{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Hunkat sur over nye killiger? {{forumTopicSubject}}

Vi har en hunkat på lige knap 4 år. Hun har altid været lidt speciel og bryder sig ikke om andre end sig selv. Nu har vi så fået 2 små killinger. De leger fint sammen og lader stort set hende være. Men er er bare blevet gal. Hun gider ikke rigtig spise og har ikke lavet stort i bakken siden onsdag. Hun har kun tisset få gange. Er det helt normal?? Hva kan vi gøre for at hjælpe hende til at blive god igen? Vi har 2 bakker stående til dem og de blir rengjorte ofte. Og vi fjerner lige så snart der er blevet lavet noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunkat sur over nye killiger?
  • #1   21. sep 2009 Ups ups, det er snart lidt længe for en kat at sultestrejke - og hun drikker formentlig heller ikke nok vand så.
    Kan I ikke servere noget ultra lækkert vådfoder for hende, for at få noget i hende? Lidt kogt, afkølet fisk most ud i kogevandet, måske?
    Mht. at gøre hende god igen, så kan det godt tage tid for ældre katte at acceptere nye killinger på matriklen. Især hvis hun er en enspændertype, der måske også lidt har glemt, hvordan man kommunikerer på 'katsk'. Men det er godt, at I har anskaffet to killinger, der kan lege sammen.
    Kan hun ikke få en del af huset, hvor hun har lidt mere fred for at skulle forholde sig til de små? På nuværende tidspunkt kan hun vel ikke gå til maden eller kassen uden at skulle i nærheden af dem?
    I yderste konsekvens ville jeg nok også overveje, om ikke den gamle kat bør være alenekat, men det er nok lige tidligt nok endnu at opgive. Jeg synes bare efterhånden, at det lyder ret kritisk, at I får noget væske og lidt mad i hende!
    Husk at give den gamle kat den sædvanlige opmærksomhed - men uden tvang, hvis hun gemmer sig væk. Og lad være med at tvinge kattene til samvær. Lad dem selv finde ud af det.

• #2   21. sep 2009 Mange tak for dit svar. Nu har hun heldigvis været i bakken. Jeg tror da helt sikkert jeg vil købe lidt lækkert til hende. Hun er ovenpå det meste af dagen. Der går killingerne ikke op endnu. Jeg ku sætte bakken op til hende samt hendes mad. Så slipper hun da for at komme helt tæt på dem. Det er rigtig synd for hende smiley

• #3   21. sep 2009 Ja, det ville jeg helt sikkert gøre, så det ikke går ud over hendes sundhed.
    Nogle folk fortæller, at der kan gå et par måneder i særligt svære tilfælde med katte, så I må desværre nok bare at se tiden an. Så længe at alle parter er sunde og raske og spiser og drikker.

• #4   21. sep 2009 Puha det er lang tid. Vi må bare sørge for at hun har det ekstra godt indtil hun blir lidt mere glad. De små er hldigvis også godt til at lade hende være når hun hvæser af dem

• #5   21. sep 2009 Det var måske værd at prøve Zylkene, det har hjulpet mange katte:
    http://www.medicanimal.com/product/~zylkene/~product_id=4275/~category_id=MA-CATS-BEHAVIOURAL/~root_category_id=MA-CATS

Kommentér på:
Hunkat sur over nye killiger?

Annonce