2.282 visninger
|
Oprettet:
Fanget!!! {{forumTopicSubject}}
Arrrrgggghhhh
Har lige snuppet/fanget årets første flåt på Tiger ...
Jeg hader lopper... men jeg F****** hader flåter... og vi har rigtig mange her på marken hvor der går køer!
Og så slog det mig lige (ikke hårdt
) men hvad sker der hvis man bare lader dem sidde?? (udover alle de grimme sygdomme de bære rundt på )
Men Tiger er en rigtig stor bamse, med en enorm tyk pels... så hvis jeg ikke lige finder dem og får dem fjernet ... ja hvad så ???
Frontline virker ihvertfald ikke!!!
Er der andet der måske virker ???
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Det du har set er en flåt.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
http://www.einet.dk/fotoalbum/albums/userpics/10270/normal_Gr%C3%B8n%20T%C3%A6ge.jpg
Skovflåt:
http://www.vestrehus.dk/bpix/4/flaat.JPG
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm
Hvad der ellers virker på dem er jeg dig svar skyldig..
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
okt 2011
Mine katte kan komme hjem med 5-10 stykker dagligt... og jeg har 5 katte... det er altså mange flåter at fjerne... og jeg hader de bæster
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Kan forøvrigt hilse og sige at det er vildt ulækkert at træde på sådan en blodfyldt lille tingest
Angående noget der virker imod dem, så har jeg ingen bud overhovedet.. jeg har endnu ikke fundet noget
okt 2011
Ja jeg og mine unger tjekker hele tiden for flåter... for der er altså noget klamt ved dyr der suger blod
Men det er jo noget vi må leve med, når bondemanden har valgt at have hans kødkvæg til at gå en meter fra vores teresse .... men det er nu også ret hyggeligt og de har lært at der falder godbidder af, når de kommer helt hen til hegnet
okt 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 18
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
okt 2011
Jeg har set dem.... men jeg kunne aldrig drømme om at give mine katte halsbånd på mere... Jeg har haft en kat der nær blev hængt i et halsbånd!!
Jeg tvivler dog også på, at en magnet kan holde sådan noget kryb væk.....
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 109
Men jeg får noget på recept der hedder Advocate (mener jeg) til min hund, af dyrlægen
det er dyrt, men bestemt også effektivt.
Det dræber på lopper, holder flåter væk, og har dyret en sygdom f.eks. ringorm, dræber det også de bakterier.
og så virker det i lang tid i kroppen.
Prøv at snak med din dyrlæge om det.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 109
og det er ikke fulde pipetter man giver.
Det er dråber afregnet i dyrets vægt. Er udmærket klar over hvor stærkt et middel Advocate er.
Det jeg mener med det holder flåter væk, er at det er så kraftigt at alt udyr dør af det
Vil lige tilføje at alle de år vi har haft hunde, har vi ALTID brugt advocate, og ALDRIG haft et dødsfald af vores hunde (her mener jeg både min egen, og minge forældre)
Det er simpelthen det der er bedst for hundene, da det er avlsdyr vi har i familien.
At du mener man ikke burde bruge det på dyr, må du om. Der bliver vi ikke enige på noget punkt
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Og hendes katte har aldrig taget skade af det
Selvfølgelig skal man gribe ind hvis dyret er hårdt angrebet, for så kan det, som Ninna N skriver, gå hen og lide af blodmangel...
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
okt 2011
For lige pt slæber kattene flåter ind i store mængder... her de sidste par dage skal jeg børste mit tøj og arme når jeg løfter mine basser for der sidder så mange i pelsen som ikke har nået at bide fast i katten... Jeg har ALDRIG oplevet SÅ mange før !!
Frontline er udelukket... Advantage virker ikke på flåter siger dyrlægen... så de ville anbefale det der halsbånd... hvilke jeg nægtede (de kunne de godt forstå) men så imorgen skal jeg hente noget der er på sprayflaske... har glemt navnet... så det glæder jeg mig til at prøve...
PT voldæder ungerne og jeg hvidløg... så vi måske kan holde dem væk fra vores hud
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
Men efter at have søgt på flåter her i forummet er jeg simpelthen nødt til at spørge..
Hvad gør I?
For hold da op der er mange meninger/holdninger/myter om hvordan og med hvad man fjerner disse grimme dyr.
Jeg var på min jomfrurejse for lidt siden da jeg fandt en i nakken på Buller.
Det endte med jeg prøvede at dreje den rundt, men den gav ikke slip. Så tog jeg mit pincet og fik den ud (det lignede den var hel, altså at hovedet kom med ud)
Er en tægetang vejen frem?
okt 2011
Pincet er en dårlig ide, da man kan komme til at klemme flåten, så den "spytter" ned i såret ... fyldt med evt sygdomme.
Jeg har sådan en fiks en med en lykke... man lige putter ned over flåten og så strammer den sammen og man kan rykke flåten af...
Ellers falder de selv af når de er "fyldte"
Heldigvis har bondemanden pløjet marken som mine katte går på.... så antallet af flåter er faldet markant hos os...
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
Jeg overvejede ikke et sekund at lade den sidde - der gik en "rolig panik" i gang i mig, og fik mig overbevist om at den skulle væk, inden katten begyndte at kradse i den...
Men nu er jeg så det klogere...
Fanget!!!