4.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

norodyl vet. ikke til kat? norodyl vet. ikke til kat?

sad sådan lige og ville søge lidt på net på det smertestillende som jeg har fået til den lille killing. Falder over en side fra lægemiddelsstyrelsen. Der står det er til hund og må ikke anvendes til kat. Syntes jeg da ikke er særlig betryggende at læse.

Er der andre som sådan har fået det til deres kat, eller ved min dyrlæge ingenting. Begynder skisme snart at få paranoia.

Min ældre kat har også fået det for nogen måneder siden har jeg fundet ud af. DEt var i forbindelse med halsbetændelse.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  norodyl vet. ikke til kat?
  • #1   26. sep 2009 Jeg googlede lige på norodyl vet. Det skulle din dyrlæge måske også gøre.
    Står det ikke også på indlægssedlen, at det ikke må bruges til kat? Jeg ville i hvert fald ikke turde bruge det til katte.

• #2   26. sep 2009 Indlægsseddel? der står på selve den blister pakke at det er til dyr. Der står ikke at det kun er til hund. Der står på den seddel som de jo selv må have skrevet og sat på hvor der står hvor meget de skal have, der står smertestillende til kat. Fik at vide han skulle have en kvart pille om dagen. Men jeg ringer til en vagt læge imorgen og høre ad. Min egen dyrlæge har ikke vagt telefon, så ringer til odense dyrehospital som er dem man skal ringe til uden for min egen dyrlæges lukketid.
    Han har jo fået den første kvarte pille i formiddags. Og som jeg kan se så har min gamle kat også fået dem for et par måneder siden.
    Ja syntes da ikke det er særlig betryggende at vide. Det samme omkring det emne med fip test jeg har skrevet. Ved ikke om du har læst det. Har jo i forvejen dårlig opleves med tidligere dyrlæger fra et dyrehospital fra den gang jeg i vinters mistede Twinkle pga kræft, så nu er jeg blevet noget mere obs .Er blevet noget mere pylret og får meget nemt paranoia sikkert også.

• #3   27. sep 2009 Det må IKKE bruges til katte !
    Se mere her,punkt 4.3 :
    (link fjernet)

• #4   27. sep 2009 Hej Hanne også der jeg selv har læst det.

• #5   27. sep 2009 Kamilla - Når du ringer til vagthavende, skal du ikke sige, det er en dyrlæge, der har ordineret det.
    Spørg bare, om du må give din kat det, for de fleste dyrlæger dækker over hinanden (lige som de fleste læger).

• #6   27. sep 2009 sikke noget....nu bliver man da helt mistroisk....over for de dyr læger...

• #9   27. sep 2009 Ringede til vagtlæge i odense og det er ikke et læge middel de bruger. Han var inde og tjekke hvad der stod og han kunnejo så se det ikkem å anvendes til kat. Han kan se der er de samme stoffer i som i nogen andre piller som må bruges til kat, men kan være det norodyl ikke er blevet testet på kat. Så han vil ikke anbefale mig at bruge det. så det gør jeg ikke.

• #10   27. sep 2009 Der bruges faktisk meget medicin til kat der ikke er godkent til kat. Og det er rigtigt som du siger Kamille, er det ikke aftestet på kat så er det ikke godkendt.

Hvad der falder mig i øjnene er kat er det eneste dyr der står nævnt det ikke må anvendes til - jeg ville være påpasselig.

Der findes andre gode smeterstillende midler der er godkendt til kat.

Det er måske fordi dt er nemt for dyrlægen at have et præparat - og så bruge det til både hund og kat ...

• #11   27. sep 2009 Ja Lis, men har heller ikke givet ham det idag. Han fik det jo så igår inden jeg var inde og tjekke hvad det var for noget. Og ham vagt lægen kendte ikke til det som sagt, da han ikke brugte det og han sagde jo at der jo altså var andre præparater man kunne bruge som var til kat. Så jeg må lige høre min dyrlæge hvad han og hun har af forklaring.
    Nej der må jo ligesom være en grund til man skriver det ikke må anvendes på kat.

• #12   9. okt 2010 Min hankat blev kastreret i torsdags. Jeg fik en pille Norodyl Vet 20 mg med hjem, med besked om at han skulle have en ½ pille fredag og en ½ pille lørdag.

Desværre er der åbenbart flere dyrlæger som ikke ved at det IKKE må bruges til kat!

Kommentér på:
norodyl vet. ikke til kat?

Annonce