1.552 visninger
|
Oprettet:
Tis i ny sofa {{forumTopicSubject}}
Vores ene kat har lige tisset i vores nye sofa som vi købte i tirsdags.
Vi har prøvet at holde kattene væk fra den ved at sprøjte den med det der gå væk kat.
Nu har han så tisset i den alligevel, heldigvis opdagede jeg det så han fik en ordentlig skide balle.
Men hvordan får jeg nu lugten væk, har prøvet med rodalon men det plejer ikke og hjælpe og den lugter stadig af katte tis.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
feb 2005
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Der må være en underliggende grund til at han tisser i sofaen, så det ville jeg undersøge hvis jeg var dig.
feb 2005
Hvis jeg ikke skælder ham ud ved han jo ikke han har gjort noget galt. Jeg kan ikke bare lade som ingen ting jo.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2005
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Der kan være forskellige grunde til at katten tisser i sofaen:
-Ny sofa og lugter ikke normalt (typisk hvis katten ikke er kastreret, skal alle nye ting mærkes) Så her vil det være en klar fordel at få katten kastreret i en fart.
-Urinvejslidelse, hvis katten går og tisser rundt omkring evt? Jeg ville i hvertfald under alle omstændigheder få det undersøgt hos dyrlægen og kræve at få det tjekket.
-Der kan også være andre grunde, som at bakken ikke er ren, katten er stresset, urenlig kat generelt m.m.
Det nytter ikke noget at skælde en kat ud. Den forstår ikke skæld ud, og det resultat du vil få, er en kat som er nervøs for dig og mister tillid til dig.
Katte forbinder ikke urin eller afføring med noget ulækkert eller forkert, og vil aldrig drage den sammenhæng, at den bliver skældt ud, fordi den tisser. Det du kan gøre, hvis du ser katten ligger op til at tisse i sofaen, er at du tager og sætter katten ind på bakken, skraber lidt i sandet, og ellers sørger for at bakken er ren og indbydende.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Katten er vanedyr, og kan have svært ved for store omvæltninger. Nogle katte bliver rigtige syge, stopper med at spise, eller tisser overalt, nogle bliver slet ikke påvirkede.
Som jeg skrev før, ville jeg kun tage katten og flytte den ind på bakken, vis den at det er her det gøres, ved at skrabe med en finger i sandet, og ROS sandet, så katten ved at det er DEEEJLIGT at tisse her
Husk, positive oplevelser lærer man nemmere og hurtigere af, end negative.
Mht jeres nye sofa, så er det BRAND ærgeligt, jeg ved ikke lige hvad den kan vaskes i, men det er der helt sikkert mange bud på herinde, evt søg i forummet. Kan sagtens forstå frustrationen over det. Jeg ville godt nok også selv være noget bitter. -men ikke på katten! Det er ikke hans skyld.
feb 2005
Tanja: Nej det er han ikke men det vil vi få gjort hurtigst muligt.
Katten bruger også kattebakken og kattebakken er altid som den skal være.
feb 2005
Min kæreste og jeg har snakket om at prøve at finde et midlertidigt hjem til ham i ca 1½ mdr til vi er færdige men jeg ved ikke rigtig om dette er en løsning for det kan jo bare stresse ham endnu mere. Også fordi vi har 2 katte mere som han er vandt til at gå sammen med.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Tis i ny sofa