1.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

gode ideer til at lukke katten ud?? gode ideer til at lukke katten ud??

hej smiley ..

Nu er tiden kommet til at vores hankat skal kastreres og øremærkes, og derfor var det egentlig meningen at han skulle begynde at være udekat ..
Men nu har jeg gået lidt og tænkt over det, og selvom mit princip altid har været at katte skulle have lov at komme ud, er jeg nu kommet i tvivl om han skal det smiley .. Vi har nemlig en meget befærdet hovedvej lige i baghaven, og jeg er virkelig bange for at han render derud med det samme og bliver kørt det ...

Så derfor vil jeg høre om nogen af jer har nogle gode ideer til hvordan man kan lukke katten lidt ud hver dag..
Kan man fx lave en snor, så den kan gå lidt frit rundt i haven ? .. eller kan det være farligt, hvis han klatre op ? ..

Har i nogle gode idder ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode ideer til at lukke katten ud??
  • #1   7. okt 2009 Ja ditto her lav et vollier til ham så er du mere tryg og han har da fået mere frihed. Min kattedreng står også i kattesele i snor ude i haven, men som sagt under opsyn og ellers er han i hans vollier som han elsker.

• #2   7. okt 2009 tror jeg vil prøve at lokke kæresten til at vi skal bygge sådan et voliere til ham for enden af huset .. så kan han da komme udog være lidt sig selv osv smiley

• #3   7. okt 2009 du kan sagtens have katten i snor udenfor, det kræver jo self tilvæning, men ellers smid manden ud og lav en fino katte voliere...

Thums up fordi du ikke bare lukker din kat ud.. :0)

• #4   7. okt 2009 Jaah jeg har bare altid været vant til at mine katte har været ude fordi jeg har boet på landet eller i et villakvarter.. Men nu hvor jeg bor ud til så stor en vej er jeg sku bange for at miste min lille skat... Så han kommer ikke til at gå frit ...

Men tror jeg vil lave sådan et fint voliere til ham ... Det skal vel bare indeholde en masse ting han kan klatre i og lege med osv... Vi kan desværre bare ikke gøre så han selv kan gå derud når det passer ham ... men så må vi jo sætte ham derud nogle gange om dagen smiley

• #5   7. okt 2009 Det vil helt sikkert os passe ham fint... Samt dine naboer, og så behøver du heller ikke bekymre dig om en flad mis... :0)

• #6   7. okt 2009 Maria S - jeg kan godt forstå du ikke tør lukke ham ud så tæt på trafikeret vej. Men frisk luft og græs under poterne skal han da have smiley Snor på kat er IMO en uting, og giver heller ikke katten nær samme fornøjelse, som at kunne bevæge sig frit (evt i indhegning).
    Prøv at søge på "løbegård", "indhegning" "voliere" i fotoalbums - der er mange flotte løsninger smiley

• #7   7. okt 2009 Vi kan desværre bare ikke gøre så han selv kan gå derud når det passer ham ...

Kan I ikke lave indhegning i forbindelse med havedøren? Overvej det!
    Jeg synes det er helt uundværligt at kunne have havedøren til at stå åben om sommeren - og så er det desuden til kattenes store fornøjelse smiley

Hvis det er helt umuligt, så lav det i hvert fald i forb. med et vindue.(Det vil være røvsygt med en løbegård katten skal bæres ud i).

• #8   8. okt 2009 Maria S

Mangler du inspiration så meld dig ind i gruppen "Os med kattegård" *S*

http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=905

Kommentér på:
gode ideer til at lukke katten ud??

Annonce