{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

Har fanget en vildkattekilling ??????? {{forumTopicSubject}}

Var nede ved Ringsted Station her før med min søn for at kigge på toge (Min søns næsten yndlingsting er netop dét)
Pludselig ser jeg en lille skygge pile over vejen og ind i noget buskads.
En lille gråstribet killing.. Lige midt imellem togskinnerne og en stor vej...............
Den sad bag en telefonboks så jeg sneg mig om, havde noget af min søns pølsehorn med som jeg smed ned til den. Den åd sultent.. Bøjede mig ned og hapsede ud efter den, men den vred sig ud af min hånd og pilede væk.
Stod lidt og lugten af de lune pølsestykker var åbenbart nok til at den sneg sig tilbage igen.
Denne gang fik jeg ordenligt fat og trak en hvæsende og spruttende kat op.. Den gav mig et stærkt bid i hånden og kradsede løs, men jeg fik fat så den ikke kunne få fat på mig.. Den miavede tosset og spruttede som vrede katte gør, mens jeg bar den afsted..
Gik ind i kiosken og fik en papkasse som jeg fik mast den ned i og lukket.
Nu sidder den ude i gården i kassen og afventer...

Den er ikke tynd, er 99% sikker på at det er en vildkat udfra dens voldsomme reaktion da jeg fik fat på den. Har aldrig oplevet en tam/semi-tam killing sådan..
Den er ca 12-16 uger.
Stærk, årvågen og ikke løbende øjne eller næse.


Hvad gør jeg ?
Altså i teorien så er den jo bare et vildt dyr og jeg burde vel slippe den løs. Men den kunne bare næsten ikke bo et værre sted end i det område hvor jeg fandt den..
Og kan så lille en killing overhovedet finde noget at spise i den årstid vi går i møde ?!

Jeg tvivler stærkt på at man kan gøre den tam. Jég skal i hvert fald ikke ha' flere katte og gætter på at der er masser af kattekillinger endnu på internaterne. (Tror heller ikke at de ta'r imod vildkatte, uden at vide det)

Synes måske også at det virker lidt fjollet at aflive en stærk, sund kat...




Hvad gør man ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fanget en vildkattekilling ???????
  • #1   26. okt 2009 (Har tænkt mig at sætte den i hundens transportkasse i nat, som jeg fórer med tæpper og stiller mad og vand i den. Og så ud i skuret.. Vil ikke sætte den indenfor nu den er vant til at være ude)

  • #2   26. okt 2009 Du burde slippe den løs hvor du fandt den, hvis den har været i god foderstand har dens mor sikkert været i nærheden.

    Vildkatte vil blive aflivet hvis du aflevere dem på et internat eller hos en dyrlæge, af dem simplegrund at de ikke kan få dem solgt


  • #3   26. okt 2009 Tror at den er tættere på 12 uger end 16, nu jeg tænker tilbage på størrelsen af min egen hunkat som killing...

  • #4   26. okt 2009 Tanja -
    Synes mildest talt bare ikke at det er det bedste sted at være kat *G*


  • #6   26. okt 2009 Susanne -
    Nej det er ikke sjovt pludselig at sidde med den lille bamsede pelskugle og tænke på at det nok ender med at den skal aflives fordi at den ikke er tam.......

    Havde den været tam så havde jeg nok selv beholdt den indtil at jeg fandt nogen den kunne være hos (Hvis ellers min hankat ikke gik helt amok over den)


  • #8   26. okt 2009 Hvis det var sommer så ville jeg nok bedre kunne retfærdiggøre overfor mig selv at den skulle lukkes ud igen.
    Men en lille 12-14 ugers killing har meget kort tid til at blive stor i inden vinteren.

    + at jeg ikke synes at det er smart at bidrage yderligere til den vilde kattebestand ved at lukke den ud igen og jeg har bestemt ikke råd til at lade den neutralisere først... Desværre ...


  • #9   26. okt 2009 Stine - Jeg kan godt følge din situation og det er grimt at skulle afgøre en sådan kats skæbne. Min mening er at du bør få katten aflivet. Jeg syntes det er synd at slippe den fri og den skal leve af affald på gaden og være udsat for trafik hvor den højest sandsynlig vil komme til skade på et eller andet tidspunkt. Det er super ærgeligt at den ikke har været i hænder på mennesker før det er for sent. Men nu hvor vi går vinteren i møde syntes jeg det er mere forsvarligt at aflive katten frem for bare at slippe den fri og være på egen hånd.
    Og ja jeg giver dig også ret i at det heller ikke er smart at bidrage til den vilde kattebestand.
    Det er en svær beslutning men jeg mener katten bør aflives.


  • #10   26. okt 2009 kender du ikke nogle som evt. bor på en gård, så kan den blive gårdkat.
    De passer jo ofte sig selv gårdkatte


  • #11   26. okt 2009 Jeg synes heller ikke at den har fortjent et vildkatte liv smiley
    Harset katte som har fåët frosset ørene af, på grund af
    kulde og gamle skader som ikke er blevet behandlet, på
    grund af de ingen ejer har og udsultet katte..... Så jeg synes
    at du skal prøve at aflevere den på et katte hjem, og håbe
    på at de har fået tømt lidt ud, så der er plads til den. Det kan
    jo være at den bliver en lykkelig kat, med en ejer som kan
    give den lidt trykhed og varme.
    Held og lykke


  • #12   26. okt 2009 Selvom du afliver katten, vil der altid være en til at tage dens plads. Derfor kan det være en fordel at sætte en neutraliseret kat ud igen, da den så tager pladsen for en anden.

    Hvad med at høre Dyrenes Beskyttelse om de har sådan et tiltag i dit område, så neutraliserer de den og sætter den fri igen - eneste andet du kan gøre, er at sætte den fri selv.

    Jeg kan godt forstå dit dilemma. Jeg har selv stået i samme situation, men den kredsformand der var ude hos mig, satte katten fri.


  • #13   26. okt 2009 Hvis katten ikke er blevet præget af mennesker kan du faktisk ikke gøre den rigtig tam. Jeg syntes ikke du gør nogen en tjeneste ved at sætte den fri.
    Det er skam ikke fordi jeg er en kold person eller noget - jeg tager mig selv af hittekillinger og har gjort det før - men sådan en kat mener jeg ikke vil få et værdigt liv.
    HVIS den havde mulighed for at blive gårdkat kunne jeg se det som en løsning. Ellers ville jeg aflive den.


  • #14   26. okt 2009 Karin -
    Jamen du skriver fuldstændig som jeg tænker !

    Maria -
    Nej desværre smiley

    Ann -
    Puha, nej så skal den i hvert fald ikke tilbage smiley ..

    Rilou -
    Synes bare ikke at så lille en killing skal sættes ud igen på denne årstid. Er meget fristet til bare at slippe den løs igen, men med den fugt og kulde vi går imøde , så kan jeg bare ikke retfærdiggøre det overfor den lille kriger.


  • #15   26. okt 2009 Inge har et kattehjem i Næstved og jeg
    har aldrig oplevet at de afviser en kat.


  • #16   27. okt 2009 Ann V, det gør de! Min svigermor blev afvist i sidste uge fordi katten ikke var øremærket! Den løb rundt på AmagerBrogade!

  • #17   27. okt 2009 Jeg har haft en kat, som kom som vildt-levende killing og var blevet væk fra mor. Hun var lige så hidsig som beskrevet om denne og sulten.
    Hun kom i vores have. Jeg gav hende lidt mad og fik fat i hende (under højlydte protester, samt bid og kradsen) og sat hende ind i vores drivhus (hvor der manglede en rude, så hun kunne gå ud og ind, som hun ville) og fodrede hende der noget tid. Hun blev efterhånden mere håndtam og til sidst tog jeg hende til dyrlæge og fik hende testet for FIP, FIV & FeLV. Alle disse var (heldigvis) negative, så hun flyttede ind i huset og boede sammen med os og vores andre katte i 16 år.
    Hun blev faktisk helt tam, men kun overfor min bedre halvdel og mig, ingen andre kunne komme i nærheden af hende.
    Det kan altså lade sig gøre og det er en noget anden oplevelse med en kat, som aldrig har været udsat for de dagligdags lyde der er i et hus; første gang hun hørte der blev trukket ud i toilettet blev hun panik-slagen og styrtede afsted, det samme første gang opvaske-maskinen gik i gang med at tage vand ind osv.
    smiley
    Pia


  • #18   27. okt 2009 Tak for alle jeres råd smiley


    Jeg har snakket med en dyrlæge og skal aflevere killingen kvit og frit over middag. Så kontakter de dyrenes beskyttelse og rådfører sig med dem og så bliver den nok aflivet... (Ja det gør den jo, for den er desværre ude for pædagogisk rækkevidde )

    Lille mis, har ondt af den ! Det havde været lettere om den var syg, svag, gammel eller skadet ....


    Pia .-
    Vi har huset fuld af katte og hund samt to børn på 1 og 3 år + at jeg skal ind og opereres imorgen tidlig.. Så alle odds er imod at jeg skal til at gøre en vildkat tam..
    Havde jeg været alene så havde jeg helt sikkert beholdt den og prøvet at vænne den til at acceptere at være i nærheden af mennesker så den kunne få et godt liv alligevel..
    Men den er landet i mit liv på et helt forkert tidspunkt desværre !!! smiley


Kommentér på:
Har fanget en vildkattekilling ???????

Annonce