norodyl vet. ikke til kat? norodyl vet. ikke til kat?
sad sådan lige og ville søge lidt på net på det smertestillende som jeg har fået til den lille killing. Falder over en side fra lægemiddelsstyrelsen. Der står det er til hund og må ikke anvendes til kat. Syntes jeg da ikke er særlig betryggende at læse.
Er der andre som sådan har fået det til deres kat, eller ved min dyrlæge ingenting. Begynder skisme snart at få paranoia.
Min ældre kat har også fået det for nogen måneder siden har jeg fundet ud af. DEt var i forbindelse med halsbetændelse.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Står det ikke også på indlægssedlen, at det ikke må bruges til kat? Jeg ville i hvert fald ikke turde bruge det til katte.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
Han har jo fået den første kvarte pille i formiddags. Og som jeg kan se så har min gamle kat også fået dem for et par måneder siden.
Ja syntes da ikke det er særlig betryggende at vide. Det samme omkring det emne med fip test jeg har skrevet. Ved ikke om du har læst det. Har jo i forvejen dårlig opleves med tidligere dyrlæger fra et dyrehospital fra den gang jeg i vinters mistede Twinkle pga kræft, så nu er jeg blevet noget mere obs .Er blevet noget mere pylret og får meget nemt paranoia sikkert også.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Se mere her,punkt 4.3 :
(link fjernet)
apr 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Spørg bare, om du må give din kat det, for de fleste dyrlæger dækker over hinanden (lige som de fleste læger).
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
apr 2007
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Hvad der falder mig i øjnene er kat er det eneste dyr der står nævnt det ikke må anvendes til - jeg ville være påpasselig.
Der findes andre gode smeterstillende midler der er godkendt til kat.
Det er måske fordi dt er nemt for dyrlægen at have et præparat - og så bruge det til både hund og kat ...
apr 2007
Nej der må jo ligesom være en grund til man skriver det ikke må anvendes på kat.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 74
Desværre er der åbenbart flere dyrlæger som ikke ved at det IKKE må bruges til kat!
norodyl vet. ikke til kat?