{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Nye katte - utrygge {{forumTopicSubject}}

Vi har i lørdags adopteret to voksne katte (5 år), fra et internat. De kommer fra en lejlighed og har aldrig prøvet andet. Vi bor også i lejlighed, så her er ingen problemer.

Begge katte er meget kælne og kontaktsøgende, men de er MEGET MEGET bange for nye lyde. Hele dagen ligger de og gemmer sig, mens de om aftenen når roen er faldet på, kommer frem og begynder at lege lidt, spise, gå på bakken osv. Den mindste lyd ude fra opgangen, får dem til at fare sammen og løbe tilbage til deres skjul.

Vi har tidligere haft kat, så jeg ved at det kan tage tid at få dem vænnet til et nyt hjem, men jeg synes det er synd når de egentlig gerne VIL kæle, men bliver så skræmte af alle de nye lyde at de farer tilbage i skjul.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad vi kan gøre? Den ene kan godt komme ud fra sit skjul af og til, men den mindste lyd, og den har gemt sig igen. Den anden kommer stort set kun ud når der er helt roligt om aftenen før sengetid.

Jeg har overvejet Feliway til stikkontakten, men aner ikke om det vil have en virkning på det her "problem".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye katte - utrygge
  • #1   29. sep 2009 Feliway skulle jo afhjælpr stress, så der var da et forsøg værd.

• #2   29. sep 2009 Birgitte..jeg synes du skulle forsøgemed Feliway,det er da et forsøg værd..

Jeg bruger det her hjemme, jeg kan mærke på mine når de er ved at være tomme

• #3   29. sep 2009 Ok, det kunne være jeg skulle investere i Feliway i dag så, og se om det kan gøre dem mere trygge. Hvor har I jeres Feliway siddende? I det rum kattene gemmer sig i, eller bør det være i et andet rum lidt længere væk for at få dem frem? Lejligheden er ca. 81m2 stor, så det er til at overskue.

• #4   29. sep 2009 Så ville jeg sætte 2 i

• #5   29. sep 2009 Hvor hurtigt har Feliway en virkning hvis man bruger den til stikkontakten?

• #6   29. sep 2009 Undskyld jeg lige bryder ind i indlægget, men blev så nysgerrig - hvad er Feliway helt præcist?:)

• #7   29. sep 2009 Nina H: Du kan læse om det her: http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=420/sprog=1/item=yes/

Kort fortalt er det enten en spray eller en beholder til stikkontakten, som udstiller nogle dufte der ligner kattenes naturlige dufte, og som skulle have en beroligende effekt bl.a.

• #8   29. sep 2009 sprayen virker hos os..men ik den til stikkontakten...men ihvertfald skulle du prøve det...det er heller ik længe du har haft dem...det skal nok blive vant til at lydene ik er farlige...det jo mange nye ting på en gang for dem...

• #9   29. sep 2009 Rille: Når I bruger sprayen, hvor sprayer du det så ud henne? I alle rum eller udvalgte steder?

• #10   29. sep 2009 bare et par pift der hvor de opholder sig....et paar gange i døgnet

• #11   29. sep 2009 Ok, mange tak for hjælpen. Jeg vil kigge i dyrehandleren i dag, og se hvad de har.

• #12   29. sep 2009 var så lidt...de plejer at have det...det er da et forsøg hver indtil de falder til..held og lykke med de 2 nye missere

• #13   29. sep 2009 Det er klart de bliver bange smiley Og jeg er sikker på de nok skal vænne sig til alle lydende , vores kat vænnede sig til at de lyde vi laver på en lille uges til . Ved du hva årsagen er til at de er kommet ud på det internat ? Hvor vis de er blevet mishandlet , kan det være svære at få dem til at vænne sig til lydende ..

Men Brug meget tid sammen med så de føler sig 100 % trygge i jeres nærvær , det kan hjælpe til at de ikke har så travlt med at fare i skjul , når de er trygge hos jer ..
    Hvis der er en lyd min kat ikk har høre før er det første hun gør at krybe helt ind til en a os, og så er det bare det , næste gang lyden kommer er hun opmærksom , men kryber ikk i skjul smiley

• #14   30. sep 2009 Julie: De kommer fra et godt og trygt hjem, og har kontakt med tidligere ejer. De var udelukkende på internat fordi ejeren akut måtte skille sig af med dem. Jeg håber også de vil vænne sig til lydene, for selvom vi sidder og kæler nu, så kan en dør der smækker længere oppe i ejendommen få dem til at fare fuldstændig sammen og gemme sig.

Jeg fik købt Feliway i går, og umiddelbart virkede det til at have en effekt. Kattene blev mere rolige (dog stadig bange for høje lyde), og i nat sov de meget mere roligt end tidligere. Så jeg tror at Feliway har en virkning smiley

• #15   30. sep 2009 Birgitte købte du den i spray ? dejligt det allerede virker lidt...de skal nok falde til ro med tiden...nogle Er også mere nervøse anlagt..har en selv på ca 6 år...når min mand feks.nyser farer hun ned af sofaen...

• #16   1. okt 2009 Rille: Nej, jeg købte den til stikkontakten da dyrehandleren sagde at man ellers skulle spraye hele tiden. Kender godt det med at katten bliver bange når nogen nyser - det har jeg oplevet med flere katte at de farer ned når der bliver nyst smiley

Kommentér på:
Nye katte - utrygge

Annonce