{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Tis i ny sofa {{forumTopicSubject}}

Vores ene kat har lige tisset i vores nye sofa som vi købte i tirsdags.
Vi har prøvet at holde kattene væk fra den ved at sprøjte den med det der gå væk kat.

Nu har han så tisset i den alligevel, heldigvis opdagede jeg det så han fik en ordentlig skide balle.
Men hvordan får jeg nu lugten væk, har prøvet med rodalon men det plejer ikke og hjælpe og den lugter stadig af katte tis.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tis i ny sofa
  • #1   5. nov 2009 Eddikke

• #2   5. nov 2009 Alm eddike blandet med vand måske ?

• #3   5. nov 2009 Og hvad skal jeg sprøjte på sofaen så de holder sig væk fra den. (så han ikke tisser eller måske krædser i den)

• #4   5. nov 2009 Skideballen giver højst sandsynligt den modsatte virkning, bare så du er forberedt.

Der må være en underliggende grund til at han tisser i sofaen, så det ville jeg undersøge hvis jeg var dig.

• #5   5. nov 2009 Annie: Jamen han tisser nogle gange forskellige steder. (nok fordi vi er ved at bygge om og vi nogle gange støver) Men sofaen har ikke været berørt af støveriet.

Hvis jeg ikke skælder ham ud ved han jo ikke han har gjort noget galt. Jeg kan ikke bare lade som ingen ting jo.

• #6   5. nov 2009 Er han neutraliseret?

• #7   5. nov 2009 Tanja : Ja det er han

• #8   5. nov 2009 Okay, er han tjekket for om han har urinvejsproblemer?

• #9   5. nov 2009 At kassen tisser i sofaen er jo ikke normalt, og der er en grund til det. Så i stedet for bare at holde katten væk, bør du nok finde roden til problemet og så løse det.
    Der kan være forskellige grunde til at katten tisser i sofaen:
    -Ny sofa og lugter ikke normalt (typisk hvis katten ikke er kastreret, skal alle nye ting mærkes) Så her vil det være en klar fordel at få katten kastreret i en fart.
    -Urinvejslidelse, hvis katten går og tisser rundt omkring evt? Jeg ville i hvertfald under alle omstændigheder få det undersøgt hos dyrlægen og kræve at få det tjekket.
    -Der kan også være andre grunde, som at bakken ikke er ren, katten er stresset, urenlig kat generelt m.m.

Det nytter ikke noget at skælde en kat ud. Den forstår ikke skæld ud, og det resultat du vil få, er en kat som er nervøs for dig og mister tillid til dig.
    Katte forbinder ikke urin eller afføring med noget ulækkert eller forkert, og vil aldrig drage den sammenhæng, at den bliver skældt ud, fordi den tisser. Det du kan gøre, hvis du ser katten ligger op til at tisse i sofaen, er at du tager og sætter katten ind på bakken, skraber lidt i sandet, og ellers sørger for at bakken er ren og indbydende.

• #10   5. nov 2009 nu så jeg lige, at i bygger om, og så vidt jeg læse, er han begyndt på det EFTER i er startet ombygningen?? Det tyder på stress over alle "hans" vante ting og omgivelser, bliver ommøbleret og fjernet.
    Katten er vanedyr, og kan have svært ved for store omvæltninger. Nogle katte bliver rigtige syge, stopper med at spise, eller tisser overalt, nogle bliver slet ikke påvirkede.
    Som jeg skrev før, ville jeg kun tage katten og flytte den ind på bakken, vis den at det er her det gøres, ved at skrabe med en finger i sandet, og ROS sandet, så katten ved at det er DEEEJLIGT at tisse her smiley Hehe... Selvom man selv synes man lyder som en idiot der snakker til en kattebakke. Ros ham når han tisser der hvor han må.
    Husk, positive oplevelser lærer man nemmere og hurtigere af, end negative.
    Mht jeres nye sofa, så er det BRAND ærgeligt, jeg ved ikke lige hvad den kan vaskes i, men det er der helt sikkert mange bud på herinde, evt søg i forummet. Kan sagtens forstå frustrationen over det. Jeg ville godt nok også selv være noget bitter. -men ikke på katten! Det er ikke hans skyld.

• #11   5. nov 2009 Dk Misling: Katten er kastreret det er vel 2 år siden det blev gjort.

Tanja: Nej det er han ikke men det vil vi få gjort hurtigst muligt.

Katten bruger også kattebakken og kattebakken er altid som den skal være.

• #12   5. nov 2009 Ja det tyder lidt på stress og nu har bygeriet stået på i 1½ vil jeg tro.

Min kæreste og jeg har snakket om at prøve at finde et midlertidigt hjem til ham i ca 1½ mdr til vi er færdige men jeg ved ikke rigtig om dette er en løsning for det kan jo bare stresse ham endnu mere. Også fordi vi har 2 katte mere som han er vandt til at gå sammen med.

• #13   5. nov 2009 Jeg er ret overbevist om, at gå-væk-midler kan stresse yderligere, så det er næppe en god ide til en i forvejen stresset kat. Feliway er en bedre løsning. Ingen garanti for at det virker, men det gør da i hvert fald ikke skade.

Kommentér på:
Tis i ny sofa

Annonce