Mere livlig efter kastration?? Mere livlig efter kastration??
Helmuth blev kastreret for en uge siden. Han er 6½ måned nu og har altid været en UTROLIG rolig kat. Han har ikke været specielt kælen eller kontaktsøgende og har hverken leget så meget eller lavet særlig mange ulykker men mere duttet lidt rundt og betragtet verden omkring sig. Jeg var faktisk lidt nervøs for om han ville gå helt i coma efter kastrationen, da jeg ikke syntes, det kunne være muligt at blive mere rolig end han var i forvejen
Men nej! Han spurter rundt som en gal, spiller op til hunden og ligner næsten konstant en, der er ude på lidt ballade. Han kommer hen for at blive kælet, lægger sig ovenpå os og spinder og slanger sig, når han bliver kløet på hagen (han har dog hele tiden været social, men gerne lagt sig på f.eks. sofaryggen/i fodenden så han var i nærheden men ikke i umiddelbar kæleafstand). Desuden har han et par gange taget fat i min arm og nærmest besteget den og begyndt at lave "parringsbevægelser". Han er ikke aggressiv eller noget, men hyggebider lidt i armen imens.
Ja, undskyld, det blev ret langt, men det er mig altså en gåde. Min sparsomme erfaring siger mig, at katte efter kastration kun bliver mere rolige, så hvad er der lige sket for Helmuth her?
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Svar: 5
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 34
Underligt. Hvor lang tid siden er det, at din blev kastreret? For jeg har sådan en lille filosofi om, at de kan have "rodet op" i hormonerne, så det måske ændrer sig igen, nu da det kun er en uge siden. Ellers er det måske bare normalt
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Svar: 5
okt 2009
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
okt 2009
Ok, tak, jeg havde bare aldrig hørt om det før. Men altid godt at vide, han ikke er unormal selvom det stadig er lidt mystisk
okt 2009
Nårh, den forklaring kan jeg godt lide. Han er jo bare glad for at være i live og så charmerer han det bedste han kan for ikke at blive afleveret hos den dumme dyrlæge igen
(Hmm, tænker om man kan gøre noget der minder om det ved kæresten og få samme reaktion? :D)
Mere livlig efter kastration??