2.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

jeres erfaring efter sterilisation??? jeres erfaring efter sterilisation???

hej alle min kat blev steriliseret igår og det er gået rigtig godt og hun hopper rundt og sådan .. men tænkte på hvad er jeres erfaringer ... synes det er synd hun skal rende rundt med den der skærm på hele tiden . men ved også hun vil prøve og slikke i såret hvis jeg tager den af ... er der andre muligheder ???? synes jeg har læst et sted der er nogle der bruger en form for sparkedragt eller lignende kan ikke helt huske det ,...

på forhånd tak =)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeres erfaring efter sterilisation???
  • #1   23. okt 2009 du kan få en netstrømpe hos dyrlægen som hun kan få på istedet. Husk at såret skal tilses dagligt.

Det er noget mere behageligt for katten at have strømpen på fremfor den dumme skærm

• #2   23. okt 2009 Er du helt sikker på at hun vil slikke i såret? Min Katja slikkede sig stort set ikke i såret, men var mere interesseret i at vaske sine ben og hale, så hun havde ikke skærm på. Og idag, en måned efter operationen, har hun nærmest ikke noget ar, så det gik rigtig fint. Men der er selvfølgelig foreskel på katte!

• #3   23. okt 2009 Uff altså,skærme til katte er altså YT !
    Dyrlægerne skal få opdateret deres operationsteknikker og lave såret mindre og sy med indvendige sting,så er skærmen unødvendig,ganske enkelt !
    Ingen af mine katte har nogensinde haft skærm på efter en sterillisation,for såret er ikke mere end 2 cm langt.

• #4   23. okt 2009 Hanne N...Selv om såret kun er 2 cm langt, kan en kat altså sagtens slikke i det alligevel *S* og så er en krave altså alligevel på sim plads

• #5   23. okt 2009 tak for alle jeres svar ,igår lod jeg hende gå helt uden skærm da hun jo alige vel var lidt bedøvet men tog den på hende inat her i formiddag tog jeg den af hende oghun begyndte og slikke sig på pelsen og nærmede sig såret og er jo lidt bange for hvis hun kommer til og slikke lidt i det så jeg tog skærmen på hende igen (( men synes da det lyder nemmere med skærm end at man skal tilse og have den der netstrømpe af hver dag eller er det bare mig ??

• #6   23. okt 2009 altså netstrømpen er nem. Ikke noget problem, dem jeg har haft, har jeg klippet, så den bare lige kunne hives over det ene ben, kig til sår, og på igen. Igen problem, og så skal katten ikke rende rundt med den krave.

• #7   23. okt 2009 Jeg brugte også den med strømpen.. Hun havde den på i 10 dage hvorefter stingene blev fjernet.. Så havde hun den lige på i 1-2 dage og så var såret helet 100%

Nu 3 uger senere er der stort set intet at se udover at hun er lidt hårløs på maveskindet efter barberingen smiley

Jeg mener at jeg har linket endnu til "opskriften" på den sok der smiley

• #9   23. okt 2009 (link fjernet)

Jeg fik linket at Lis (bruger herinde) i forbindelse med at min egen blev sterilliseret smiley

• #10   23. okt 2009 jeps. super billig og god måde at gøre det på smiley

• #11   23. okt 2009 Jeg har lagt den her på KG også:

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=65438

Har netop kreeret et par stykker og sendt til USA - der vat lidt sprogforvirring - så nu kan hun se havd forskellen på microfiber og nylon er - nylon duer ikke

• #12   23. okt 2009 Vi bruger aldrig krave, men får syet med indvendig sutur. Har man behov for yderligere sikkerhed, kan man købe Kothivet sårspray som smager bittert så katten ikke slikker i såret.

SKÆRM= YT

• #13   23. okt 2009 De kan skam sagten lukke den indvendge sutur op - det tager ikke mange timer:-(

• #14   23. okt 2009 ´Hej Liz

Af med kraven for det er synd for katten - og det gør ikke noget at hun slikker, bare hun ikke gnaver, eller hypersoignerer sutur/sting - for det er ikke så smart.

Men er hun godt smertedækket så plejer det ikke være noget problem. Jeg får ca. neutraliseret 6-8 styk pr. år og ingen knaver, men er også fint smertedækket de første døgn.

Det er ikke gammeldags, at sy med udvendig sutur/sting - men mange dyrlæger går det fordi de ikke er så erfaren i de indvendige sutursyningsmetoder.
    Men det er ikke mindre forkert eller rigtig.

Vil du være sikker på, at du ikke får problemer med syningen, så på med en nylonstrøme eller tennissok - sikkert jf. opskrift som henvises til. Og ellers kan jeg sagtens hjælpe dig på vej

god bedring

Hilsen Heidi

• #15   23. okt 2009 Hmmmm, Heidi, ikke erfaring med indvendige sting, måske, men ikke på den klink jeg bruger. Det er ihvertfald nemmere dyrlægen ikke skal se kræet igen for at få taget stingene.

Jeg beder ALTID om undvendige sting, klinkken laver pr. automatik indvendige.

En del katte reagerer allergisk overfor den indvendige tråd. Jeg har haft et par stykker der skulle rimpes sammen igen på den bekostning.

Sådan ser det ud:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9950

• #16   23. okt 2009 Puha, Lis.. Det ser ikke rart ud smiley
    Er det billede fra en af dine?

• #17   23. okt 2009 Det er en af mine -så lærer man: better safe than sorry.

Jeg tager altid billeder af mærkværdigheder - ved det fremmer forståelsen:-)

At det gårgodt for nogen er dejligt - men bestemt ikke det samme som det gør det for alle

• #18   23. okt 2009 Det er godt at der er nogle der har billeder af hvordan det KAN gå til..

For det er ikke altid lige til at finde på fx google smiley

• #19   23. okt 2009 Hej Lis

jeg forstår desværre ikke hvad du mener - jeg kender flere dyrlæger, som ikke rutinemæssigt bruger indvendig sutur. Men kender også flere som gør det - og selv flere "nye" dyrlæger bruger ikke indvendig sutur.

Der er ALTID en risiko for afstødning af et fremmedlegeme uanset om det er kat, hund, menneske eller andet levende væsen. Det er naturligvis ikke rart.
    Jf. Abild dyreklinik har de ingen dårlige erfaringer med indvendig sutur

ang. suturtagning efter syning med udvendig sutur - det er ikke givet, at de skal tages efter 10 til 12 dage. Det afhænger jo om det er selvopløselig tråde der er brugt - dog har jeg altid fjernet dem efter de antal dage uanset hvad, pga. jeg syntes ikke et unødvendig fremmedlegeme skal være på mine dyr.

Har ingen dårlige erfaringer med hverken indvendig eller udvendig sutur. Men har naturligvis også kun min erfaring fra 29 kuld plus de voksne
    Hilsen Heidi og birmabanden

• #20   23. okt 2009 Det er ikke unormalt Slovlunde Dyreklink ser reaktioner på indvendige sting. Jeg har selvfølgelig diskuteret det med Stig Feldballe når jeg stod med problemet.
    Alle dyrlæger på klinikken bruger den indvendige metode - med mindre klienten kræver andet.

Jeg har ingen problemer med selv at tage de udvendige sting.

Der bruges forskellig sutur om det er den ene eller den anden metode.

Hvad er det du ikke forstår?

• #21   23. okt 2009 Hej Lis

ja jeg kender også til dyrlæger som har set problemet - men det kan nu på ingen måde afskrække mig. Det er da godt du selv kan tage de sutur, det er heller ikke den største kunst

Ja jeg er godt klar over, at der bruges forskellige sutur - og tykkelser

Det jeg ikke forstår er "Hmmmm, Heidi, ikke erfaring med indvendige sting, måske, men ikke på den klink jeg bruger. Det er ihvertfald nemmere dyrlægen ikke skal se kræet igen for at få taget stingene.
    "

Hilsen Heidi

• #22   23. okt 2009 Da mine blev steriliseret havde de kun 2 små huller, skærm var ikke nødvendig
    Heller ikke da de store blev steriliseret på den gamle måde var skærme nødvendige
    Fjern skærmen og ta en nylon knæstrømpe og klip den til

• #23   24. okt 2009 Til din kommentar:
    Det er ikke gammeldags, at sy med udvendig sutur/sting - men mange dyrlæger går det fordi de ikke er så erfaren i de indvendige sutursyningsmetoder.
    Men det er ikke mindre forkert eller rigtig.

Kommenterer jeg:
    Hmmmm, Heidi, ikke erfaring med indvendige sting, måske, men ikke på den klink jeg bruger. Det er ihvertfald nemmere dyrlægen ikke skal se kræet igen for at få taget stingene.

Mener ikke det er uforståeligt, eller?

Hver især kan jo gøre præcis som de vil - men ikke at gøre opmærksom på at der kan være forbundet problemer med det anser jeg for forkert - især fordi jeg og andre selv har prøvet det.
    Måske nogen racer er mere sensitive end andre?

• #24   24. okt 2009 tusind tak for alle jeres svar , tror jeg vil prøve den der nylonstrømpe , men skal den af en gang om, dagen eller kan man lige løfte den lidt og kigge på såret er det nok ?

• #25   24. okt 2009 Ikke nylonstrømpe - duer ikke - MICROFIBER

• #26   24. okt 2009 Liza C.

Det kommer helt an på hvor tæt på kroppen den sidder... Den første jeg brugte kunne jeg let bare lige løfte op i og se ind.. Men den anden, som sad lidt strammere, var jeg nødt til lige at pille af det ene bagben, og så kigge, og så på igen smiley

Og giver Lis ret.. Nylon duer altså bare ikke... Brug den der microfiberknæstrømpe...

Eller som jeg gjorde hvis ikke katten er en kæmpe... En stor herrestørrelse "computerstrømpe" som man vist kalder dem... Det virkede i hvert fald utrolig godt her smiley

• #27   24. okt 2009 tak for jeres svar jeg har købt sådan en knæstrøpe i jeg tror det er microfiber hun går bare så sjovt i den som den sidder for stramt kan de det eller skal hun lige vænne sig til den ??

• #28   24. okt 2009 Min gik og rystede lidt med benene (ligesom når de får våde poter) et par gange om dagen i al den tid hun havde den på...

Og den første dag hun havde den på, tumlede hun rundt fordi hun lige skulle vænne sig til den, men om aftenen faldt hun til ro..

• #29   24. okt 2009 nu forstår jeg hvad du skriver...det er fordi jeg skriver til "liza" men glemte et A...

Jamen enig i, at dyrlægerne bør fortælle ved risici ved div behandlinger, og det være sig vacciner, medicin, operationer mv...

Dog må jeg sige, at jeg endnu aldrig har været hos en dyrlæge, som syr med indvendig sutur, som mener det er dårligere end udvendig sutur.

Men ja bortset fra det, så tror jeg på, at nogle katte er mere sensible end andre.

Hilsen Heidi

Kommentér på:
jeres erfaring efter sterilisation???

Annonce