{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Spg. ang. burmeser - alene hjemme ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. jeg har et spørgsmål angående burmesere..
Min mors nye kæreste har en voksen burmeserkat, men han siger at den ikke kan være alene hjemme i mere end 6-8 timer (mener jeg han sagde), for så er det synd for den.. så hver gang han skal sove ved min mor, eller skal noget andet hvor han skal være væk i længere tid, kommer den på kattepension..

Er det virkelig rigtigt at den ikke engang imellem kan ha en nat alene ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spg. ang. burmeser - alene hjemme ?
  • #1   14. nov 2009 Selvfølgelig *kan* den være alene hjemme - men Burmeseren er kendt som en meget social og kontaktkrævende kat, så det er rigtigt, at den vil savne selskab efter noget tid. Kan han ikke tage den med over til din mor, når han skal sove der?

• #2   14. nov 2009 Min mor må ikke ha dyr i sin lejlighed smiley
    men jeg kan godt se fra hendes side af at det må være træls med en kæreste der hele tiden skal skynde sig hjem til katten.. jeg har selv birmaer og de er jo også meget kontaktkrævende, men en gang i mellem kan jeg da godt sove et andet sted, uden at de bliver helt triste.. så putter vi bare lidt extra når jeg kommer hjem igen jo smiley

• #3   14. nov 2009 Den ene forskel på din situatopn og din mors kærestes situation - du har flere katte til at holde hinanden med selskab, han har kun én kat (hvis jeg forstår det rigtigt).

• #4   14. nov 2009 Ja okay.. men hvis nu han fik en anden kat, kunne de så godt klare sig en enkelt nat alene?

• #5   14. nov 2009 To katte har hinanden som selskab - det er da bedre end at være helt alene.

• #6   14. nov 2009 En kat kan sagtens være hjemme i 1 døgn (~24 timer) engang imellem, hvis den efterlades med en ren kattebakke og masser er friskt mad og vand. Men! Et kæresteforhold går jo nok sjældent under betegnelsen "engang imellem". Engang imellem for mig er måske 1 gang hver til hver anden måned. I hverdagen skal kattens have social kontakt og aktiveres dagligt efter min mening.
    Han kan jo anskaffe sig en kat mere, så kattens kan få opfyldt denne kontakt hos egen art. De skal selvfølgelig lige have 1-2 uger til at lære hinanden at kende og til at falde til ro. Men derefter kan han sagtens med god samvittighed lade dem være alene hjemme og sove med jævne mellemrum. Naturligvis skal de tilses dagligt i henhold til dyreværnsloven for at tjekke, at de ikke er kommet noget til. Men det vil give frihed til, at han lidt oftere kan være hos din mor.
    Men som udgangspunkt synes jeg da i øvrigt at det er dejligt, at han tager sådan et ansvar for at have anskaffet sig en kat. Kan de ikke også bare være hos ham oftere? Og nu er I forhåbentligt også helt sikre på, at han ikke bare bruger katten som en undskyldning for lidt fred ind imellem? smiley Mænd kan være nogle sære snegle, især med alderen (anskaf og præg dem i en ung alder - akkurat som med katte, hahaha!).

• #9   14. nov 2009 Lotte - Det er ikke alle steder man må det.. Der hvor min mor boede før måtte de ikke engang have dyr på besøg

• #11   14. nov 2009 lisbeth R - min mor boede (og bor stadig) i en boligforening, og der stod i hendes kontrakt at der ingen dyr måtte være, heller ikke på besøg

• #14   14. nov 2009 grunden til de gjorde det er fordi der var så mange der havde hund og kat fast, men når varmemesteren (fungere som vicevært) var på besøg sagde de bare at den var på besøg

• #15   14. nov 2009 Burmeseren er en race som står mit hjerte nært (har haft racen i 9 år). Der er forskel på katte, men burmeseren er, som Camilla skriver, een af de mest sociale katteracer, der findes. Faktisk synes jeg, det er synd at have dem som enekatte. At putte med en anden burmeser er næsten livsvigtigt for en burmeser smiley Men ok - der kan være særlige forhold som gør, at et individ vil trives bedst alene. Men som udgangspunkt bør de ikke være enekatte.

Men burmesere elsker også mennesker. Uanset hvor meget plads man har så klumper de sig sammen der hvor ejeren er. Og de vil helst med helt ned under dynen om natten smiley Så jeg er enig med din mors kæreste i at det er synd for katten at være helt alene (uden hverken kat eller menneske) i mange timer om dagen. Jeg har selv oplevet (i en periode, hvor jeg var nødt til at adskille mine katte pga. flokproblemer) hvor svært det er for en burmeser at være adskilt fra sit menneske og "der hvor tingene sker". Det trives de simpelthen ikke med. Om en pension så er et godt nok alternativ er svært at sige - men normalt er katte da også alene der om natten?

Kommentér på:
Spg. ang. burmeser - alene hjemme ?

Annonce