{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Betty S
Betty S
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122

fejlparring hos anden opdrætter, kan man afkræve hjælp? {{forumTopicSubject}}

Til jer der har fulgt med i indlæggene om min drægtige kat, i ved at min pige venter sig ca. 5 killinger, da hun er blevet scannet.

Jeg snakkede med opdrætter igår, som var meget overrasket. Men hun siger at det ikke er hendes hankat der er faren, men at hun har været ude at rende.. Hmm hendes han er en rød tavle maine coon, hun siger at han er fra foråret 09' og hun siger at naboen har en rød fertil han huskat, som også kan være faren.. Hmm ja så begge røde katte...

Jeg føler faktisk at jeg lidt har købt "katten i sækken".. Jeg ville jo have killinger på hende til foråret og har lavet en lille aftale med en flot tavle han, at vi kommer på forårsbesøg (ja det gør vi jo så ikke alligevel).

Disse killinger jeg nu får her meget snart aner jeg ikke hvad er.. det kan være ren maine coon eller blandinger. Jeg kan ikke beholde en eneste af dem, da jeg i forvejen har 4 katte.

Grunden til at jeg ville have et kuld tavle maine coon på hende var at jeg allerede har venner og bekendte som har lagt billet ind. Det er selvfølgelig ikke smart nu, at jeg ikke ved noget som helst om disse killinger..

Opdrætteren vil gerne se billede af killingerne når de kommer ud. Ja det manglede da bare.. Kan man forlange noget hjælp af en slags af hende? Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fejlparring hos anden opdrætter, kan man afkræve hjælp?
  • #1   3. nov 2009 Kedelig sitution at stå i smiley Du kan med en dna test i hvertfald få at vide om hendes hankat er far til killingerne..
    MVH Lene og høgerstedetsskovkatte

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#2   3. nov 2009 Ja det er rigtigt det kan man, jeg er bare bange for at det er hun slet ikke interesseret i smiley

• #3   3. nov 2009 Nu har kender jeg jo ikke den sag smiley men har hun solgt dig en kat uden at fortælle den er drægtig ? så mener jeg bestemt hun bør hjælpe dig med at finde den bedste løsning for begge parter : er hun reg opdrætter ?

MVH lene og høgerstedetsskovkatte

• #4   3. nov 2009 Det kan da ikke være rigtigt man sælger en avlskat der har været ude at rende.

Ja, du har skisme købt katten i sækken.

Du bør få testet mor + oprætters røde han + naboens røde han - og så killingerne - så får du svaret om en af dem er faderen. er de ikke er det jo helt håbløst.

• #5   3. nov 2009 jeg ville også mene at du kan forlange at der bliver taget en dnatest. Om det så er for din eller hendes regning, det må jo så være op til jer. Kan godt være at du selv må betale for at få hende med på den. Kan ikke se hvad hun skulle have imod at lade dig dna teste. Hmm...

Du kan godt bede hende hjælpe dig, både med gode råd osv om fødsel og opvækst, og så burde hun også hjælpe dig med at få dem solgt.
    Men sørg for at kende killingerne baggrund før du sætter dem tilsalg, så evt købere ikke også føler de har købt "katten i sækken".

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#6   3. nov 2009 Ja jeg har jo så købt en drægtig avlskat hos en reg. opdrætter. Hun var "tynd" da vi fik hende.. Ja jeg synes bestemt det er er undeligt når man lader en avls hun rende rundt!! Helt enig!!

Hvis jeg ikke kan få dna test så mht til evt. salg af killingerne, så bliver de solgt som blanding af racer. Kunne aldrig i livet finde på at sælge dem som maine coon. Og jeg vil ærligt fortælle historien bagved, at de kan have en maine coon rød far eller en huskat.. så INGEN skal købe katten i sækken hos mig!!

Jeg tager en snak mere med opdrætter når de små er født. Jeg har sagt at jeg kontakter hende igen, så har hun haft lidt tid til at tænke over tingene også.

Men jeg glæder mig da til at se de små- ægte eller ej smiley som bestemt ikke var planlagte, men velkommne og bliver passet godt på hos os smiley

• #9   3. nov 2009 Betty sikke da en rodet omgang håber du finder en god løsning på det hele

• #10   3. nov 2009 Hvorfor skulle opdrætteren af med din hunkat ??

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#11   3. nov 2009 Hmm der er en som har lavet om på min overskrift - den overskrift passer IKKE, da det ikke handler om fejlparring hos anden opdrætter! Mystisk..

Ja jeg synes også det er meget pudsigt at at hendes hankat er rød, og naboens er rød! Ja jeg ved godt der findes mange røde katte, men alligevel..

Med hensyn til hendes kat's alder - det finder vi jo aldrig ud af... hvis damen har besluttet sig for ikke at vedkende sig killingerne, så kan hun jo sige hvad hun vil.

Jeg er MEGET spændt på hvordan killingerne kommer til at se ud...

Hun solgte min smukke pige, fordi hun ville opdrætte andre. Ja jeg forstår det virkelig heller ikke, fordi hun er den mest fantastiske kat, så jeg ville give hende et godt hjem.

• #12   3. nov 2009 Er din hunkat med stamtavle..
    Er hendes hankat en MCO..

Jeg har forstået det sådan at hun er reg opdrætter er det rigtigt

Hvis hunkatten er blevet drægtig hos hende, skal hun være dig behjælpelig..

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#13   3. nov 2009 Ja min er med tavle, og hendes er mco katte med tavle..

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#15   3. nov 2009 berit: ja min pige er med papir til avl.

Alderen på hendes hankat har jeg jo ikke set på papir...

Kommentér på:
fejlparring hos anden opdrætter, kan man afkræve hjælp?

Annonce