{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.482 visninger | Oprettet:

Erfaringer med fremmedlegemer {{forumTopicSubject}}

Har haft en forfærdentlig slem uge. Tirsdag begyndte Walther at kaste meget op og blive meget sløv - han orkede ikke engang at gøre sig ren efter han havde kastet op på sig selv. Onsdag da jeg kom hjem fra arbejde, var det slet ikke blevet bedre, så jeg tog ham ind til dr. dyr. Han undersøgte ham fra a-z - tog en blodprøve og vi blev enige om at han hellere måtte overnatte der til torsdag, så han kunne få drop mv. da han var dehydreret. Torsdag ringede lægen og sagde jeg godt kunne komme og hente ham, da de mente han havde fået en infektion i tarmene, som kunne helbredes med antibiotika. Imens han var indlagt havde han ikke kastet op - havde endda lavet på bakken uden problemer. Jeg var meget lettet over der ikke var noget alvorligt i vejen med ham, så det var bare dejligt. Fik Walther hjem, men han var stadig meget sløv og kastede op i stide strømme igen - vil ingenting drikke eller spise (ikke engang hans livretter). Var oppe med ham hele natten, da han bare var så sølle. Ringede grædende til dyrelægen kl. 01.15 og vi blev enige om at de skulle kikke på ham igen fredag kl. 08.00. De 7 timer føltes som 70 år!. Vi kom ind til dr. dyr igen og fik ham indlagt. De tog røngten og scanning af hans mave og de kunne se noget, som de desværre ikke helt kunne definere. Dyrelægen ringede og fortalte det enten kunne være tarmslyng eller et fremmedlegeme. Bedste råd til at finde ud af det var at åbne ham. Det gjorde de - og heldigvis for det - fordi Walther havde spist et stykke plastic, som havde sat sig fast, fordi de hår han har slugt havde dannet en stor klump omkring oå 12 cm lang og en "risiko for tarmbrist" bred. De fik det fjernet. Dyrelægen ringede og forklarede det hele og de vil beholde ham weekenden over. Det mærkligste af det hele var at da dyrelægen mærkede ham på maven - både onsdag og fredag gav Walther ikke en lyd fra sig. Katte vil normalt pibe, fordi et fremmedlegeme eller tarmslyng gør vandvittig ondt - men Walther han har lidt i stilhed. KAN IKKE BÆRE DET!
Og nu ligger han jo så der med et stor ar over bugen - lampeskærm over hovedet og får drop og morfin - det bette pus - og jeg er der ikke...! Nu er der gået snart 24 timer efter operationen og lægen ringede i morges kl. 09.00 for at fortælle at Walther havde klaret natten fint og nu vil han gradvist tage ham ud af morfinen og give ham lidt mad. (Det bette pus har ikke kunnet holde noget mad i sig siden mandag - forestil jer hvor sulten han må være). Dyrelægen vil ringe igen i aften med en statusopdatering - og igen i morgen formiddag og i morgen aften.

Er der andre af jer der har prøvet noget ligendene - jeg kunne godt tænke mig at høre alle de historier der ender godt. Jeg er et følelsesmæssig vrag indtil jeg får Walther hjem igen og han får det godt igen!!!

Den bekymrede mor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med fremmedlegemer
  • #2   26. sep 2009 Jo, jeg har været ude for det to gange.
    Spørgsmålet er så, om dyrlægen har måttet fjerne noget af tarmen - og hvor meget.

De første 10 dage var mine katte på flydende kost + antibiotica + smertestillende medicin.
    Jeg havde dem herhjemme (er hjemmegående), og ingen af dem havde skærm på (det har mine katte aldrig haft). En skærm stresser katte for meget, og stress = langsommere heling.
    Det er min erfaring, at de kun "piller" i såret, hvis det klør eller svier, og det afhjælper det smertestillende (hvad er ordineret her?).
    For at være på den sikre side kan du give ham en body stocking på, evt. lavet af et bredt bomuldsærme fra en trøje.

Den flydende kost fik de for at undgå belastning af den opererede tarm.

Alt efter hvor meget tarm, der er fjernet, rådes det også til fremover at give katten et meget næringsrigt foder, da det manglende tarmstykke kan være årsag til dårligere næringsoptagelse.

Jeg mistede desværre en af kattene.
    Der var sket en udsivning fra tarmen til bughulen enten før eller under operationen, og det forårsagede bughulebetændelse (vanvittigt smertefuldt), så han måtte aflives.

Den anden kat levede flere år efter, men fik aldrig sit oprindelige huld tilbage. Hun havde fået fjernet ret meget tarm.

Held og lykke med missefyren!

• #3   26. sep 2009 Til *Mega*

Dyrlægen har heldigvis ikke fjernet noget af tarmen. Han har lavet et snit i tarmen for at fjerne plasticet m.m. Derefter havde han taget en anden tarmligende ting (omega mongo et eller andet i den dur) og rullet hen over snittet så det læger endnu hurtigere. Jeg ved ikke hvad han får af smertestillende nu udover morfin og hvad han kunne tænkes at få med hjem, som jeg skal give ham.

Jeg ved faktisk ikke om han har skærm på - men det gik jeg bare sådan ud fra da jeg har surfet på nettet om det her, og der var billeder af katte efter operationer.

Super idé med en bodystocking af et ærme fra en trøje - det vil jeg lige skrive bag øret!

Tak til Lilje og Solveig for "god bedring" - det varmer.

• #4   26. sep 2009 Til *Mega*

Hvad sagde dine andre katte til patienten da han kom hjem? Var de over ham hele tiden eller kunne de godt fornemme de skulle lade ham være i fred?

• #5   26. sep 2009 Uh, sikke da en omgang. Jeg kan levende forestille mig, hvor forfærdeligt det må være at have en kat indlagt på dyrehospital smiley
    Rigtig god bedring til Walther. Håber du snart han ham hjemme hos dig igen!

• #6   26. sep 2009 I starten kunne nogle af dem godt hvæse lidt, fordi han lugtede "forkert" af dyrlæge, men de gjorde ham intet og undgik ham snarere.
    Det fortog sig nu ret hurtigt.

Hvis din kat er syet med udvendige sting, skal du sørge for at bruge glat bomuldsstof, som singene ikke kan hænge i.

• #7   26. sep 2009 rigtig GOD BEDRING...sikke en omgang

Kommentér på:
Erfaringer med fremmedlegemer

Annonce