{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.271 visninger | Oprettet:

Hvis du vil fodre kat så køb din egen! {{forumTopicSubject}}

Jeg er så træt af mennesker der fodre på andre folks katte..!
Min kat Nemo har kørt på Hills slankekost i over et halv år, og hun bliver tykkere og tykkere.
Hun får lidt mindre end hvad der står på posen, og hun får absolut ikke andet.
Jeg går meget op i ærnæring og synes det er træls at købe dyrt kvalitets foder, når hun alligevel får alt muigt andet... Hun virker heller ikke intereseret i sin mad længere.
Jeg er sikker på hun bliver fodret et andet sted..
Jeg er så træt af det!!! Og jeg synes bestemt ikke det er sjovt at se min kat blive tykkere og tykkere.. smiley ihhh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du vil fodre kat så køb din egen!
  • #1   4. okt 2009 Jeg boede på et tidspunkt et sted hvor jeg havde et vindue stående åbent så min mis kunne gå ud og ind, men det var der altså også andre misser der gjorde , så helt min skyld var det altså ikke at naboernes katte blev tykke, men ireterende var det da også for mig.

  • #2   4. okt 2009 Kan godt forstå dig- det er meget irriterende. Mine forældres kat er også over hos naboen og spise ( <b>HUN STEGER FRISKFANGET TORSK TIL MINE FORÆLDRES KAT HVER TORSDAG</b> ) Min mor har flere gange været henne hos hende og fortælle hende at han altså ikke skal spise over hos hende.
    Nogen gange tager hun ham også ind og lader katten blive inde i flere dage. så til sidst må min mor gå hen til hende og tage katten med hjem.

    Ligeså snart naboen kan se min mor lukker Mulle ( Katten ) ud, åbner hun døren og kalder på katten. Er så irriterende ..


  • #3   4. okt 2009 Ja se sådan en nabo skulle jo selv anskaffe sig en mis,

  • #4   4. okt 2009 det er frækt gjort!!!!
    så siger folk til mig at je skal holde katten inde, men det er jo heller ikke nemt. jeg har heller ikke mulighed for at hegne hele haven ind....
    Min hovedmistænkte til kattefodringen er også en gammel dame der bor allene...


  • #5   4. okt 2009 Michelle... Her er der også andre katte der benytter vores kattelem og går i mine missers kattemad, noget andre katteejere må acepterer eller lufte deres katte i snor, det er ikke min opgave at opdrage andres katte, og mine skal ikke sulte bare fordi fremmede katte kommer på besøg gennem vores kattelem *S*

  • #6   4. okt 2009 det er jo en helt anden diskution jeg ikke vil forsvare lige nu, men jeg mener bestemt at katten er designet til at være ude i naturen og jage som den er blevet lavet til...


  • #7   4. okt 2009 Kan godt se problemmet !
    Det er også træls, men måske se det postivt på det !! Altid noget at naboen ikke hader katten, man kan næsten ikke gøre andet end og holde den inde eller lave en løbegård, pøj pøj


  • #8   4. okt 2009 man ser jo mange gange at det er de lidt ældre enlige der går og fodre på andres katte smiley
    Det er ikke ders ansvar derfor får de ikke kat selv men låner bare andres.
    Syntes bestemt os det er forkert det din nabo gør, det er jo ikke hendes og hun ved hvor han hører til.

    Michelle S : det er delme bare så svært at stoppe når katten går ude desvære, kunne ha været godt hvis din kat var mega kræsen så den kun vil ha det du køber smiley

    Vi havde selv udekat på et tidspunkt han blev os fodret her og der, men viste hvor han hørte til, selv hver torsdag når fiskemanden kom, sad Laban troligt og ventede for fiskemanden havde altid noget til ham smiley
    Vi gav folk lov til det for alle viste han var vores, han var heldigvis så stædig at han ikke ville gå ind til folk, kun ind hjemme smiley


  • #9   4. okt 2009 Self ikke hanne. det er også træls.
    men jeg ved at folk i mit nabolag synes det er sjovt at stille mad ud til katten og se den spise.. det er SÅ træls!!!


  • #10   4. okt 2009
    Så skal man lade være med at have en udekat


  • #11   4. okt 2009 Nej mine forældre synes hellere ikke det nemt. På et tidspunkt var mine forældres kat mulle væk i fire dage. Der kom hun over til mine forældre og sagde at hun havde set en stor rød hankat oppe op en stor vej, og om de ikke ville kører hende derop så de kunne se om det var mine forældres kat !!! Da de så kom derop steg de ud af bilen og naboen stod bare og holdte sig for øjnene og skreg : JEG KAN IKKE SE JEG KAN IKKE SE !!! ( HVORFOR POKKER VILLE DU SÅ MED?!! ) så min mor blev nød til at tage den afdøde kat med hjem og begravede den - for hun måtee stå og trøste naboen selvom det var min mors kat der lå ved vejkanten. ( at min mors kat Mulle senere kom hjem og vi fandt ud af at det var min venindes kat min mor havde begravet er jo så noget andet - smil ) men naboer er bare irriterende når de tror at det er sådan en delekat !!

  • #12   4. okt 2009 Tjaaa - Jeg er så en af de ældre damer, der fodrer (andres) katte.

    Her er i området en del vildlevende katte, og i takt med jeg får dem indfanget, bliver de genudsat i området (neutraliseret, øremærket og vaccineret).

    Jeg har samtidig forpligtet mig til at være fodervært for dem, så jeg sætter mad og vand ud hver dag.

    Men jeg har også af og til besøg af de omkringboende naboers fritløbende katte, som lystigt spiser med, og jeg kan altså ikke sidde ude ved madskålene i døgndrift for at jage dem væk.

    Så hvis jeres katte ikke må spise andre steder end hos jer og måske tilmed er på specialkost, SÅ HOLD DEM PÅ JERES EGET OMRÅDE, og husk at fortælle dem, at de heller ikke må spise de mus og fugle, de fanger.


  • #13   4. okt 2009 Problemet KAN være meget enkelt ;o)

    Hvis du ved hvem der evt fodrer din kat..

    Jeg har tidligere oplevet at folk har fodret mine katte med Dårlige/halv dårige produkter (efter min overbevisning) så de ikke orkede at spise hjemme.

    Løsningen var at tage kontakt til de flinke og ualmindelige rare mennesker der har meget glæde ved at hygge fodre netop mine meget kælne katte ! også har jeg givet disse meget flinke dyrevenner foder/godbidder jeg mener er godt for netop min katte og fortælle hvilken mængde jeg syntes er acceptabelt at give netop mine katte og samtidig forklare hvordan situationen er.

    Har aldrig haft problemer med det ! Syntes at man som katte ejer eller dyre ejer i det hele taget må informere de nærmeste naboer osv om hvad de skal gøre hvis ens Kat/dyr kommer på deres grund...


  • #14   4. okt 2009 jeg vil også mene at man bare må holde katten inde.... ellers må man acceptere at nogen godt kan finde på den slags.... selvf er det træls, men tror sku ik der er såmeget at gøre....

  • #15   4. okt 2009 Må godt nok sige er enig med Mega og MB !!
    De er ens ansvar så holde den på ens egen grund...
    HOLD KATTEN INDE..


  • #16   4. okt 2009 His du ikke vil have andre folk fodre din kat, så sørg for den ikke kommer hen til dem. Sværer er det ikke.

    Jeg syntes det er dejligt der er nogen der gider at tage sig af vildkattene


  • #17   4. okt 2009 Mine forældre har altid haft flere katte, og de spiste ALTID ude på terassen. Her skete det også rigtig ofte, at naboernes katte kom og spiste med. Jeg vil mene det er temmelig umuligt at undgå den slags, og at man som ejer må holde katten inde, hvis den ikke må spise andet mad. Hvis det tilgengæld er naboer som kalder katten til sig for at fodre den, så synes jeg også det er forkert. Men oftest er det nok fordi katten kommer og spiser andre kattes mad.

  • #18   4. okt 2009 Årh, herhjemme har vi også haft problemet og min Lucca mangler så absolut INTET. Lucca er en meget "talende" kat og går tit udenfor i vores have og foran huset og snakker. Han kan også finde på at løbe over på den anden side af vejen og snakke lidt der. På eneller anden måde er der åbenbart nogen af vores naboer der tror at det er et udtryk for at han lider nød ell. er sulten. I alt fald har vi nu 3 gange fundet en bakke våd kost af det ALLER billigste stående lige udenfor vores havelåge. Det finder jeg dybt underligt. Hvis man vil fodre en andens kat,så gør det skuda på egen grund, ikke på vores, da det er tydeligt at se, hvis man ville,at Lucca så absolut hverken mangler det ene ell. det andet... Sel. er det dejligt at der findes mennesker der gerne fodre vild kattene (de stakler) men det burde bare ikke være umuligt at se forskel at se forskel på en røv forkælet fam. kat og så en udsultet vildkat. At Lucca så kan gå hen til huse hvor han har mulighed for at spise af en anden kats mad, kan man jo nok ikke undgå når man har en ude kat, men at servere for katten foran vores egen havelåge er sku dumhed !!!!
    Desuden syntes jeg det er noget pjat at sige at vi der har valgt at have ude kat bare kunne holde dem inde..or nu er vi jo så af den overbevisning at vores katte har bedst af at komme ud og "Lege" og jage, hvilket er deres natur ;0)


  • #19   4. okt 2009 Kiddie - Man kan hegne haven ind, så man stadig holder katten inde ved sig selv.

    Og lege og jage kan de nu også gøre indenfor, så de kan sagtens få ædfærdsberigelse indenfor


  • #20   4. okt 2009 Vi bliver nok ikke enige ;0) Men vores have ER indhegnet, men Lucca er jo KAT og finder selv veje ud. Han tager den da bare over tagene og garagerne ;0)

  • #21   4. okt 2009 Mc u. t. ---> Nemlig ;0)

  • #22   4. okt 2009 Det er selvfølgelig træls ar andre foder sin kat med det forkerte foder, men du kunne jo tage en snak med foderdamen, om at katten er for tyk og derfor skal have speciel foder for sin egen sundhed skyld.

    Jeg må så samtidig sige, at hos mig kan omegnens strejfende katte også finde mad, da jeg har 2 løsrendende kastrater, så derfor står der altid en fad fyldt med god nærende kattemad på vores høloft.



  • #23   4. okt 2009 Michelle... Har du ikke ovrevejet at lade din kat spise sig mæt i slankekosten INDEN du lukker hende ud ????? Det må til enhver tid være bedre at katten er mæt af slankekosten, end at den bliver det af det som andre fodder den med og som sikkert ikke er slankekost ????? *sss*

  • #24   15. okt 2009 Jeg e enig med de fleste her, det er skide træls, men hvad kan man gøre når nu katten er ude kat så kan man altså ikk ændre på det!!! Beklager!!! vi har i over 2 måneder prøvet og holde vores kat inde fordi vi skal flytte i lejlighed hvor der køre mange biler, men hun vil BARE UD, og det går ikk stille for sig, det er en evig kamp når vi skal ud af døren for at lufte hunde eller bare ud uden hun skal med, hun vræler og hyler både dag og nat, nu ved jeg ikk om der er nogen der har haft succes med at lave en ude kat om til inde kat, og det kan da sikkert lade sig gøre hvis folk siger det.
    Men det med at hende der damen der holder Forældrenes kat lukket inde hos sig selv i flere dage, det er jo noget svineri, og jeg vil voge mig så langt ud og sige det er tyveri på et eller andet plan, det kan man bare ikk tillade sig, få da din egen kat kvinde menneske.
    Sys det er fedt at der er nogen der gider og fodre de katte der ikk har noget hjem, og der er vist ikk ret meget og gøre ved det at dem der så har hjem også spiser hos dem...
    Og man kan bare ikk holde en kat på ens egen grund hvis den går ude,sådan er det bare...


  • #25   15. okt 2009 Ja og glemte da lige og skrive at jeg faktisk har været så fræk og give en killing en gang ormekur (pasta-form)
    Den sad på trappen en dag jeg kom hjem, og ville ind den var noget tynd men maven bulede stadig lidt, den har vel været omkring de 15-20 uger vil jeg tro, og jeg ville hellere end gerne have taget den til mig, men da jeg på det tidspunkt havde 4 små killinger der var godt 8uger så havde jeg ikk ligesom plads, tid eller overskud til en ny.
    Men så for at den ikk skulle gå og smitte de katte der er her i området eller min egen, så gav jeg den det den skulle have i forhold til dens vægt, lidt mad og vand og sendte den så videre på dens rejse...
    Den var ikk øremærket og jeg kunne heller ikk mærke en Chip...


  • #26   15. okt 2009 ville give jer rat i det er dumt folk foder andre katte, men jeg ville da godt indrømme, jeg var ude og gå tur en dag så fandt jeg en lille lille killing der gik efter mig med hjem, og den havede en kæmpe kæmpe sår på rykken og var meget tynd så selvf tog jeg den ind og den var helt alene så lige siden har den vært her de ikk så længe siden, dagen efter kom der 2 sorte katte der også killinger de har været her siden i starten gav jeg dem ikk mad men de lev ved med og være her så gav dem mad og de løb ind lig så snart jeg åbnet døren, så har vært rundt og høre om nogle manglede dem, nu ville jeg godt af med de 2 sorte fordi min store egen mis kan ikk lide dem og har ikk lyst til og have så mange så prøver kigge på nogle der villle have dem heh(; smiler

  • #27   15. okt 2009 Hmm skulle vi sidde og holde øje med hvilken katte der spiser..

    hmm jeg foder osse de katte der render rundt her i vores by.. altså genudsætnings katte..

    Har detproblem med min ene nabo's kat,han vil ikke have vi fodere hans kat.. tja, jeg sagde så må du sørger for at den ikke kommer i min have..


  • #28   15. okt 2009 Natascha: det var heller ikk for at starte en debat, som jeg så ikk lige ikk viste havde været der før. Det var mere for at pointere det med at har katten varet udekat er det meget svært at lave om på den, for den TRO MIG vil ud, og vil gøre ALT for at komme det!!! oa skriver vist også at der ikk er særlig meget at gøre ved nogetaf det, Andet end at holde sin kat inde som sku er rimelig svært.

  • #29   16. okt 2009 Tanja... OG ????? Alternativet er at holde katten hjemme eller på eget matrikkel nr, mine katte skal ikke sulte bare fordi andre ikke kan finde ud af at opdrage deres katte eller holde dem hjemme *S* Og nej jeg fodre ikke fremmede katte

  • #30   16. okt 2009 Tania.. nu er det jo sådan, at jeg er fodervært foret par vilde katte..hmm skal de undvære mad, så min nabo's kat ikke kommer herover og spiser, nej vel

  • #31   16. okt 2009 Tania - Havde du forestillet dig, at vi skulle stå ved foderskålene i døgndrift for at holde øje med, hver der skal fodres og hvem ikke?
    Nej vel!


  • #32   16. okt 2009 Jeg har nu ikke tid til at holde øjem ed hvem der spiser i min garge ej heller hvem der sover der..

    Jeg er ligeglad med hvem der spiser af det foder jeg stiller derud....
    så længe der er nok til alle..


Kommentér på:
Hvis du vil fodre kat så køb din egen!

Annonce