1.887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mere livlig efter kastration?? Mere livlig efter kastration??

Helmuth blev kastreret for en uge siden. Han er 6½ måned nu og har altid været en UTROLIG rolig kat. Han har ikke været specielt kælen eller kontaktsøgende og har hverken leget så meget eller lavet særlig mange ulykker men mere duttet lidt rundt og betragtet verden omkring sig. Jeg var faktisk lidt nervøs for om han ville gå helt i coma efter kastrationen, da jeg ikke syntes, det kunne være muligt at blive mere rolig end han var i forvejen smiley

Men nej! Han spurter rundt som en gal, spiller op til hunden og ligner næsten konstant en, der er ude på lidt ballade. Han kommer hen for at blive kælet, lægger sig ovenpå os og spinder og slanger sig, når han bliver kløet på hagen (han har dog hele tiden været social, men gerne lagt sig på f.eks. sofaryggen/i fodenden så han var i nærheden men ikke i umiddelbar kæleafstand). Desuden har han et par gange taget fat i min arm og nærmest besteget den og begyndt at lave "parringsbevægelser". Han er ikke aggressiv eller noget, men hyggebider lidt i armen imens.

Ja, undskyld, det blev ret langt, men det er mig altså en gåde. Min sparsomme erfaring siger mig, at katte efter kastration kun bliver mere rolige, så hvad er der lige sket for Helmuth her?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere livlig efter kastration??
  • #1   6. nov 2009 Min hankat var os meget mere stille, sov meget. men os efter han blev kastreret så er han blevet meget mere livlig, og leger med min hunkat. smiley

• #2   6. nov 2009 Sabrina
    Underligt. Hvor lang tid siden er det, at din blev kastreret? For jeg har sådan en lille filosofi om, at de kan have "rodet op" i hormonerne, så det måske ændrer sig igen, nu da det kun er en uge siden. Ellers er det måske bare normalt

• #3   6. nov 2009 Det er en uge siden at ham blevet kastreret. Eller det var i mandags, at han blev:)

• #4   6. nov 2009 Ok, så er det jo nogenlunde samme tid som Helmuth. Nåmen jeg synes egentlig, det er meget hyggeligt, at han er blevet sådan, så jeg glæder mig over det, men det havde været meget sjovt, hvis nogen havde haft en forklaring smiley

• #5   6. nov 2009 Det er ikke usædvanligt at opleve, at neutraliserede katte får en "ny killingeperiode" i en periode efter neutraliseringen - jeg har oplevet det flere gange. Hvorfor det sker, kan jeg ikke sige - men det er ikke usædvanligt at opleve det smiley

• #6   6. nov 2009 dkkorat
    Ok, tak, jeg havde bare aldrig hørt om det før. Men altid godt at vide, han ikke er unormal selvom det stadig er lidt mystisk smiley

• #8   7. nov 2009 Krista
    Nårh, den forklaring kan jeg godt lide. Han er jo bare glad for at være i live og så charmerer han det bedste han kan for ikke at blive afleveret hos den dumme dyrlæge igen smiley

(Hmm, tænker om man kan gøre noget der minder om det ved kæresten og få samme reaktion? :D)

Kommentér på:
Mere livlig efter kastration??

Annonce