Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kamillethe og katteøjne
  • #1   26. sep 2009 Brug ikke kamillete til øjne. De små bitte partikler kan irritere øjet og gøre ondt værre.
    Brug i stedet isotonisk saltvand - fx Visyn øjendråber (ampuller)

• #2   26. sep 2009 jeg ville sige ganske almindelig kogt vand er okay, bare du husker at vaske dem rigtigt, fra næsen og ud og brug aldrig sammen klud to gange eller til begge øjne. det bedste ville være at bruge engangs vaskeklude som skal smides ud bagefter.
    hvis du har mere end den ene kat ville jeg prøve at holde den med øjenbetændelse for sig selv da det smittet rigtigt meget og husk at vaske hænde tit.
    jeg ved ikke hvor meget du ved om øjenbetændelse men det her er det der er grundliggende man skal huske.
    ud over dette ville jeg råde dig til at ringe til dr. dyr på mandag og få noget til at ta det. stol ikke på at andet fejner det helt men kun udstætter det.

• #3   26. sep 2009 Alm kogt vand er heller ikke helt okay. Øjenvand indeholder salt så alm vand fra hanen vil ikke have samme saltige indhold som øjet har og vil derfor svige.
    Så det mest optimale vil være saltvand beregnet til at skylde øjne med.

• #4   26. sep 2009 anja n
    det skulle også kun bruges weekenden over til man kan få fat i noget beregnet til katteøjne.
    jeg ville aldrig selv prøve at lave saltvand til at vaske øjne med hvis ikke jeg vidste 110 % hvad blandnings forholdet var, der for syntes jeg der er bedre med alm. kogt vand til man kan få det rigtige.

• #5   26. sep 2009 På apoteket kan man købe små saltvands ampuller, som også bruges til f.eks. små børn med øjenbetændelse. Det er det bedste til alle øjne!!
    ;o)

• #6   26. sep 2009 Lonnie, jeg er enig med dig! Jeg ville anbefale det samme!

• #7   26. sep 2009 Lonnie: Det vil jeg så give dig ret i smiley

• #8   26. sep 2009 "Lonnie, jeg er enig med dig! Jeg ville anbefale det samme!"

-Af mangel på bedre, selvfølgelig ;o)

• #9   26. sep 2009 Saltvand fra apoteket har øjets PH værdi - så svier det ikke

• #10   27. sep 2009 spørgsmål...
    hvorfor bruge saltvand til at vaske når det ikke skal ind i selve øjet.
    det er jo ikke fordi man kan fjerne øjnbetændelsen helt med saltvand, det skal der jo noget "der til beregnet" til.

• #11   27. sep 2009 Jo,saltvandet skal ind i øjet og skylle det,det hjælper ikke en dyt kun at vaske omgivelserne.
    Hvis man selv bruger kontaktlinser og lægger dem i etui om natten med væske,kan man også bruge denne væske til øjnene,det er sterilt saltvand og kan uden problemer også bruges til dyr.

• #12   27. sep 2009 okay....
    tak for svarene

• #13   27. sep 2009 Når det f.eks. er spædbørn/ små børn med øjenbetændelse, så skal øjet dryppes med saltvand eller øjendråber fra apoteket.
    Jeg går stærkt ud fra, at det fungere på samme måde for andre dyr med øjne ;o)

• #14   27. sep 2009 Kamillethe er no go smiley Min hunkat blev "behandlet" med det mod øjenbetændelse hos sin daværende ejer og har i dag kronisk øjenlidelse.

• #15   27. sep 2009 sandra
    saltvand kan bruges til at vaske, men kun det der er beregnet til øjnbetændelse kan fjerne det helt og stoppe smitten.

jeg arbejder i to vuggestuer og har tit børn med øjnbetændelse, hvis de kun får vasket deres øjne må de ikke komme pga smitten men efter første behandling med de rigtig dråber, ikke saltvand, må de gerne komme.

• #16   27. sep 2009 ok tak for svarene og debatten SS

• #17   27. sep 2009 lonnie N
    Jeg er fuldstændig enig i, at saltvand kun er til at vaske øjet i, eller dryppe øjet med, for at lindre, men <i>ikke</i> til at behandle. Til behandling skal man have det de har på apoteket!

Mvh en mor til en 14 måneder gammel dreng og pædagogmedhjælper ( uddannet PGU'er) i en integreret institution (0-6 år), som også tit har oplevet øjenbetændelse ;o)

• #18   27. sep 2009 lonnie N
    Jeg kan godt se, at det så ud som om, at jeg mente saltvand var nok i sig selv ;o) Men det var ikke ment som en behandlings mulighed.

• #19   27. sep 2009 sandra
    det var godt vi er eninge. jeg troede nemlig at du mente at saltvand kunne behandle det så det kunne gå væk...

• #20   27. sep 2009 lilje
    jeg ville nu ikke sige at vi spammer tråden vi er jo inde i samme emne og samliner bare børn og katte med øjnbetændelse og fremgangs måder.

jeg kan godt forstå du syntes "vi" institutions medarbejder kan være lidt hys men det er der god grund til.
    vi passer andres børn og har ansvar for at hvert barn er i sikkerhed og ikke bliver udsat for smitte. det er et stort ansvar vi har og skal så vidt det er muligt tilgode se så mange forældre som mugligt.
    men hvis jeg var dig ville jeg tager til lægen og få skrevet en læge-erklæring på at din søn og snævre tårekanaler og at det kan ligne øjnbetændelse unden at være det...
    men snak lige med lederen først om det er nok til at han ikke bliver ringet hjem så tit. for det kan da heller ikke være sundt at blive ved med at behandle for noget der ikke er der.

Kommentér på:
kamillethe og katteøjne

Annonce