{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Tisser blod?! {{forumTopicSubject}}

Vi anskaffede os en kat mere her for nyligt, som ellers er super sød og meget kærlig.

men nu her lige før satte han sig pludselig på gulvet og tissede blod. ikke bare lidt, men en rigtig tisse tår!

nogen der ved hvad det kan være? han er en ikke kastereret han kat.

snakkede med min mor om det som sagde det måske var blæresten, men at der plejede katten at tisse et par dråber, og mange gange. men her har han ikke tisset hyppige små tåre, men en stor. ?!

har i nogle ideer?

min mor sagde også at hun syntes at vi skulle se det an weekenden over så vi kunne finde ud af hvad der evt. ellers kunne være af symptomer, så vi ikke skulle igennem en masse unødvendige teste når vi ringede. så med mindre dette kun var et enkelt stående tilfælde ringer jeg til vores dyrelæge mandag.

men nogen her inde der ved lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser blod?!
  • #1   11. sep 2009 Da ROttweiler tissede blod var det urinvejssten, og da i ikke kan se hvor slemt det er, kan de ikke vente weekenden over.

  • #2   11. sep 2009 altså han virker stadig glad og bevæger sig rundt og hygger sig, han gør INGEN tegn på at have ondt nogen steder og jeg må gerne trykke ham på maven..

  • #4   11. sep 2009 Katte kan have helt ekstremt mange smerter, før de viser det bare en smule, så det er bare om at komme til dyrlægen i en fart, og jeg ville IKKE vente weekenden over!!

  • #7   11. sep 2009 Kan kun give det samme svar som de andre..

    Den kat skal helst til dyrlæge..

    De er enormt gode til at skjule smerter


  • #8   11. sep 2009 Det lyder ikke godt, jeg synes du skal ringe til dyrlægen og spørge dem ad. Det koster ikke noget at ringe og de kan nok give dig svar på, om det er akut og han skal afsted nu eller senere.

  • #9   11. sep 2009 jeg ville ikke vente jeg ville ikke en gang ha tid til at skrive her, jeg havde ringet til dyrelægen og krævet en tid NU.

    men ja hvis han virkelig skulle tisse og der er meget tryk på kan det lave en ris og komme blod med ud.

    men når han sætter sig på gulvet så du rigtig kan se det er et RÅB OM HJÆLP i min verden.

    men det kan være mange ting nyresten, blæresten, brok osv det kan være alt og ingen ting....

    katte er gode til at gemme deres smerter, for ikke at vise de er svage... så selvom at han ikke viser smerte kan han godt ha ondt...


  • #10   11. sep 2009 den kat skal til dyrlæge, og det kan ikke vente til mandag.

  • #11   11. sep 2009 Som de andre skriver, så ring til dyrlægen nu og skynd dig afsted med din kat.

  • #12   11. sep 2009 Rottweiler viste heller ikek smerter før der satte sig en sten fast, og så var det ellers babu babu til vagtlæge, HELDIGVIS kunne dyrlægen få stenen ud ved bare at trykke på blæren, ellers skulle hun ha haft ham i nakose

  • #13   11. sep 2009 Nu har to af mine katte haft blære betændelse et par gange. den ene af kattene opførte sig fuldstændig normalt. men jeg opdagede hun kun tissede en lille tår i bakken. så jeg tog til dyrlæge med det samme, og ganske rigtig, hun havde en slem blære betændelse. den anden kat satte sig på gulvet og tissede lige foran mig (et råb om hjælp i mine øjne) så jeg måtte afsted til dr. dyr en lørdag. hun havde også en slem blærebetændelse. udover de små tegn virkede kattene raske og glade.
    så det din kat har gjort der, er et tydelig råb på hjælp. så du skal afsted omgående. det er direkte dyreplageri og vente. det er enormt smertefyldt for katten at have urinvejs lidelser


  • #14   11. sep 2009 En kat tisser ikke så meget blod i et enkeltstående tilfælde smiley

  • #15   11. sep 2009 camilla...
    vi ville gerne ha en løbende opdatering på hvordan det går med katten.


  • #16   12. sep 2009 Lisbeth B - jeg har haft blærebetændelse en del gange efterhånden, og jeg har ALDRIG hørt man kan få blodforgiftning eller dø af det.

    Grunden til at man tjekker det så nøje ved gravide, er fordi hvis man han blærebetændelse kan det danne en del hvide blodlegemer (mener jeg de hedder) hvilket fosteret ikke har godt af.

    Jeg har ikke hørt det kunen dø, men det kunne godt tage skade.


  • #17   12. sep 2009 Tanja, enhver infektion kan gå i blodet, hvis man går ubehandlet længe nok, og det kan ende dødeligt. Det er bare ikke noget, man hører, sker så tit, da de fleste kommer i behandling, inden det kan nå at ske. Men det er jo mennesker - mange gange ved man sikkert ikke, hvad dyret dør af, da det jo langtfra er alle dyr, hvis dødsårsag bliver klarlagt ved obduktion.

Kommentér på:
Tisser blod?!

Annonce