{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

vask af brusenicshe? {{forumTopicSubject}}

Uhhh hvorfor er det lige man ikke får et kursus i rengøring når man flytter hjemmefra? I mit badeværelse har jeg (sjovt nok) en brusenische, og fliserne er rigtig grimme! I fugerne er der noget sort noget, og fliserne bliver kobberfarvet/rødlige efter en uges tid.
Jeg ved ikke om det er svamp, kalk (hvilket jeg ikke tror) eller hvad det er, men det ser træls/grimt ud! Jeg vasker det regelmæssigt i klorin, jeg blander det med vand, og bruger en svamp til at fjerne det med, og det hjælper da, men det er stadig ikke pænt.. Hvad kan jeg bruge? Hvad bruger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vask af brusenicshe?
  • #1   29. mar 2008 Hvad med kalkfjerner....

• #2   29. mar 2008 Jeg er ret sikker på det ikke er kalk, da der andre steder er noget der ligner kalk meget mere, altså hvide pletter...

• #3   29. mar 2008 Hvad med sådanne en skraber man bruger på sit glaskeramiske komfur`?

Kan godt huske jeg har haft problemet og tror egentlig at det er shampoo og sæberester...men ikke helt sikker...

Har ikke haft det siden vi byggede badeværelset om...

• #7   29. mar 2008 Det røde du siger der kommer på gulvet... er det under rør eller termostat styring det kommer? For det kan godt afgive sådan noget farve snask der bare ikk er til at få af igen hvis nogle af de rør der er begyndt med det... Ikke rust eller ir... kan ikke huske hvad det hedder :S

Har det ude på arbejdet et sted under nogle brusere nemlig. Bruger noget meget meget stærkt sæbe derude for at gøre rent men det kan ikke tage det.

Alt efter hvad gulv og fliser er lavet af så pas på med at bruge kalfjerner og fx toiletrens på gulv og vægge, for det kan ødelægge det fuldstændigt eller lave en klam overflade hvis du gør det flere gange :S

Ellers prøv og lade det soppe i eddike i noget tid. Hæld lidt kogende vand på og så igang med en god skurresvamp. Det har vi haft held med her hjemme smiley

• #8   29. mar 2008 Hehe ja det var da godt nok en træls "bivirkning" hvis kattene begynder med det Felis smiley hehe

• #9   29. mar 2008 Hey Christina..
    Det døjer jeg også med i vores...
    Du skal kun bruge Kalkfjerner hvis det er meste nødvendig..
    prøv noget med lidt salmiak i.. Og først gør det våd og derefter smør det ind i feks Ajax bare noget med salmiak i..
    På det sted jeg gør rent på..

Bruger jeg Grundrens...
    Også hjemme...

• #11   29. mar 2008 Hvor er der bare mange gode råd!!! Troede klorin var godt, men det hjælper åbenbart kun fordi jeg skrubber det af så...

Christina S: Det røde erlet nok at få af, det ligger omkring risten... Men det kan da være jeg blir nødt til at overgivemig og bruge noget cilit bang, selvom jeg har svoret aldrig at bruge det, hader simpelthen deres reklamer, og tror heller ikke rigtig det virker... Men det kan være jeg skal prøve lykken smiley

• #12   29. mar 2008 Felis :o)))
    Ved godt at der er nogle katte der forbinder det med det...
    Men Såå er jeg meget heldig for vores gør det ikke... og vaske nogegang i det herhjemme.. På badeværlset..
    Og noget der hedder Probat..

men mange gode råd der er :o)

• #13   29. mar 2008 Sidder lige tænker på om cola mon ku virke?! :S

Er det ikke det der har været noget om man ku bruge til toilettet og fjerne kalkrender!?

Kom bare lige til at tænke på det :S

• #14   29. mar 2008 Såå det tænkte jeg ikke lige over ;o)
    men fint nok og få Opfrisket Hukommelsen...
    **GG**

• #15   29. mar 2008 Felis: det du henviser til, hvor kan man købe det?

• #16   29. mar 2008 Nogen siger at Cola Virker andre ikke ;o)
    men ville ikke gør det at jeg putter Toiletparpir rundt i hele kant og så putter jeg kalkfjerner på og lader det sidde længe.. Og skyller ud.. Nemt og så skal man ikke skrubbe sådan..

• #18   29. mar 2008 Christina, det du beskriver har jeg også haft i stort set alle de brusenischer, jeg har haft.. Pisse irriterende, men jeg kalder det nu altså bare kalk det hele, - og derfor, ganske simpelt, bruger jeg også bare kalkfjerner til at få det fjernet.. Og det er nu så nemt så nemt.
    Sørg for at skrab din bruser af, når du har været i bad, og brug derefter kalkfjerner ca. en gang om ugen, - så kommer det ikke..
    Noget kalkfjerner er bedre end andet, - selv har jeg fundet ud af, at den lyserøde fra Ajax er kanon-god og effektiv... Så det er skam ikke så kompliceret.. Jeg har aldrig forsøgt mig med hverken citroner eller cola eller noget andet i den dur, hehe smiley

• #19   29. mar 2008 jeg vil anbefale dig at henvende dig i en af de hersens rengøringsbutikker der sælger til rengøringsfirmaer, de har helt sikkert det helt rigtige middel til dig,

• #20   29. mar 2008 jeg har før handlet rengøringsmidler hos dette firma og det har virket perfekt det jeg har købt der.

http://www.totalrent.dk/

• #21   29. mar 2008 tigger alias johnny: Hvorfor gøre det så besværligt, når det bare kan fjernes med ganske almindeligt kvalitets-kalkfjerner??

• #22   29. mar 2008 Hvis du skraber vandet af fliserne hver gang du har været i bad med en almindelig skraber til vinduer eller lignende, så kan du holde dine fliser meget pænere i meget længere tid uden at du behøver belaste dig selv eller miljøet med alle de der lede rengøringsmidler.
    Det tager max. 1 min at skrabe gulv og vægge når man har været i bad.

• #24   29. mar 2008 mie-lykke: det var skam ikke for at gøre det besværligt og i hvilken butik ka man købe noget kvalitets kalk-fjerner der virkelig ka det som producenten siger det kan.
    jeg ville tvært imod hjælpe med at anbefale midler som jeg ved bare virker

• #25   29. mar 2008 Tror nu også hellere jeg vil købe fra et prof. firma hvis det skulle være. De har altså også lidt mere at vælge imellem og kan komme med den rigtige vejledning i forhold til en hylde på supermarkede. Har selv i de sidste 3 år bestilt hjem gennem firmaet når vi har manglet noget her hjemme til rengøringen og jeg tror altså at sådan noget "kan" mere end cilit bang og hvad det nu ellers hedder smiley

• #26   29. mar 2008 Felis: Man skulle næsten tro du var ejer ef CIF, så meget som du roser det smiley
    Men efter at have læst alle de hjælpsomme indlæg tror jeg at jeg vil til at fjerne overskydende vand hver gang vi har badet, og så ellers kigge på hvad supermarkedet har af godeting til badeværelsegulvet. Det lyder jo som om jeg ikke er alene om problemet smiley

• #27   29. mar 2008 Natascha: Ved ikke hvad de røde er,men det er helt sikkert ikke nikotin, min kæreste har fået strengt forbud mod at ryge derinde, jeg stjerner af når han gør det smiley

• #29   29. mar 2008 Natascha - også selvom døren altid er lukket?

Felis:Ja, det er ogå rigtig dejligt med sådan en fortaler, jeg vil helt sikkert prøve det!

Kommentér på:
vask af brusenicshe?

Annonce