{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

fanget kat. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg var igår ude og cykle på de svenske landeveje - og vi gjorde et stop for at få vejret og nyde hestene der stod og græssede på folden.
pludselig ser jeg en lille grå kat sidde 50meter væk fra os. Jeg prøver at gå hen til den, og opdager der at den er helt helt gal.

Den lille mis havde et åbent brud på venstre bagben - og nøj hvor så det slemt ud. Den lille kat løb selvfølgelig sin vej da jeg kommer tæt på den.

Katten løber hen over en trafikeret vej og over på den anden side. Heldigvis havde min kæreste fulgt efter mig og fik fanget katten - og nøj hvor var den lille mis gal.

Jeg skyndte mig hen til de nærmeste huse for at høre om der var nogen der ejede denne flotte kat, men desværre. Det eneste jeg kunne få var en adresse til en dyrelæge. Imens jeg rendte rundt, cyklede kæresten hjem med begge cykler og kom tilbage med bilen.

Efter kort tid kom kæresten så tilage og vi kørte til dyrelægen. Da jeg sad med katten på mit skød så jeg at den var total angrebet med lopper. !! Men den lille kat, som ellers var gal og rasende på os i starten havde lagt sig ligeså pænt på mit skød med lukkede øjne. Han var næsten ulækker tynd og virkede meget afmagtet.

Vi kom hen til dyrelægen og de tog imod katten ..
Jeg sagde til dyrelægen at vi gerne lige ville vide hvad der skete med den, for hvis den kunne overleve og ingen ejer havde ville vi gerne betale for den og have med den hjem.

Vi gik i omkring en time og kom derefter tilbage. Dyrelægen kom hen til os og fortalte at de måtte aflive katten. Det var et gammelt brud den havde på benet ca tre uger fortalte hun. Samtidig sagde hun også at den var en kastraeret hankat. Så nu sidder jeg her, med dårlig smag i munden over at der måske er en derude der har mistet sin kat, og ikke engang ved det endnu.

Stakkels kat, tænk den har løbet rundt i flere uger.

Ville bare dele min oplevelse med jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fanget kat.
  • #1   12. okt 2009 Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage hen til den lokale købmand for at se om der er nogen der har hængt nogen blanketter op med savnet kat. Men den var hverken tusset eller noget. Og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget jeg skal gøre for at finde ejerne ..

  • #2   12. okt 2009 Du kan desværre nok ikke gøre så meget andet end af forhører dig lidt omkring men ja, er det ikke også det du har gjrot da du fandt katten.. ??

    Det er rigtigt grimt at se en kat eller et hvilket som helst andet dyr som ikke har det godt.. Men det var godt i kom forbi og tog jer af den.. nu har den da fred om ikke andet..



  • #3   12. okt 2009 Jo gik ind til fem huse og ind på en gård. Men ingen kendte katten ..
    Ja, det var rigtig grimt - Såret var fulstændig betændt osv - Huden og resten af benet var vist også dødt så vidt vi kunne forstå på dyrelægen .. Men puha .. ad for en oplevelse. ..


  • #4   12. okt 2009 Stakkels kat, men hvor er det godt i fandt den og fik den til dyrlægen. Hvordan ville det ikke have endt for den arme mis, hvis i ikke havde fundet den. Hvor er det rart når man høre der findes folk som jer. :o). Desværre klarede den det ikke. Men den godt den i det mindste så ikke skulle lide mere.
    Mvh
    Mille


  • #5   12. okt 2009 Gudskelov at der findes mennesker som jer, der hjælper, når nøden er størst... pyha, forfærdeligt at tænke på hvordan det ellers skulle være endt, når den stakkels kat gik rundt der med åbent benbrud smiley

    Hvis der er en svensk side som Dyrenes Beskyttelses efterlysninger/fremlysninger, så synes jeg du skulle skrive om katten der, så en evt. bekymret ejer har mulighed for at få vished. En seddel hos den lokale købmand er også en god ide.


  • #6   12. okt 2009 Ja. Tager ned til købmanden når min kæreste kommer hjem, så vi kan se om der er nogen der ligner den. Har ikke så meget lyst til at hænge en seddel op med at en kat er aflivet ( og så kan jeg nok hellere ikke lave en hel seddel på svensk. hehe )

Kommentér på:
fanget kat.

Annonce