{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

vaccinering af killinger ved 6 uger {{forumTopicSubject}}

jeg har i lang tid vidst at man gerne vaccinere ved 12 0g 16 uge, men har netop erfaret at nogen begynder ved 6 uger og undgår forkølelse og andet virus ved at gøre det så tidligt. er der nogen der kender til det eller selv får det gjort ved 6 ugers alderen, og hvordan har i oplevet killingernes immunsystem har været.
vil meget gerne høre hvad i gør eller mener

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vaccinering af killinger ved 6 uger
  • #1   4. okt 2009 Eftersom de andre killinger oftes heller ikke får de sygdomme, ser jeg ingen gund til at vaccinere før.

Killingernes imunforsvar skal også kunne klare vaccinen smiley

• #2   4. okt 2009 Vil gerne vide hvilken dyrlæge der kunne finde på at vaccinere en 6 ugers gammel killing?!

Der er jo en grund til man skal vente til de er 12 uger.

• #4   4. okt 2009 Nu har jeg haft en del kuld efterhånden, og har altid først vaccineret ved 12 og 16 uger. Vi har aldrig haft snottede killinger, så jeg agter absolut ikke at ændre procedure. Jeg tror mere det handler om at have sunde forældredyr, samt et fornuftigt vaccinationsprogram i katteriet.

Vi vaccinerer altid med Purevax rcp, og er meget tilfredse.

• #6   4. okt 2009 Vaccinering ved 6 uger, er højest sandsynligt kun i katterier, hvor man har svære problemer med øvre luftvejssygdomme af den ene eller anden art, og derfor prøver at give killingerne ekstra beskyttelse. Men har man et normalt fungerende katteri, uden nogle bære af den ene eller anden sygdom, som smitter killingerne tidligt, så er 12 og 16 uger, som er standard, helt fint.

• #7   4. okt 2009 Ingen vaccinerer for sjov 6 uger gamle killinger - det gøres kun hvis man ved man har et problem i katteriet.

Herpes kan gå meget slemt ud over små killinger.

Det findes en vaccine på det danske marked der er godkendt tll 6 uger.

Står det så "slemt" til katteriet det er en tibagevende "begivenhed" bør man enten opfostre killinger på en anden måde - eller skille sig af med sine bærere

• #9   4. okt 2009 Ja, de skullle - men der er mange forhold der kan spille ind så de ikke får optimale antistoffer - som iøvrigt kan klnge af langt før de 10 uger.

Hvor gode er moderens antistoffer, hvor godt er hun i stand tll at give dem videre og hvor godt er killingen istand til at modtage dem.

Det afhænger også af hvor lang tid siden det er moderen r vaccineret - og ikke midst om hun er vaccineret med dræbt eller levende svækket vaccine.

• #10   4. okt 2009 tusind tak for alle jer der svarede mener heller ikke jeg har hørt andet men selvfølgelig uvides videnskaben jo hele tiden og som Lis D selv siger hvis der er virus i bestanden der gir killingerne en svær start kan vær en af grundene til tidligere vaccination. har også hørt om missemor vaccineres så de beskytter killingerne efter fødslen i modermælken men vel ikke mens hun venter sig går jeg ud fra, nu vaccinere og revac. jeg mine hvert år når man har katteopdræt for at beskytte mest muligt så det burde jo være det bedste

• #11   4. okt 2009 Min dyrlæge vaccinerer opflaskede killinger når de er 6 uger - 11uger og en sidste gang når de er 16 uger..... killinger der har fået modermælk vaccinerers kun når de er 12 uger og en sidste gang når de er 16 uger *ss*

• #13   4. okt 2009 Jytte... Ja, og jeg tror at det er det Mozarts mor har hørt om *S* men det er kun flaske killinger der er tale om og ikke alle killinger *ss*

• #14   4. okt 2009 alle der køber modermælks erstatning ved min dyrlæge får det tilbud, jeg fik det for 1 md siden da jeg stod med 2 fejlernærede og forsømte killinger *ss*

• #16   4. okt 2009 Jeg har aldrig hørt om at man vaccinerer raske killinget på 6 uger, så der må helt klar være pga. sygdom i flokken el. moderløse killinger.

Jeg har heldigvis aldrig haft snue el. øjnbetændelse hos mine killinger, så de bliver vaccineret og chipmærket når de er 12 uger

• #17   5. okt 2009 mozarts mor nu med killinger L

Man kan godt vaccinere en drægtigt hun - i den sidste trediedel af drægtigheden og KUN med DRÆBT vaccine.

Hunkatten bør senest vaccineres 14 dage før parring og ikke mens hun dier.

• #18   5. okt 2009 min dyrlæge vaccinere ikke killinger før de er mindst 12 uger!
    Og jeg har heller aldrig hørt om at få vaccineret killinger fra 6 ugers alderen.

• #19   5. okt 2009 Anniesofie A,

At en dyrlæge ikke sætter dig ind i det kan være nødvendigt at vaccinere 6 uger gamle killinger finder jeg meget betænkeligt - jeg ville nok tænke hvad andet mangler at blive opdateret. Det er bestemt ikke ny viden.

Det er ikke noget der gøres pr. automatik - kun når der er behov for det. Behovet er beskrevet i denne tråd.

Jeg har hørt om vaccinering ved 6 uger - og som sagt findes der en vaccine der er godkendt, godkendt vil sige den er afprøvet, ellers bliver de nem'li ikke godkendt, til vaccination fra 6 uger. Den findes selvfølgelig fordi der er et behov for den!

Kommentér på:
vaccinering af killinger ved 6 uger

Annonce