2.441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ekstra tå - få dem brændt ? Ekstra tå - få dem brændt ?

Halli halløj smiley

Min søde lille pige, Cala, er polydactyl.
De ekstra tæer hun har på hendholdsvis forpoterne og bagpoterne, burde man få dem brændt ?

Det synes jeg at jeg har hørt noget om, men hvad så ? Så ringer jeg op til dyrlægen, og spørger ham om han ikke lige kan brænde min kats tæer ? :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra tå - få dem brændt ?
  • #1   26. nov 2009 Siger jeg at hun er mindre dejlig fordi hun er poly ? Nej.

Det var et simpelt spørgsmål, hende jeg købte hende af, havde fået brændt dem, på den ene af hendes katte, et eller andet med hvis de voksede underligt neglene, så skulle de brændes.

• #2   26. nov 2009 Har godt nok heller <b>aldrig</b> hørt, at man skal brænde dem!!!!!?

Er du klar over, at mange opdrætter poly-katte, for lige nøjagtigt, at <b>få</b> de ekstra tæer på deres katte????

Det er da en ekstra charme, at din kat er polydaktyl!!! Lad endelig de små tæer være!!!

• #3   26. nov 2009 Heller ikk tæerne, neglene, fik åbenbart formuleret mig forkert.

• #4   26. nov 2009 Hmmmm... Jeg har aldrig hørt om det!
    MEN <i>skulle</i> din kat gå hen og få problemer med de små kløer, <i>så</i> vil jeg da anbefale dig, at snakke med dyrlægen...

• #5   26. nov 2009 Hej Tut.
    Er kattens negle "skæve" ???
    Er det ikke kun hvis neglene gror
    ind i trædepuderne?? Hvis de gror
    fint skal man nok bare lade dem
    være.

• #6   26. nov 2009 Ann V : Ja, den ene af dem gror sådan ned mod trædepuden, og så er der en anden af dem, den ser helt sort ud, er det normalt?

• #7   26. nov 2009 Ja deres negle kan godt være mørke/sorte
    hvis den ellers ser fin ud skal du ikke være
    nervøs. Og den negl som gror indad mod
    trædepuden, den kan du bare holde "nede"
    ved at klippe den en gang imellem så den
    ikke rammer trædepuden.

• #8   26. nov 2009 smiley brændt dem :S

hvis neglen ikke genere katten, må man ikek få fjernet kløerne.. Declaw er ulovligt

• #9   26. nov 2009 Jeg tror ikke Tut vil fjerne kattens klo, men
    det hun har hørt om, er nok noget ligende
    når tyre for brændt deres horn, så de ikke
    vokser, så kloen ikke gror ned i trædepuden.
    Men tror bare at du skal klippe kloen en
    gang imellem Tut, så den ikke kommer til at
    genere trædepuden.

• #10   26. nov 2009 Ann: Det er godt vi har nogen som dig herinde, så vi kan få afklaret hvad folk mener, uden at fare i hovedet på dem med det samme smiley

• #11   27. nov 2009 Ann V:

Takker mange gange for hjælpen, dejligt det ikke er alle. Det farer op i sindet på en og anklager dem uden grund pga et simpelt spørgsmål smiley

• #12   27. nov 2009 Det er så ikke kun tyre der får brænjdt horn smiley Ved malkekøerne brænder man også kviernes horn, og nogle gange vokser de lidt ud alligevel

Tut - jeg anklager ikke noget, jeg fortæller dig at man ikke må fjerne kløerne medmindre der er noget galt :S

• #13   27. nov 2009 Jeg har også en poly-kat og jeg vil råde dig til at klippe de ekstra klør, eller i hvertfald holde øje med at de ikke vokser så de genere de andre tæer. Jeg klipper min ca en gang om måneden, men tjekker at der ikke er problemer hver 7-14 dag, for at være på den sikre side.

• #14   27. nov 2009 De ekstra polyklør kan katten ikke trække ind, og de sidder sådan at de ikke slides naturligt, på vores forkælede katte smiley Derfor skal de klippes oftere end de alm. klør.
    Det er naturligt at de vokser i rundbuestil ned mod trædepuden, så klip - klip - klip....

• #15   27. nov 2009 Tak Trine :o)

• #17   30. nov 2009 Lisbeth: polydaktyl betyder netop at de har en ekstra tå, så ja "rottekatte" og poly-katte er i princippet det samme, HVIS altså ikke katten er en race af en slags, for så kaldes de ikke rottekatte smiley
    Grunden til de kaldes rottekatte er fordi den ekstra tå er vildt god til at holde fast med, da negle ikke kan trækkes ind. Derfor kan poly-katte være bedre til at fange rotter.
    Jeg har også hørt at poly-katte ofte er større end de andre huskatte, men om det holder til en fintælling skal jeg ikke kunne sige.

Kommentér på:
Ekstra tå - få dem brændt ?

Annonce