{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Fanget!!! {{forumTopicSubject}}

Arrrrgggghhhh

Har lige snuppet/fanget årets første flåt på Tiger ...

Jeg hader lopper... men jeg F****** hader flåter... og vi har rigtig mange her på marken hvor der går køer!

Og så slog det mig lige (ikke hårdt smiley ) men hvad sker der hvis man bare lader dem sidde?? (udover alle de grimme sygdomme de bære rundt på )

Men Tiger er en rigtig stor bamse, med en enorm tyk pels... så hvis jeg ikke lige finder dem og får dem fjernet ... ja hvad så ???

Frontline virker ihvertfald ikke!!!
Er der andet der måske virker ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fanget!!!
  • #1   8. apr 2013 Tæger gør altså ikke noget.. De er en bille..

Det du har set er en flåt.

• #3   8. apr 2013 Ja selvfølgelig en flåt ... takker smiley

• #4   8. apr 2013 Der sker som sådan ikke noget ved at lade dem sidde, de vil selv give slip i værten og falde af når de har fået blod nok..

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm

Hvad der ellers virker på dem er jeg dig svar skyldig..

• #5   8. apr 2013 Stronghold burde også virke på flåter, mener jeg. Det er pipetter mod alverdens kryb og kravl.

• #6   8. apr 2013 Ja det lover Frontline også ... men det virker overhovedet ikke en dyt !

Mine katte kan komme hjem med 5-10 stykker dagligt... og jeg har 5 katte... det er altså mange flåter at fjerne... og jeg hader de bæster smiley

• #8   8. apr 2013 Jeg har selv en bamsekat med tyk pels og der er ingen tvivl om at de få flåter jeg piller af ham kun er en lille del af dem han rent faktisk render rundt med. Som du selv siger er de nærmest umulige at finde i al den pels, men Sylvester er 5 år nu og trives i bedste velgående, så jeg tror bestemt ikke der er grund til at spekulerer så meget over det... smiley
    Kan forøvrigt hilse og sige at det er vildt ulækkert at træde på sådan en blodfyldt lille tingest smiley
    Angående noget der virker imod dem, så har jeg ingen bud overhovedet.. jeg har endnu ikke fundet noget

• #9   8. apr 2013 Okay ... Så er jeg mere rolig smiley

Ja jeg og mine unger tjekker hele tiden for flåter... for der er altså noget klamt ved dyr der suger blod smiley Og især når de falder af herinde.... jeg har nemlig splattet sådan en ud med bare tæer ......

Men det er jo noget vi må leve med, når bondemanden har valgt at have hans kødkvæg til at gå en meter fra vores teresse .... men det er nu også ret hyggeligt og de har lært at der falder godbidder af, når de kommer helt hen til hegnet smiley

• #11   9. apr 2013 Jeg ved der er kommet et halsbånd til hunde som gør af hverken flåter eller lopper eller andet vil være på hunden, måske man kan få dem til katte også?

• #12   9. apr 2013 Nathalie* Det vil være en rigtig dum ide at give sin kat halsbånd på, Der er alt for stor fare for at den vil komme til skade eller måske blive kvalt pga. det smiley

• #13   9. apr 2013 Nathalie K

Jeg har set dem.... men jeg kunne aldrig drømme om at give mine katte halsbånd på mere... Jeg har haft en kat der nær blev hængt i et halsbånd!!

Jeg tvivler dog også på, at en magnet kan holde sådan noget kryb væk.....

• #14   9. apr 2013 Man skal dog være obs på at der ikke kommer for mange, for så kan katten ende med at få blodmangel...

• #15   9. apr 2013 Jeg ved ikke om det der noget man kan bruge på katte.
    Men jeg får noget på recept der hedder Advocate (mener jeg) til min hund, af dyrlægen
    det er dyrt, men bestemt også effektivt.
    Det dræber på lopper, holder flåter væk, og har dyret en sygdom f.eks. ringorm, dræber det også de bakterier.
    og så virker det i lang tid i kroppen.
    Prøv at snak med din dyrlæge om det. smiley

• #17   9. apr 2013 Felis. Det er netop derfor det få på recept.
    og det er ikke fulde pipetter man giver.
    Det er dråber afregnet i dyrets vægt. Er udmærket klar over hvor stærkt et middel Advocate er.
    Det jeg mener med det holder flåter væk, er at det er så kraftigt at alt udyr dør af det
    Vil lige tilføje at alle de år vi har haft hunde, har vi ALTID brugt advocate, og ALDRIG haft et dødsfald af vores hunde (her mener jeg både min egen, og minge forældre)
    Det er simpelthen det der er bedst for hundene, da det er avlsdyr vi har i familien.
    At du mener man ikke burde bruge det på dyr, må du om. Der bliver vi ikke enige på noget punkt smiley

• #19   10. apr 2013 Min moster har haft katte gennem de sidste 25-30 år, og hun fjerner sjældent flåter, da de jo falder af selv...
    Og hendes katte har aldrig taget skade af det smiley
    Selvfølgelig skal man gribe ind hvis dyret er hårdt angrebet, for så kan det, som Ninna N skriver, gå hen og lide af blodmangel...

• #20   10. apr 2013 Jeg bruger advantage til mine katte, har en hankat på 5 kg, og frontline virkede slet ikk på ham, så gik over til det andet i stedet for, og det virker rigtig godt, siden jeg begyndte på det så er min kat ikk kommet hjem med flåter eller tæger siddende. og den er effektiv mod lopper også

• #21   7. maj 2013 Jeg var ved dyrlægen i dag... for at få en sludder om hvad man kan bruge...

For lige pt slæber kattene flåter ind i store mængder... her de sidste par dage skal jeg børste mit tøj og arme når jeg løfter mine basser for der sidder så mange i pelsen som ikke har nået at bide fast i katten... Jeg har ALDRIG oplevet SÅ mange før !!

Frontline er udelukket... Advantage virker ikke på flåter siger dyrlægen... så de ville anbefale det der halsbånd... hvilke jeg nægtede (de kunne de godt forstå) men så imorgen skal jeg hente noget der er på sprayflaske... har glemt navnet... så det glæder jeg mig til at prøve...

PT voldæder ungerne og jeg hvidløg... så vi måske kan holde dem væk fra vores hud smiley

• #22   8. maj 2013 Ved ikke hvad vi har gjort rigtigt, men vores katte kommer ud hver dag og har ikke haft en eneste flået nogensinde smiley

• #23   8. maj 2013 Mon ikke det er ligesom med mennesker og myg? Nogle bliver ædt andre ikke... Jeg har sammenlagt fået måske 5-10 myggestik de sidste 15-20 år, min datter har præsteret at få 40 på en nat:-(

• #24   8. maj 2013 G.H advantage virker altså nu fint på flåter, bruger det selv på mine egne katte, og det virker fint. Brugte frontline førhen, men det virkede ikk på min store kat.

• #25   22. maj 2013 Undskyld G.H., at jeg skriver i din gamle tråd..
    Men efter at have søgt på flåter her i forummet er jeg simpelthen nødt til at spørge..
    Hvad gør I?
    For hold da op der er mange meninger/holdninger/myter om hvordan og med hvad man fjerner disse grimme dyr.
    Jeg var på min jomfrurejse for lidt siden da jeg fandt en i nakken på Buller.
    Det endte med jeg prøvede at dreje den rundt, men den gav ikke slip. Så tog jeg mit pincet og fik den ud (det lignede den var hel, altså at hovedet kom med ud)
    Er en tægetang vejen frem?

• #26   22. maj 2013 Helt i orden Ann N smiley

Pincet er en dårlig ide, da man kan komme til at klemme flåten, så den "spytter" ned i såret ... fyldt med evt sygdomme.

Jeg har sådan en fiks en med en lykke... man lige putter ned over flåten og så strammer den sammen og man kan rykke flåten af...

Ellers falder de selv af når de er "fyldte" smiley

Heldigvis har bondemanden pløjet marken som mine katte går på.... så antallet af flåter er faldet markant hos os...

• #27   22. maj 2013 Har også lige været på apoteket og hente sådan en med "lykke" til at fange flåt´en! Så næste gang er jeg bare klar!
    Jeg overvejede ikke et sekund at lade den sidde - der gik en "rolig panik" i gang i mig, og fik mig overbevist om at den skulle væk, inden katten begyndte at kradse i den...
    Men nu er jeg så det klogere...

Kommentér på:
Fanget!!!

Annonce