{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Maine Coon - Hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle der ude smiley

Jeg har lige fået min skønne Silas hjem til mig - og hold op han er altså ikke i særlig god stand mere smiley

Nogen der har nogle gode råd til en "fede kur" uden det skader ham? smiley

Orme kur og loppe kur bliver købt på mandag da det også er et problem (eller ved ikke med orm, men for en sikkerhedskyld)

Hans pels er heller ikke særlig pæn at se på meget mat og pjusket, og en del tynd håret rundt omkring især halsen og halen. Nogen gode råd for det?

Vil gøre alt for min lille kat - er så ked af og se ham sådan her!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine Coon - Hjælp?!
  • #1   26. nov 2009 hvor længe har du haft ham? Hvad fodrer du med? Jeg ville nok ikke køre en ormekur, medmindre katten har orm, der skal afleveres en så frisk afføringsprøve hos dyrlægen som muligt. Han kan sagtens have orm, men jeg ville nu ikke give en ormekur, hvis det ikke er det der er problemet. Har han tabt sig? Hvornår er han vaccineret osv? Jeg ville nok få dyrlægen til at give ham et gennemtjek.

• #2   26. nov 2009 Jamen jeg fik ham i tidernes morgen (sidste år) som killing af min daværende svigermor, og han har så boet hos min ekskæreste siden og vi gik fra hinanden for 7 måneder siden og har så først fået katten nu!

Åbenbart tegn på dårlig pleje ..

DK Misling
    Ja dyrelæge tjek er nødvendigt - men ville bare høre jer herinde om i havde et godt råd smiley Men jeg gør alt for min lille misser!

Han er ikke vaccineret - ja jeg har ikke haft indflydelse på hans "barndom" desværre ... (han er dog indekat!)

• #3   26. nov 2009 Ulla P
    Har bare fået af vide at killinge foder ikke er godt for ham når han er "så" gammel .. Men var også min første idé!

Men nej det har han åbenbart ikke, jeg stolede åbenbart for meget på ham!

Jo ser du grunden til han beholdte ham var fordi vi ikke kunne blive enige om hvis kat det var han påstod at han havde betalt ham til mig, hvilket jeg ikke er enig i da jeg er sikker på jeg FIK ham .. Så jeg måtte ikke få ham, og det er først nu da min eks kæreste er blevet smidt ud af den lejlighed han boede i og kan nu ikke have ham længere..

• #4   26. nov 2009 Ulla

Han er omkring 1 år gammel smiley

• #5   27. nov 2009 Ja så kan du sagtens give killingefoder. Og gerne et lødigt af slagsen... Jeg ville nok sørge for både at fodre med tørfoder og give vådfoder en gang om dagen. Vådfoderet skal også være god kvalitet f.eks. Feline Porta, råt kød, Animonda. Jeg ville nok sørge for at give ham noget som han skal bruge sine tænder for at tygge i, men det kan være at Hills eller Royal Canin paté skal til i starten.

Der er også en vitaminpasta som kan give et godt spark, du skal sørge for at give den som hedder ekstra. Men selvfølgelig også passe på han ikke får for meget lige på én gang.
    www.petsilk.dk under tilskudsfoder og Gimpet.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #6   27. nov 2009 Hvis det var min dejlige misser, ville jeg straks købe RC. killilg tørfoder, som skal i 1 måneds tid blandes med det foder han får nu, ellers får han meget dårlig mave og det er ikke sund når han i forvejen er tynd og tror hans imunforsvar er lidt svækket. Køb også nogle gærtabletter med tranebær og giv ham 5-6 om dagen. Men det er godt du tager ham til dyrlægen. :-))

Killing tørfoder må du godt give ham da han stadig vokser og skal have noget mere af vitaminer og miniraler, for at blive stærk og sund. smiley Hvis han har fået junk food tørfoder hos din X, altså ikke kvalitet foder, så skal han da have et godt fyldigt foder.:-))

Når han har taget på og pelsen er blevet pæn, så vil jeg anbefale at købe tørfoderet Orijen, det er til både killinger og voksen katte. Der er 75% kød i og er fri for alt det en kat ikke har brug for. feks "mel, korn, mm. og fri for konserverings midler og farver smiley

Bruger selv tørfoderet Orijen smiley

• #7   27. nov 2009 Mange tak for alle jeres råd :D!

Har planer om at tage lidt billeder af hans forløb så jeg også kan vise min eks kæreste den store forskel :)!

• #8   28. nov 2009 A/D fra Hills og Killinge paté fra Specifik er super til at fede en kat op med, og de har bestemt godt af lige præcis de 2 produkter ;o)

Kommentér på:
Maine Coon - Hjælp?!

Annonce