jeres erfaring efter sterilisation??? jeres erfaring efter sterilisation???
hej alle min kat blev steriliseret igår og det er gået rigtig godt og hun hopper rundt og sådan .. men tænkte på hvad er jeres erfaringer ... synes det er synd hun skal rende rundt med den der skærm på hele tiden . men ved også hun vil prøve og slikke i såret hvis jeg tager den af ... er der andre muligheder ???? synes jeg har læst et sted der er nogle der bruger en form for sparkedragt eller lignende kan ikke helt huske det ,...
på forhånd tak =)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Det er noget mere behageligt for katten at have strømpen på fremfor den dumme skærm
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 126 Svar: 526
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Dyrlægerne skal få opdateret deres operationsteknikker og lave såret mindre og sy med indvendige sting,så er skærmen unødvendig,ganske enkelt !
Ingen af mine katte har nogensinde haft skærm på efter en sterillisation,for såret er ikke mere end 2 cm langt.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
nov 2007
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Nu 3 uger senere er der stort set intet at se udover at hun er lidt hårløs på maveskindet efter barberingen
Jeg mener at jeg har linket endnu til "opskriften" på den sok der
okt 2007
Jeg fik linket at Lis (bruger herinde) i forbindelse med at min egen blev sterilliseret
nov 2007
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=65438
Har netop kreeret et par stykker og sendt til USA - der vat lidt sprogforvirring - så nu kan hun se havd forskellen på microfiber og nylon er - nylon duer ikke
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
SKÆRM= YT
nov 2008
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Af med kraven for det er synd for katten - og det gør ikke noget at hun slikker, bare hun ikke gnaver, eller hypersoignerer sutur/sting - for det er ikke så smart.
Men er hun godt smertedækket så plejer det ikke være noget problem. Jeg får ca. neutraliseret 6-8 styk pr. år og ingen knaver, men er også fint smertedækket de første døgn.
Det er ikke gammeldags, at sy med udvendig sutur/sting - men mange dyrlæger går det fordi de ikke er så erfaren i de indvendige sutursyningsmetoder.
Men det er ikke mindre forkert eller rigtig.
Vil du være sikker på, at du ikke får problemer med syningen, så på med en nylonstrøme eller tennissok - sikkert jf. opskrift som henvises til. Og ellers kan jeg sagtens hjælpe dig på vej
god bedring
Hilsen Heidi
nov 2008
Jeg beder ALTID om undvendige sting, klinkken laver pr. automatik indvendige.
En del katte reagerer allergisk overfor den indvendige tråd. Jeg har haft et par stykker der skulle rimpes sammen igen på den bekostning.
Sådan ser det ud:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9950
okt 2007
Er det billede fra en af dine?
nov 2008
Jeg tager altid billeder af mærkværdigheder - ved det fremmer forståelsen:-)
At det gårgodt for nogen er dejligt - men bestemt ikke det samme som det gør det for alle
okt 2007
For det er ikke altid lige til at finde på fx google
feb 2007
jeg forstår desværre ikke hvad du mener - jeg kender flere dyrlæger, som ikke rutinemæssigt bruger indvendig sutur. Men kender også flere som gør det - og selv flere "nye" dyrlæger bruger ikke indvendig sutur.
Der er ALTID en risiko for afstødning af et fremmedlegeme uanset om det er kat, hund, menneske eller andet levende væsen. Det er naturligvis ikke rart.
Jf. Abild dyreklinik har de ingen dårlige erfaringer med indvendig sutur
ang. suturtagning efter syning med udvendig sutur - det er ikke givet, at de skal tages efter 10 til 12 dage. Det afhænger jo om det er selvopløselig tråde der er brugt - dog har jeg altid fjernet dem efter de antal dage uanset hvad, pga. jeg syntes ikke et unødvendig fremmedlegeme skal være på mine dyr.
Har ingen dårlige erfaringer med hverken indvendig eller udvendig sutur. Men har naturligvis også kun min erfaring fra 29 kuld plus de voksne
Hilsen Heidi og birmabanden
nov 2008
Alle dyrlæger på klinikken bruger den indvendige metode - med mindre klienten kræver andet.
Jeg har ingen problemer med selv at tage de udvendige sting.
Der bruges forskellig sutur om det er den ene eller den anden metode.
Hvad er det du ikke forstår?
feb 2007
ja jeg kender også til dyrlæger som har set problemet - men det kan nu på ingen måde afskrække mig. Det er da godt du selv kan tage de sutur, det er heller ikke den største kunst
Ja jeg er godt klar over, at der bruges forskellige sutur - og tykkelser
Det jeg ikke forstår er "Hmmmm, Heidi, ikke erfaring med indvendige sting, måske, men ikke på den klink jeg bruger. Det er ihvertfald nemmere dyrlægen ikke skal se kræet igen for at få taget stingene.
"
Hilsen Heidi
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Heller ikke da de store blev steriliseret på den gamle måde var skærme nødvendige
Fjern skærmen og ta en nylon knæstrømpe og klip den til
nov 2008
Det er ikke gammeldags, at sy med udvendig sutur/sting - men mange dyrlæger går det fordi de ikke er så erfaren i de indvendige sutursyningsmetoder.
Men det er ikke mindre forkert eller rigtig.
Kommenterer jeg:
Hmmmm, Heidi, ikke erfaring med indvendige sting, måske, men ikke på den klink jeg bruger. Det er ihvertfald nemmere dyrlægen ikke skal se kræet igen for at få taget stingene.
Mener ikke det er uforståeligt, eller?
Hver især kan jo gøre præcis som de vil - men ikke at gøre opmærksom på at der kan være forbundet problemer med det anser jeg for forkert - især fordi jeg og andre selv har prøvet det.
Måske nogen racer er mere sensitive end andre?
jun 2008
nov 2008
okt 2007
Det kommer helt an på hvor tæt på kroppen den sidder... Den første jeg brugte kunne jeg let bare lige løfte op i og se ind.. Men den anden, som sad lidt strammere, var jeg nødt til lige at pille af det ene bagben, og så kigge, og så på igen
Og giver Lis ret.. Nylon duer altså bare ikke... Brug den der microfiberknæstrømpe...
Eller som jeg gjorde hvis ikke katten er en kæmpe... En stor herrestørrelse "computerstrømpe" som man vist kalder dem... Det virkede i hvert fald utrolig godt her
jun 2008
okt 2007
Og den første dag hun havde den på, tumlede hun rundt fordi hun lige skulle vænne sig til den, men om aftenen faldt hun til ro..
feb 2007
Jamen enig i, at dyrlægerne bør fortælle ved risici ved div behandlinger, og det være sig vacciner, medicin, operationer mv...
Dog må jeg sige, at jeg endnu aldrig har været hos en dyrlæge, som syr med indvendig sutur, som mener det er dårligere end udvendig sutur.
Men ja bortset fra det, så tror jeg på, at nogle katte er mere sensible end andre.
Hilsen Heidi
jeres erfaring efter sterilisation???