{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Hjælp til vaskning af killing... {{forumTopicSubject}}

Hjælp!!

Opsumering: Min ene nyanskaffede killing har en lille smule tynd mave - det er langt fra flydende men heller ikke "alm" hårdt. Det er dog blevet hårdere nu end for et par dage side. og der har ikke været blor i det eller noget overhovedet. Så jeg tror det blot er fordi den er kommet et fremmed sted hen. (Fik ham hjem for 6 dage siden)

Nu til mit problem: Han havde skidt og i sin iver for at få det dækket ordentligt til, er han kommet til at stikke halen i det. Vi vælger at skylle hans hale med lunkent vand. Han hvæser og piver, selvom jeg nusser ham mens jeg holder ham. Er nødt til at holde ordentlig ved benene for at ikke at blive revet helt til blods.

Nu skal jeg bare høre - har jeg gjort noget forkert? Han er nu ( 10 minutter senere ) lidt mistænksom når jeg løfter ham, men han spinner stadig år jeg nusser ham.

Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skulle have fået skyllet halen - gode råd og svar på hvordan man bedst skyller/bader en kat uden at blive kradset til blods?

På forhånd tak.

Hilsen Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vaskning af killing...
  • #1   22. nov 2009 du har ikke gjort noget forkert- lunken vand fra vandhanen i vasken er helt fint. og at du nusser og snakker med ham er også det rigtige at gør. de fleste katte kan bare ikke lide vand...lige meget hvor sød man er ved dem.... så det skal du ikke være ked af- han skal nok komme over det.

  • #2   22. nov 2009 mine katte var heller ikke specielt glade for at komme i "bad" da de var små og de var osse fornærmet men som josefine siger det går over igen
    efter et stykke tid smiley og nej du gjorde intet forkert


  • #3   22. nov 2009 tak - det var vist bare lige det jeg havde brug for at høre.. smiley

  • #4   22. nov 2009 Du skal tænke på han kun er vandt til "dryclean" smiley Derfor vil han hvæse osv.. hvis det ikke er sindsygt slemt, så prøv evt med en våd klud smiley

  • #5   22. nov 2009 Da Katja var kommet til at tisse på sig selv lige efter sin sterilisering, tog jeg en fugtig klud og vaskede hende med. Det kunne hun faktisk godt lide. Tror det føltes lidt som om det var hendes mors tunge. Jeg tog bare lige det værste, og så kunne hun selv "vaske i bund" efterhånden som narkosen fortog sig.

    Men dengang hun flyttede ind her og stank af rådne dyr (hun er hittekilling) fik hun altså et bad i vasken, og det hadede hun os for i ca ½ time. Så havde hun glemt det. Det samme galt da Bettemis (som er gårdkat) kom hjem til os og blev smidt i bad for at slippe af med hestelugten. Min erfaring er i hvert fald at de hurtigt glemmer det hvis bare de får masser af kærlighed til dagligt smiley


  • #6   23. nov 2009 Det kan godt være lyden fra den rindende hane der skræmmer ham så måske en skål med lunken vand hvor du lige kan dyppe og nuldre halen ren i.. og så frottere med et håndklæde.

Kommentér på:
Hjælp til vaskning af killing...

Annonce