste ville nok være, at hun kunne få noget smertestillende (kun, hvis hun halter), men endelig ikke noget, beregnet til mennesker.

• #4   1. sep 2009 Dette er et sidespring, men du kunne måske ved lejlighed fortælle gårdejeren, at den bedste musefanger er en mæt kat, der ved, at den får maden serveret.
    Skal den kun leve af de mus, den fanger, bruger den ikke unødige ressourcer på at fange flere, end den kan spise.

Fortæl ham også, at han - hvis han fodrer og passer kattene - kan trække udgifter til fodes fra i skat. Det plejer at fremme forståelsen :-))
    Se her: (link fjernet)

Et dyrlægebesøg kunne også være hans tak til den gamle kat for alle de mus, hun har fanget i årenes løb

PS: Jeg nævnte tidligere smertestillende medicin og vil anbefale flydende Metacam. Det er forsvindende lidt, den skal have, og det gives i en engangssprøjte i munden.

• #5   1. sep 2009 Mega. har vist formuleret mig forkert smiley det er mine forældre den bor hos som stald kat, og de bliver fordret med blandt andet royal canin og levninger fra maden ( kylling og sådan ) så de lever bestemt et godt liv, sammen med hestene i stalden og halm på loftet, en boks designet til kattene så de kan have deres mad i fred ect.. de flyttede derud pga. jeg fandt dem afsat i en pap kasse som helt små killinger. så de er vist heldige misser i forhold til mange andre stald misser. Men mine forældre syntes bare at dyrlæge til endnu en mis lige nu er lige rigeligt ( de har lige steriliseret 1 og kastreret 2 af misserne) så de overvejer at aflive hende i stedet. det er ikke vildt slemt men hun slikker sig og når hun går over gårdspladsen halter hun lidt på stenene. så det er ikke dyrplageri smiley vores dyr i familien lever vist generelt ret godt smiley men bare hvis der var noget man lige kunne hjælpe hende lidt med.

Kommentér på:
svamp eller ? i pote

Annonce