{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

Hjælp til nybagt kattemor! {{forumTopicSubject}}

Som skrevet i en anden tråd har Mille født 7 killinger idag.
Hele dagen har hun lagt os de små i kassen og har først her for en times tid siden været på kattebakke første gang.
Hun har stort set spist og drukket normalt, og har fået lidt torskerogn med kalkpulver drysset over. Hun har været rigtig glad og tilpas hele dagen, men pludselig uden nogen grund begynder hun at gå af kassen og går søgende rundt.

Hun er nu også pludselig begyndt at prøve at flytte dem fra kassen og rundt om i stuen, hvorfor gør hun det?? Hun virker meget forvirret, hvorfor aner vi ikke, det var noget der kom pludseligt. Hun tager killingerne i hovedet eller kroppen og flytter rundt på dem, og når hun har lagt dem miauer hun helt vild indtil hun får hentet en ny, nogen der ved hvad det kan skyldes??

Håber på nogen kan give mig nogle gode råd og lidt vejledning!
På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til nybagt kattemor!
  • #1   28. okt 2009 Har i andre katte eller har i været meget omkring killingerne ??

• #2   28. okt 2009 Ja vi har 2 andre katte som har været i nærheden af hende og killingerne ganske kort, da hun virkede nervøs i deres nærvær, så vi har valgt at lukke dem i et andet rum. Jeg har haft dem oppe og veje dem, nede på gulvet så Mille kunne se dem, ellers har vi kun aet dem mens de har lagt ved hende og diet, og vi har givet hende en del opmærksomhed, serveret mad, vand osv. for hende i kassen.
    Hvad da??

• #3   28. okt 2009 og så har vi flyttet lidt på dem når Mille har lagt sig i kassen, så er hun lidt en klovn til at ligge sig ned ovenpå dem.

• #4   28. okt 2009 Ofte er det stres der gør de vil flytte dem eller for at beskytte dem. Jeg ville lade hende tage dem derhen hvor hun nu synes det er godt og så lade dem få meget ro. Man kan også bruge feliway til stikkontakten det er beroligende for kate.

• #5   28. okt 2009 jeg mener flytte dem for at beskytte dem smiley

• #6   28. okt 2009 Stil kassen et mørkt sted, hvor der ikke er så megen trafik og lad være med at pille ved dem i tide og utide (selvom det er svært at lade være).

Sørg også for, at kattebakkerne står langt væk fra fødekassen, da hunkatte instinktivt vil besørge langt væk fra fødekassen for ikke at lokke rovdyr til.

• #7   28. okt 2009 Det samme gjorde min bella også, hun stoppede først da vi flyttede hende ind i et skab hvor lågen kun stod på klem..
    Hun søger hen hvor hun føler tryghed.

Tillykke med dem, det er så dejligt med killinger smiley

• #8   28. okt 2009 Vi har nu sat kassen nederst i stuen hvor der er mørkt og roligt,og har gjort kassen lidt huleagtigt, så lige nu er der ro i lejren.
    Ja det er svært at lade være med lige at kigge til dem af og til for at se om alt er ok, men jeg håber hun får lidt ro på nu der er fuldstændig ro hos hende.
    Tusind tak for de gode råd, man har meget at lære når det både er Milles og vores første gang med killinger smiley
    Men dejlige det er de!!

Kommentér på:
Hjælp til nybagt kattemor!

Annonce